Industria restaurantelor a ajuns să muncească pentru firmele de delivery
Industria restaurantelor a ajuns să muncească pentru firmele de delivery
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPandemia de coronavirus a lovit puternic atât în economia românească, cât și în cea globală. Niciun sector nu a scăpat ieftin din această luptă cu virusul, însă unii pot profita din acest episod mai mult decât ceilalți prin prisma faptului că pot percepe taxe mai mari pentru parteneri. În acest caz, este vorba despre firmele care livrează mâncare la domiciliu prin intermediul unor aplicații. Acestea au crescut comisioanele pentru restaurantele cu care au contracte și cu mai bine de 10 procente, în contextul în care sectorul HoReCa a fost unul dintre cele mai lovite, alături de cel turistic.
Unii patroni de localuri din Constanța spun că aceste firme care livrează mâncare la domiciliu încheie contracte în care este stipulat un comision de cel puțin 30% + TVA din comenzile generate. Cei care dețin restaurante în Constanța preferă ca proprii angajați să livreze comenzile însă asta, doar pentru jumătate dintre ele, de celelalte se ocupă aceste firme de delivery.
Comisioane de la 20% la 30 %
Alte restaurante alocă însă toate comenzile către aceste platforme. De menționat este faptul că aceste comisioane erau înainte de a începe această pandemie de coronavirus în jurul unui procent de 20%, însă acum poate ajunge și la un procent de 33%.
Conform unor date din presa centrală, piața locală de comenzi de mâncare ajunge în jurul valorii de 200 de milioane de euro anual. Volumul livrărilor la domiciliu este de 8% din întreaga piață locală HoReCa, care se situează undeva la 2,5 miliarde de euro. Un român plătește în medie aproape 16 euro pe mâncarea comandată online, în timp ce vecinii noștri bulgari alocă 12 euro, iar ungurii doar 8 euro.
Andreea POPA
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News