Horia Țuțuianu: Portul Constanța nu mai este blocat de nave comerciale
Horia Țuțuianu: Portul Constanța nu mai este blocat de nave comerciale
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestHoria Țuțuianu, deputat PSD, a avut o întâlnire cu Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, în cadrul căreia s-au discutat mai multe subiecte legate de Portul Constanța. Astfel, unul dintre subiecte a fost implementarea Rail2Sea (calea ferată între Portul Constanța și portul polonez Gdansk) și Via Carpathia dar s-a discutat și despre aglomerarea radei portului din cauza navelor venite din Ucraina. Țuțuianu a declarat, pentru Replica, că în acest moment, Portul Constanța nu mai este blocat de nave comerciale.
Țuțuianu a declarat, pentru Replica, concluziile întâlnirii pe care a avut-o cu ministrul Grindeanu. ”Am vorbit foarte mult despre port, despre deblocarea lui și despre căile ferate din port și de infrastructura din port, cu blocajul care a fost cu navele. Când am fost la Consiliul Județean eu făcusem un drum care elimina acel arc care se formează în sudul litoralului, șoferii făcând cam 2 ore pentru un drum de jumătate de oră. S-a demarat licitația pentru acel drum, care ieșea direct la Mangalia, prin Negru Vodă. În afară de turiști care se blochează pe acel drum, toți cei care merg în sudul litoralului sunt și ei blocați, și aici mă refer la localnici. Am înțeles că până la sfârșitul anului, se va da drumul la licitații. Portul s-a deblocat deocamdată, și partea cu sistemele de cale ferată, care au fost puse la punct, și șoselele între poarta 7 și poarta 9 care se reabilitează acum. În plus, s-au dat 200 de milioane pentru pentru calea ferată din port. În legătură cu blocajele din port, aici e și treaba operatorilor portuari pentru că acum practic s-a dublat traficul, tot ce era pentru Ucraina, acum vin la noi. Trebuie spații de depozitare mai multe, pentru că acum nu mai fac față.” a declarat Horia Țuțuianu, pentru Replica.
Vă reamintim că, odată cu declanșarea conflictului ruso-ucrainean, Portul Constanța s-a confruntat cu o aglomerare de nave comerciale. Astfel, odată cu blocarea portului Odesa, în Portul Constanța a existat o aglomerare, în special în rada portului, de nave care așteaptă la operare.
Virgil STOIAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News