REPLICA ONLINE CONSTANTA

13° Constanța Joi, 2 Mai 2024
Anul XX Nr. 6717
13° Constanța Joi, 2 Mai 2024 Anul XX Nr. 6717
 

Live nu-i life. Mesajul Poliţiei Române, în atenţia şoferilor

Live nu-i life. Mesajul Poliţiei Române, în atenţia şoferilor

Replica API 1 noiembrie 2018 | 00:13 458

Pe parcursul a trei zile, 26-28 octombrie, Rutiera a desfăşurat o acţiune de prevenire, 204 şoferi fiind depistaţi folosind telefonul mobil fără handfree. Toţi aceştia au fost sancţionaţi.

Poliţia Română face din nou apel către conducătorii auto să înţeleagă cât de important este să nu fie distraşi de telefoanele mobile în timp ce conduc! Iată mesajul Poliţiei Române, care a intrat în dialog cu cetăţenii pe pagina de Facebook a instituţiei:

"Live nu-i life…sau cum 2-3 secunde înseamnă diferența dintre viață și moarte. (Timp de lectură 5 minute)

Ieri v-am întrebat dacă folosiți telefonul mobil în timp ce conduceți și nu am facut-o întâmplător. Vă mulțumim pentru că ați răspuns într-un număr atât de mare într-o perioadă scurtă.

Astăzi, Poliția Română a prezentat concluziile celui mai nou studiu privind atitudinile sociale referitoare la siguranța în trafic…mai pe scurt, am întrebat oamenii ce cred despre anumite comportamente în trafic și cum ne influențează acestea siguranța.

Sondajul de ieri de pagina de Facebook, deși realizat ad-hoc și în doar 24 de ore, a arătat același lucru pe care l-a arătat și cercetarea sociologică întinsă pe 10 ani, și anume că, în ultima perioadă, oamenii folosesc din ce în ce mai mult tehnologia la volan.

Fie că vorbim de aplicații de navigație care ne ajută să ajungem mai usor la destinație (concomitent cu poziționarea telefonului într-un loc ce presupune mutarea atenției de la trafic), vorbitul fără dispozitive hands free, tastarea de mesaje, consultarea rețelelor sociale sau mai periculos realizarea de live-uri pe rețelele sociale în timpul condusului, toate aceste comportamente cresc riscul producerii unui accident rutier.

Tehnologia ne ajută, dar ne poate fi și fatală, diferența o face șoferul și modul în care acesta își menține atenția îndreptată în permanență către drum. Accidentele produse ca urmare a realizării de live-uri la volan, deși mai puțin numeroase decât cele produse pe fondul vitezei excesive, traversării neregulamentare sau consumului de alcool la volan, au în aproape toate cazurile consecințe fatale, iar victimele sunt în număr mai ridicat.

Dacă vă gândiți că 2-3 secunde nu înseamnă mult, vă spunem doar că la 60 km/h (sunt destui șoferi care ,,ciupesc” cei 10 km/h peste limita legală) o mașină parcurge între 33 și 50 de metri, iar la 100 km/h parcurge între 55 și 83 de metri (fără a adăuga timpul de reacție și distanța de frânare)…oricum am privi aceste cifre, vă spunem că este o distanță prea mare pentru ca un șofer (oricât de bun și odihnit ar fi) să poată evita o tragedie.

Dacă ați citit până aici, felicitări! Înseamnă că vă pasă de propria siguranță și de cea a semenilor dumneavoastră.

Recomandarea noastră: Când conduceți, fiți atenți 100% la drum! Dacă ați obosit, faceți o pauză! Dacă ceilalți merg cu o viteză pe care o considerați nesigură pentru dumneavoastră, reduceți viteza!

Știm că este mai ușor de zis decât de făcut, dar lucrurile mici au efecte mari.

Viața este mai importantă decât un like! Alege Viața!

Ce ne-a mai arătat studiul?

Șoferii aşează între principalii factori care determină gradul de siguranță în trafic nerespectarea regulilor de circulaţie (61%), starea precară a drumurilor (47%) și faptul că mulţi şoferi fac manevre riscante/conduc imprudent (43%).

Nivelul cel mai ridicat de ameninţare la adresa siguranţei generale este dat de comportamentul în trafic al şoferilor, de relaţiile în trafic dintre şoferi, respectiv, dintre şofer şi regula rutieră…sună cam științific, dar pe scurt ne referim la modul în care sunt respectate regulile de circulație.

Aproape 70% dintre participanții la studiu au declarat că respectă limita legală de viteză, indiferent de viteza de deplasare a celorlalte mașini. La acest capitol, cu cât puterea motorului autovehiculului este mai mare, cu atât frecvența comportamentelor riscante de depășire a limitei de viteză în trafic crește.

Peste 80% dintre șoferii chestionați au declarat că, indiferent de categoria de drum, poartă centura de siguranță în cea mai mare parte a timpului. Totuși, o parte a șoferilor (13%) utilizează centura de siguranță doar uneori, foarte rar sau niciodată atunci când conduc în localitate, în timp ce 5% când conduc în afara localității sau pe autostradă.

Proporția șoferilor care declară că li s-a întâmplat să conducă după ce au consumat băuturi alcoolice este de aproximativ 9% din totalul șoferilor chestionați. Cel mai frecvent motiv invocat a fost reprezentat de distanţa mică pe care o aveau de parcurs (58%), în timp ce pentru 28% motivul a constat în convingerea că nu le este afectată capacitatea de conducere.

Aproximativ trei sferturi dintre șoferii chestionați (71%) au declarat că au fost victime ale agresiunilor în trafic sub forma flash-urilor sau claxoanelor. Acesta reprezintă și comportamentul agresiv recunoscut cel mai des de către șoferi, urmat de gesturi amenințătoare sau obscene – 47% și de agresiuni verbale - 40%.

Bărbații, tinerii cu vârste până în 25 de ani și conducătorii unui autoturism cu o capacitate cilindrică de 2.000 cm3 sau mai mare sunt cei care declară că adoptă, în cea mai mare măsură, comportamente agresive îndreptate împotriva celorlalți participanți la trafic.

Ce ne-au transmis nouă șoferii?

Majoritatea șoferilor chestionați (72%) consideră că prioritatea Poliției Rutiere ar trebui să fie sancționarea conducătorilor auto ce au consumat băuturi alcoolice.

Următorul punct de intervenție a poliției, pe care șoferii îl consideră prioritar, vizează sancționarea conducătorilor auto care sunt agresivi în trafic.

Referitor la propriile comportamente care sunt în măsură să deranjeze traficul și pe ceilalți șoferi, aproximativ jumătate dintre persoanele chestionate admit că opresc/staționează într-un loc nepermis, ca urmare a subestimării potenţialului de risc generat de o asemenea oprire şi a prioritizării propriului interes.

Următorul comportament de risc cu cea mai crescută frecvență de adoptare este acela de a conduce cât timp șoferul era obosit, adoptat de 42% dintre șoferi, pe fondul aceleiași motivații.

42% dintre șoferii intervievați afirmă că au adoptat cel puțin unul dintre comportamentele de risc tehnologic: vorbitul la telefon fără a folosi hands-free, trimiterea de SMS-uri, verificarea rețelelor sociale, utilizarea aplicațiilor, a GPS-ului sau filmarea în timp ce conduceau.

Astfel, peste un sfert dintre șoferi (29%) au declarat că în ultimele 6 luni, în timp ce conduceau, au vorbit la telefon fără a folosi hands free, 5% și-au verificat contul de Facebook, Instagram etc., 4% au purtat o conversație pe Facebook, Instagram, What's App și 1% s-au filmat în timp ce conduceau.

Concluziile?

Analiza comparativă realizată în ultimii 10 ani demonstrează o scădere a proporției șoferilor care adoptă, în general, comportamente de risc în trafic, astfel încât se poate constata o îmbunătățire în ceea ce privește conștientizarea riscurilor la care se expun.

Alte comportamente au rămas, totuși, constante în ultimii 10 ani, cu mici variații: condusul în condiții de oboseală pentru șoferi, mâncatul la volan, efectuarea depășirilor la limită.

Noi cercetăm înainte să credem.

Mai multe detalii aici: https://www.politiaromana.ro/ro/comunicate/studiul-atitudini-sociale-privind-riscul-in-trafic

#PolițiaRomână #AlegeViața"

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Nu esti de acord, dar le consumi la greu.
1
0
Nu este corec sa vorb la tel 2 centura oblgatoeu 3soferi cu masini puternice sa te dai dupa banda care vin ei te obliga chiar daca mergi regl alcolu drogurile si viteza nus de acord
1
0
desi e urat cand iei amenda, in 3 zile era sa busesc masina de doua ori din cauza telefonului mobil. consider oportuna actiunea politiei in acest sens ...
3
0

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272