REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.3° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
9.3° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Investiţia imobiliară a lui Maticiuc, din zona Pescărie, nu are trecere!

Investiţia imobiliară a lui Maticiuc, din zona Pescărie, nu are trecere!

Replica API 24 mai 2022 | 01:02 10427

Proiectul de la Pescărie, al lui Ion Maticiuc, tatăl mondenului Codin Maticiuc, va ajunge, din nou, în atenția consilierilor locali în ședința din 30 mai. Însă, nu într-un mod pozitiv, ci din contră. Proiectul va ajunge în fața consilierilor cu propunerea de respingere a PUZ-lui inițiat de acesta pentru mega proiectul imobiliar din zona Pescărie. Dar, haideți să vedem de ce PUZ-ul nu a primit avize favorabile din comisii!

Proiectul lui Ion Maticiuc, tatăl mondenului Codin Maticiuc, privind realizarea unui complex imobiliar în zona căminelor studenţeşti, de la Pescărie, a eșuat în luna august a anului trecut, după ce consilierii locali nu au aprobat PUZ-ul elaborat, imperios necesar în vederea ridicării ansamblului rezidențial cu 12 etaje. De atunci, PUZ-ul a mai fost reintrodus pe ordinea de zi a ședințelor viitoare, însă a fost respins. Mai nou, proiectul ajunge și în ședința din 30 mai în atenția consilierilor, asta după ce membrii Comisiei de Urbanism și Amenajarea Teritoriului au dat avize negative.

De ce a primit avize negative!

Nu s-au prezentat soluţiile propuse în vederea diminuării presiunii traficului viitor asupra girației de la bd. Mamaia. Accesele rutiere sunt prevăzute direct din viitorul drum de coastă, în zonă neexistând o reţea de străzi de descărcare şi nici nu au fost analizate/ propuse soluţii pentru un sistem de străzi ierarhizat şi funcţional.

Infrastructura stradală din interiorul zonei studiate nu a fost detaliată, fapt subliniat de lipsa unei dimensionări adecvate a fluxurilor în raport cu numărul maxim simultan de utilizatori. Prevederile RLU potrivit cărora se vor rezerva anumite suprafeţe de teren pentru lărgirea străzilor existente, sunt anulate / în contradicţie cu prevederile conform cărora este permisă poziţionarea clădirilor pe aliniament.

Nu se tratează modalitatea de descărcare a traficului înspre sud şi nici rezolvarea problemei circulaţiei pietonale în zonă pentru locatari/ vizitatori/ turiști.

Soluţiile propuse nu asigură valorificarea potenţialului natural al zonei, vederea panoramică spre mare. Regimul de înălţime propus este fundamentat prin proximitatea construcţiilor propuse din zona de acces în Staţiunea Mamaia, însă sunt motivate printr-o desfăşurată altimetrică dinspre mare, fără a ţine cont de topometria zonei, sau de perspectivele mult mai importante dinspre oraş.

Nu se analizează în detaliu contextul urban, reglementările favorabile fiind concentrate asupra lotului principal de peste 2500 mp ce a generat PUZ-ul, în detrimentul celorlalte suprafeţe înscrise în celelalte zone de reglementare propuse.

Nu este fundamentat impactul imobilelor de locuit propuse asupra funcţiunilor conexe (gradiniţă, creşă, şcoală, policlinică, etc.) acolo unde există, zona de reglementare ZM fiind propusă în scopul construirii de locuințe colective permanente.

Nu se respectă prevederile articolului 31 din RGU aprobat prin HG nr. 525/1996, privind respectarea înălţimii medii a clădirilor învecinate şi a caracterului zonei.

Relaţia dintre cele trei zone de reglementare propuse nu este pe deplin studiată / agrementată.

Ultimul aviz negativ l-a primit luna aceasta, asta după ce și în aprilie membrii Comisiei de Urbanism au dat aviz negative.

Pe 14 mai, aviz nefavorabil în Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism

De exemplu, în şedinţa Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului şi urbanism din data de 14.05.2021 s-a avizat nefavorabil documentaţia prezentată, din următoarele considerente:

Nu s-au prezentat concluziile studiului de trafic și soluţiile propuse 1n vederea diminuării presiunii traficului viitor asupra girației de la bd. Mamaia. Accesele rutiere sunt prevăzute direct din viitorul drum de coastă, în zonă neexistând o reţea de străzi de descărcare şi nici au fost analizate/ propuse pentru un sistem de străzi ierarhizat şi funcţional.

Infrastructura stradală din interiorul zonei studiate nu a fost detaliată, fapt subliniat de lipsa unei dimensionări adecvate a fluxurilor în raport cu nr. maxim simultan de utilizatori. Prevederile RLU potrivit cărora se vor rezerva anumite suprafeţe de teren pentru lărgirea străzilor existente, sunt anulate / în contradicţie cu prevederile conform cărora este permisă poziţionarea clădirilor pe aliniament.

Nu se tratează modalitatea de descărcare a traficului înspre sud şi nici rezolvarea problemei circulaţiei pietonale în zonă pentru locatari/ vizitatori/ turiști.

Soluţiile propuse nu asigură valorificarea potenţialului natural al zonei, vederea panoramică spre mare. Regimul de înălţime propus este fundamentat prin proximitatea construcţiilor propuse din zona de acces în Staţiunea Mamaia, însă sunt motivate printr-o desfăşurată altimetrică dinspre mare, fără a ține cont de topometria zonei, sau de perspectivele mult mai importante dinspre oraş.

Nu au fost identificate, în cuprinsul documentaţiei înaintate, elementele care să evidenţieze urmărirea vreunui obiectiv de interes public. Nu se analizează în detaliu contextul urban, reglementările favorabile fiind concentrate asupra lotului principal de peste 2500 mp ce a generat PUZ-ul, în detrimentul celorlalte suprafeţe înscrise în celelalte zone de reglementare propuse.

Nu este fundamentat impactul imobilelor de locuit propuse asupra funcţiunilor conexe (grădiniţă, creşă, şcoală, policlinică, etc.) acolo unde există, zona de reglementare ZM fiind propusă în scopul construirii de locuințe colective permanente.

Se remarcă neconcordanţe între informaţiile menţionate în ,,RLU şi planşele desenate (exemplu: partea scrisă menționează un regim maxim de înălţime de S+P+15E - 50 metri înălţime, iar partea desenată precizează un.regim maxim de înălţime de S+P+12E - 48,50 metri).

Nu se respectă prevederile articolului 31 din RGU aprobat prin HG nr. 525/1996, privind respectarea înălţimii medii a clădirilor învecinate şi a caracterului zonei. Propunerea de mobilare, în forma prezentată, prezintă inadvertenţe între plan şi perspectivele propuse. Relaţia dintre cele trei zone de reglementare propuse nu este pe deplin studiată / agrementată.

Cum a ajuns terenul la Maticiuc

Terenul de la Pescărie a fost cumpărat treptat, începând cu anul 2004, 2005 și 2006. Un lot de 2.499,1 metri pătraţi a fost cumpărat prin licitaţie publică, în toamna anului 2004. Un teren de 500 mp a fost obţinut prin contract de vânzare - cumpărare, încheiat pe 11 martie 2005, altul tot de 500 mp a fost apoi cumpărat şapte luni mai târziu. Cinci loturi au fost achiziţionate de către Smaranda şi Ion Maticiuc, prin vânzare-cumpărare, în anii 2005 şi 2006.

Blocuri de 12 etaje

Terenurile însumează peste 3.500 de metri pătraţi, sunt în proximitatea zonei de coastă şi prezintă interdicţie temporară de construire, până la aprobarea PUZ-ului. Toate parcelele sunt libere de construcţii, cu excepţia unui lot de 2.500 de metri pătraţi, care are pe el trei corpuri vechi.

Regimul de înălţime maxim propus este 2S+P+12 etaje, un procent de ocupare a terenului de 60% şi funcţiunii de servicii, inclusiv retail, birouri, sedii de bancă, activităţi comerciale şi de alimentaţie publică, locuire colectivă, spa, locuri de joacă şi activităţi sportive în spaţii acoperite.

Codin Maticiuc

În schimb, Maticiuc va putea fi liniștit în ceea ce privește proiectul de lângă centrul comericial TOM. Consilierii ar putea vota, tot în ședința din 30 mi, proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului urbanistic zonal pentru teritoriul delimitat de str. Valencia, str. Londra, incinta RAJA și incinta Complexului comercial TOM, inițiator Maticiuc Ion. Sau, cine știe, poate va avea aceeași soartă ca cel de la Pescărie.

Om trăi și-om vedea...pe 30 mai!

Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
trai..cum adica om trai?..bai frate ..laso dracu de saworma ..
0
0
Ne-am saturat de constructii haotice care ne sufoca!
0
0
e un biet redus mintal, daca era pe puterile lui ajungea om al strazii.
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614