Instituţia prefectului, de decor pe banii statului?
Instituţia prefectului, de decor pe banii statului?
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestOpinii pe tema modificării Constituţiei:
Opinii pe tema modificării Constituţiei:
Instituţiile deconcentrate ar putea să nu mai fie controlate de către reprezentanţii Guvernului în teritoriu, în speţă, de către prefecţi. Cel puţin asta îşi doresc liderii USL care au discutat propunerile de modificare a Constituţiei, iar acesta este unul dintre amendamentele convenite. Prefectul Eugen Bola este de părere că, fără atribuţiunea de control al legalităţii şi fără coordonarea serviciilor deconcentrate, instituţia prefectului ar fi una decorativă care mănâncă banii publici. Liderii USL s-au întâlnit luni, pentru a discuta propunerile de modificare Constituţiei şi au convenit asupra amendamentelor la legea fundamentală, urmând ca acestea să fie înainte Comisiei de revizuire a Constituţiei. Una dintre propuneri prevede ca instituţiile deconcentrate să nu mai fie coordonate de către prefect - în contextul regionalizării -, iar atribuţiile acestuia să fie limitate numai pentru contestarea actelor administraţiilor publice locale în contencios administrativ, contestaţia nemaiavând efect imediat, ci doar după o hotărâre a instanţei. Ce părere are prefectul Constanţei Eugen Bola despre această iniţiativă? "Cineva trebuie să preia o asemenea atribuţie de a coordona activitatea deconcentratelor şi nu cred că ar putea să-l facă Consiliul Judeţean pentru că este o structură eminamente politică. Se aud tot fel de variante: se vorbeşte de prefecţi regionali şi subprefecţi. Au existat voci care spuneau să preia această atribuţiune. S-ar putea să fie preluată de către prefectul regional. Nu ştiu", a declarat Bola. Aceste este de părere că cele două atribuţii, aceea de a controla legalitatea actelor consiilor locale şi de a coorda deconcentratele, reprezintă scopul principal al instituţiei prefectului. Fără cele două, Prefectura ar exista doar pentru decor. "Fără atribuţiunea de control al legalităţii şi fără coordonarea serviciilor deconcentrate, instituţia prefectului ar fi una decorativă care mănâncă banii publici. Nu se justifică această instituţie. Nu mai avem de ce să o avem şi ar trebui desfiinţată", a completat prefectul. Bola a comentat şi aspectul deciziei finale pe care instanţa ar trebui s-o aibă în cazul contestării actelor adminsitrative ale adminsitraţiilor locale. "Dacă în momentul în care instituţia prefectului atacă un act administrativ, acesta se suspendă. Dacă va fi scoasă o asemnea prevedere, prefectul care va ataca actul, va solicita, ca şi capăt de cerere, suspendarea actului administrativ până la momentul în care instanţa se pronunţă. În condiţiile astea, revenim la situaţia de astăzi, numai că actul nu se suspendă imediat. Instanţa trebuie să dea un răspuns corect. Eu am o problemă cu un primar, poate să fie personală sau de ordin politic, şi-i atac lui o hotărâre . De aceea cred că a apărut această chestiune, să spună instanţa dacă prefectul are dreptate sau nu. Suspendarea se judecă înainte de a se judeca fondul cauzei", a conchis Bola.
Mirela Sorina PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News