Începe bătălia greilor pentru efectuarea de marcaje rutiere pe drumurile naționale!
Începe bătălia greilor pentru efectuarea de marcaje rutiere pe drumurile naționale!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCNAIR bagă 118 milioane de euro în marcaje rutiere! Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pune la bătaie 118 milioane de euro pentru efectuarea de marcaje rutiere pe drumurile pe care le are în administrare. Suma a fost împărțită între cele 8 direcții regionale și este pentru un acord cadru valabil patru ani. Interesant este faptul că licitația a fost lansată încă de anul trecut, însă a rămas în stand by, fiind nevoie ca autoritatea contractantă să vină cu unele modificări. Pentru Constanța, compania pune pe masă peste 43 de milioane de lei, față de peste 33 de milioane cât era suma inițial, anul trecut. Așadar, începe bătălia greilor care vor să pună mâna pe contracte!
CNAIR a lansat, la începutul acestei luni, procedura de achiziție a lucrărilor de marcaje rutiere executate în strat subțire, necesare drumurilor de interes național aflate în administrarea sa. Vorbim aici de autostrăzi, drumuri expres, drumuri internaționale „E“, drumuri naționale principale și drumuri naționale secundare. Valoarea totală a contractelor, pentru că la licitație au fost scoase opt loturi de lucrări, este de 492.007.314,24 lei fără TVA, adică 585.480.000 lei cu TVA (118 milioane de euro). Contractul are forma unui acord cadru de patru ani, iar ofertele sunt așteptate până la data de 28 martie, pentru toate loturile.
Cum s-au împărțit banii
Cele 118 milioane de euro (TVA inclus) au fost împărțite între Direcțiile Regionale de Drumuri și Poduri, după cum urmează: DRDP București – 87.424.704 lei, DRDP Craiova – 58.158.000 lei; DRDP Timișoara – 77.105.304 lei, DRDP Cluj – 54.317.088 lei, DRDP Brașov – 42.127.387 lei, DRDP Iași – 61.964.892 lei, DRDP Constanța – 43.368.994 lei, DRDP Buzău – 67.540.945 lei. Valoarea este cea fără TVA. Un agent economic poate să depună oferte pentru maximum 3 loturi. Va fi aleasă oferta cu cel mai bun raport calitate – preț, componenta financiară contând în procent de 85%. Diferența este făcută de determinările specifice. „În cazul marcajelor longitudinale și delimitare parte carosabilă, ofertantul va efectua pe toată lungimea marcajului determinările specifice ale coeficienților de luminanță retroreflectată (RL) pe vreme uscată, distinct pentru fiecare tip de marcaj rutier materializat pe partea carosabilă“, este cerința care va conta la analiza ofertelor depuse.
Pentru a participa la licitație, constructorul trebuie să demonstreze că cifra de afaceri anuală totală pentru fiecare din exercițiile financiare aferente anilor 2020, 2021 și 2022 a fost de minimum: 7.900.000 lei (lotul 1 – DRDP București); 4.300.000 lei (lotul 2 – DRDP Craiova); 7.500.000 lei (lotul 3 – DRDP Timișoara); 4.000.000 lei (lotul 4 – DRDP Cluj); 3.100.000 lei (lotul 5 – DRDP Brașov); 4.600.000 lei (lotul 6 – DRDP Iași); 3.300.000 lei (lotul 7 – DRDP Constanța); 5.300.000 lei (lotul 8 – DRDP Buzău).
Începe bătălia!
Așadar, începe bătălia între firmele de casă ale CNAIR, pentru a pune mâna pe bani. În 2020, Consiliul Concurenţei a sancţionat cu amenzi în valoare totală de 3.182.184 lei (aprox. 667.000 euro) patru companii pentru trucarea unor licitații privind achiziționarea de indicatoare rutiere și/sau lucrări de marcaje rutiere.
Amenzile au fost aplicate astfel: Vesta Investment SRL – 725.267 lei; Helvespid SRL 21.843 lei; Loial Impex SRL – 1.504.279 lei; Girod Semnalizare Rutieră SRL – 930.795 lei.
Investigația Consiliului Concurenței a vizat atât licitații publice, organizate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere sau alți administratori de drumuri, cât și licitații private, organizate de antreprenorii de lucrări de reabilitare/modernizare/construcţie de drumuri publice, care erau obligați să asigure și semnalizarea rutieră.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News