REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.6° Constanța Sâm., 4 Mai 2024
Anul XX Nr. 6719
12.6° Constanța Sâmbătă, 4 Mai 2024 Anul XX Nr. 6719
 

Industria de transport rutier de mărfuri a pierdut 2,55 miliarde de euro în 2023, din cauza întârzierilor de la frontiere

Industria de transport rutier de mărfuri a pierdut 2,55 miliarde de euro în 2023, din cauza întârzierilor de la frontiere

A.F. 24 aprilie 2024 | 00:00 115

Industria de transport rutier de mărfuri a pierdut anul trecut 2,55 miliarde de euro din cauza întârzierilor înregistrate la frontiere, comparativ cu 2,41 miliarde de euro în 2022, a declarat secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), Radu Dinescu, la o conferinţă de specialitate.

Industria de transport rutier de marfuri a pierdut 2,55 miliarde de euro in 2023, din cauza intarzierilor de la frontiere

"Estimările noastre sunt că anul trecut am pierdut 2,55 miliarde de euro ca industrie de transport rutier de mărfuri, faţă de 2,41 miliarde euro în 2022. În 2011, în martie, a fost prima ocazie când România putea să se integreze în spaţiul Schengen. Cumulat, din 2012, până în prezent, am înregistrat pierderi de 19,1 miliarde de euro, ceea ce echivalează cu valoarea pieţei de transport rutier în România pe anul 2023", a afirmat Dinescu, la evenimentul "ZF Logistică, Transporturi şi Automotive: Între electrificare, nearshoring şi omnichannel".

În opinia acestuia, situaţia poate fi mult îmbunătăţită la frontierele interne ale Uniunii Europene.

"Transportatorii aşteaptă între 8 şi 16 ore să treacă în Ungaria, înregistrându-se un maxim istoric de 5 zile acum câţiva ani. Acel lucru s-a întâmplat când una dintre firmele mari de automotive trebuia să aleagă între Ungaria şi România, între Oradea şi Debreţin, şi, având în vedere timpul acesta mare de aşteptare, a luat decizia să stea în Ungaria, şi nu în România. În zona cu Bulgaria aşteptăm 36 de ore", a susţinut oficialul UNTRR.

El a subliniat că autorităţile din Bulgaria au făcut o parcare în parteneriat public-privat, iar operatorul de parcare "operează şi coada virtuală".

"Dacă stai la el în parcare, plăteşti de trei ori jumătate mai mult decât plătesc bulgarii. Dacă alegi să nu stai în parcarea lui şi doar te înregistrezi gratis în coada virtuală, din păcate, vei trece după 40 de ore, deci cu siguranţă vei aştepta mai mult. Funcţionează pe principiul: 'Lasă-ne numărul de telefon şi te sunăm noi', ceea ce nu prea se întâmplă. Toate lucrurile astea ne duc la nişte pierderi colosale", a atras atenţia Radu Dinescu.

În ceea ce priveşte vămile non-Schengen, acesta a arătat că "situaţia este dezastruoasă".

"Între Ucraina şi România se stă la frontiere între 10 zile şi 15 zile pentru a trece. Cu Republica Moldova lucrurile stau ceva mai bine. Se stă între 3 şi 9 zile", a adăugat Dinescu, scrie Agerpres.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272