Instanţa A DECIS în privinţa contractului cu Green Life Recycling pentru capturarea câinilor maidanezi din Constanța!
Instanţa A DECIS în privinţa contractului cu Green Life Recycling pentru capturarea câinilor maidanezi din Constanța!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestNu a respectat legea!?
Nu a respectat legea!?
Contractul încheiat de Primăria cu Green Life Recycling SRL, firma care s-a ocupat în 2017 de capturarea câinilor maidanezi, nu a fost legal. Este decizia instanței care, în urma unei acțiuni formulate de Federația pentru protecția animalelor și mediului, a anulat actul închieat în aprilie 2017 cu administrația locală. Cel mai probabil, aceeași soartă o va avea și contractul încheiat cu societatea care se ocupă în prezent de patrupezii de pe raza municipiului va avea aceeași soartă.
Prin cererea înregistrată pe rolul Tribunalului, Federația pentru protecția animalelor și mediului, în contradictoriu cu Primăria Constanța, a solicitat anularea contractului de prestari servicii din 05.04. 2017, privind “Serviciul de capturare, transport, adapostire si alte operatiuni sanitar veterinare, pentru câinii fără stăpân de pe domeniul public din municipiul Constanta”, încheiat cu Green Life Recycling SRL.Concret, pe 10 martie 2017, a fost organizată procedura privind atribuirea contractului având ca obiect serviciul de capturare, transport, adapostire și alte operațiuni sanitar veterinare, pentru câinii fără stăpân– servicii veterinare, asa cum rezulta din anuntul facut public anterior licitatiei. În urma acestei proceduri, a intervenit contractul de prestări servicii din 05.04.2017, închieat de Primăria Constanța cu Green Life Recycling SRL, având ca obiect serviciul de capturare, transport, adppostire și alte operațiuni sanitar veterinare, pentru câinii fără stăpân de pe domeniul public din Constanta, inclusiv statiunea Mamaia. Anterior datei incheierii contractului, mai exact pe 26 martie 2017, Federația animalelor a formulat o plângere prealabilă, prin care a arătat, în principal, că prin organizarea procedurii, s-au avut în vedere două servicii distincte și care nu figurează ca atare în anexa nr.2 la Legea nr.98/2016 si anume: - serviciul de gestionare a câinilor, serviciu care este reglementat de prevederile OUG nr. 155/2001 modificata prin Lege nr. 258/2013 privind programul de gestionare a cainilor fara stapan, si servicii veterinare, care sunt cuprinse codul CAEN 7500 – Activități veterinare, acestea fiind supuse prevederilor Legea nr.160/ 1998 pentru organizarea și exercitarea profesiunii de medic veterinar. Răspunsul la această plangere prealabilă l-a primit în data de 25.04.2017, acesta fiind in sensul respingerii plângerii formulate.
Mai precis, prin anunțul public de organizare a unei licitatii au fost comasate două servicii care au reglementări legale diferite. Clasificare acestor servicii într-un singur cod, , asa cum a fost menționat în anuntul publicat, nu se încadreaza în anexa nr.2 la Legea nr.98/2016 și a avut ca scop și efect descurajarea posibililor ofertanți și a limitarea participării la licitație, scop realizat deoarece la licitație s-a prezentat un singur ofertant care a și câștigat efectuarea acestui serviciu.
În replică, în fața magistraților, Primăria Constanța a susținut că Legea nr. 554/2004 reglementează o calitate procesuală activa specială care presupune dovedirea unei vătămări cauzate federației. Or, astfel cum se observa din cererea de chemare in judecata, FPAM nu numai ca nu dovedește o astfel de vătămare, dar nici nu o precizează in concret, ci se limitează la a expune pretinsele motive de nelegalitate a Contractului de prestări servicii fara a face nici cea mai mica referire la o vătămare a sa in vederea justificării calității sale procesuale. În primă fază, în noiembrie 2017, Tribunalul Constanța a admis excepția lipsei calității procesuale active, cu consecința respingerii acțiunii promovată de reclamanta (F.P.A.M.) ca fiind formulată de o persoană fără calitate procesuală. Împotriva acestei soluții a promovat recurs FPAM, criticând-o ca fiind nelegală și netemeinică. Prin decizia civilă nr. 12/CA/10.01.2019, Curtea de Apel Constanța a admis recursul și a trimis cauza spre rejudecare reținând că, din cuprinsul actului constitutiv al reclamantei recurente, reiese că aceasta are ca obiectiv principal respectarea principiilor cuprinse în Declarația Universală a Drepturilor Animalelor, iar scopul persoanei juridice este acela de a monitoriza și verifica cerințele și condițiile privind bunăstarea și protecția animalelor. Cauza a fost înregistrată pe rolul Tribunalului la data de13.03.2019.
În iulie a .c, Tribunal Constanța a admis cererea federației și a dispus anularea contractului de prestări servicii. ”Este adevărat că prin încheierea contractului de prestări servicii s-a urmărit ocrotirea interesului general, în speță al comunității, determinat de necesitatea gestionării câinilor comunitari iar acest lucru este în responsabilitatea autorităților locale, care trebuie să ia toate măsurile necesare pentru preîntâmpinarea oricărei situații nedorite. La fel de adevărat însă este faptul că autoritățile locale trebuie să desfășoare aceste activități cu respectarea întocmai a legii. Or, în această privință legea este extrem de clară și nu lasă loc vreunei interpretări, atunci când prevede posibilitatea încheierii de contracte de concesionare a serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân numai către persoane juridice, asociații sau fundații care desfășoară activități în domeniul protecției animalelor. Din anuntul de participare la licitatie si din caietul de sarcini rezultă că licitația a fost organizată pentru 2 activități reglementate distinct, respectiv serviciul de gestionare a cainilor, serviciu care este reglementat de prevederile OUG nr. 155/2001 modificata prin Lege nr. 258/2013 privind programul de gestionare a cainilor fara stapan, si servicii veterinare”, se arată în motivarea instanței, potrivit rolii.ro.
Reamintim că Primăria Constanța nu nu a mai avut, din vara anului ttrecut, serviciu de capturare. Firma SC Green Life Recycling a încheiat colaborarea cu administrația locală și , deși a fost organizată licitație pentru serviciul de capturare și transportare a câinilor maidanezi din Constanța, nu s-a arătat nimeni interesat. SC Green Life Recycling din Ovidiu este deținută de Maria Carmen Bucur, fostă Andrușca, care a lucrat în Primăria Constanța. De asemenea, asociați mai sunt Alice și Antonio Andrușcă.
Reamintim că, în urma organizării altei licitații, la sfârșitul lunii februarie a.c., mai exact pe 28 februarie, Primăria Constanța a semnat contractul de prestări servicii de capturare, transport și predare a câinilor fără stăpân cu Felina Vet SRL, valoarea contractului fiind de 1.104.000 lei pentru o perioadă de un an.
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News