Începe bătălia, pe viață și pe moarte, pentru publicitatea stradală, în Constanța!
Începe bătălia, pe viață și pe moarte, pentru publicitatea stradală, în Constanța!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestUn panou de publicitate stradal, amplasat într-o zonă bună a orașului de la malul mării, poate aduce câștiguri substanțiale firmei sau firmelor care l-au închiriat. Câștiguri are și Primăria Constanța, proprietarul amplasamentelor, ce-i drept, mult mai mici. De fapt, așa au funcționat lucrurile timp de 15 ani în Constanța, unde băieții deștepți au avut de câștigat enorm. Iată că, începe, din nou, bătălia, pe viață și pe moarte, pentru publicitatea stradală. Amintim că, o bună perioadă de timp, de amplasarea panourilor publicitare s-a ocupat firma Seaview Media SRL, deținută de Ionuț Barbu.
Constanța își va alege următoarea firmă care să se ocupe de publicitate
Se preconizează o luptă strânsă pentru publicitatea stradală! UAT Constanța a demarat procedura de licitație publică în vederea închirierii, pe o perioadă de 5 ani, a amplasamentelor, respectiv terenuri și stâlpi ce aparțin domeniului public al U.A.T. Municipiul Constanța, grupate în 2 pachete.
Pachetele se vor licita individual și cuprind locații de pe tot teritoriul U.A.T. Municipiul Constanța pe care se vor amplasa mijloace publicitare, după cum se arată în comunicatul Primăriei. Concret, licitația prevede ca o firmă să fie aleasă pentru a se ocupa de amplasarea, în mai multe zone din oraș, de „panouri publicitare luminoase și indicatoare publicitare direcționale”. Rămâne de văzut cine va câștiga licitația în acest sens. Până atunci, haideți să ne reamintim cine e cea mai cunoscută firmă care s-a ocupat, ani buni, de publicitatea stradală.
O bună perioadă, firma lui Ionuț Barbu s-a ocupat de publicitate
Desigur, până în anul 2021 a avut cine să se ocupe de publicitatea stradală din Constanța. Astfel că, de publicitate s-a ocupat firma Seaview Media SRL, deținută de Ionuț Barbu. Barbu a primit milioane de euro din banii publici de la foștii baroni ai Constanței.
Montare panou publicitar cu sigla „Seaview Media”
În luna iunie a anului 2004, Primăria municipiului Constanţa a atribuit societății SC Seaview Media SRL, contractul pentru activitatea de reclamă și publicitate desfășurată pe domeniul public și privat al municipiului. Contractul a fost semnat pentru o perioadă de 15 ani, iar în iunie 2019 acesta a expirat. Decebal Făgădău s-a apucat să refacă regulamentul cu două luni înainte de a expira contractul, însă, de aproximativ doi ani acesta a zăcut prin sertarele primăriei. Pe partea cealaltă este poziționată firma Seaview care, supărată că a pierdut contractul și zecile de panouri și refugii de călători a deschis mai multe procese împotriva Primăriei Constanța, fără rezultat. În anul 2021, firma Seaview Media SRL a fost pe minus, cu datorii de 89.101 și fără profit.
Reguli privind amplasarea panourilor publicitare, a ecranelor şi publicităţii luminoase
Amplasarea panourilor publicitare se face numai după obținerea autorizației de construire, emisă în conformitate cu prevederile legale în vigoare și ale prezentului regulament local de publicitate. Este interzisă amplasarea oricărui mijloc de publicitate pe stâlpii de telecomunicaţii din lemn şi/sau pe cei special destinaţi susţinerii semafoarelor. Este permisă amplasarea de mijloace publicitare pe stâlpii de iluminat, pe stâlpii special construiţi pentru susţinerea de cabluri de alimentare electrică a reţelei de transport în comun şi/sau pe alţi stâlpi ce permit amplasarea de mijloace publicitare, numai cu avizul UAT municipiul Constanța.
Pot fi amplasate panouri publicitare şi publicitate luminoasă pe faţade, pe terase ori acoperişuri ale clădirilor, astfel încât sistemele lor de prindere să nu constituie o sursă de accidente şi să nu afecteze structura de rezistenţă şi funcţionarea optimă a clădirilor, în condițiile prezentului regulament local de publicitate.
Obligația proprietarilor de astfel de ecrane
Proprietarii ecranelor publicitare au obligaţia transmiterii de informaţii de interes public şi local, precum şi informaţii de interes pentru populaţie în cazul unor situaţii de urgenţă. Conţinutul şi modul de transmitere a informaţiilor vor fi stabilite prin protocol încheiat între proprietarii ecranelor publicitare şi autorităţile administraţiei publice locale, respectiv alte instituţii abilitate ale stat. Proprietarii ecranelor publicitare amplasate sunt obligaţi ca, pe timp de noapte, să reducă intensitatea luminii acestor mijloace de publicitate cu 35%.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News