MALLURILE PLÂNG după CLIENȚI și BANII din CHIRII!
MALLURILE PLÂNG după CLIENȚI și BANII din CHIRII!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPandemia de coronavirus a condus la o reală criză în sectorul de retail, la un coşmar pentru proprietarii centrelor comerciale şi chiriaşii lor. Cei dintâi au început să facă presiuni la nivel înalt pentru a le permite să deschidă spaţiile comerciale, astfel încât să nu-şi piardă chiriaşii care, cel mai probabil, vor intra în faliment.
Agenţii economici care au încheiat contracte de închiriere a spaţiilor comerciale din marile centre au suferit o scădere dramatică a veniturilor în contextual în care nu şi-au mai putut vinde marfa, iar majoritatea proprietarilor spaţiilor comerciale în care activează le-au perceput chiria şi utilităţile şi în perioada stării de urgenţă. Vorbim despre centrele comerciale Vivo, Tom, Tomis Mall, Cora. Excepţie de la regulă face Doraly Mall. Pentru cei care activizează aici, proprietarul Daniel Pandele a venit cu facilităţi, astfel încât nici el să nu-şi piardă clienţii, iar cei din urmă să nu ajungă la sapă de lemn.
Măsurile de carantină impuse de guverne au dus la închiderea magazinelor, dar şi la disperarea retailerilor care s-au văzut nevoiţi să pună lacătul la uşă. Chiriaşii au cerut sprijin proprietarilor în această perioadă, de teamă că nu-şi vor mai putea redeschide afacerile, dar au obţinut osândă: au continuat să plătească chiriile şi utilităţile pentru spaţiile unde-şi desfăşurau, până de curând, activitatea, deşi produsul lor este 0. Aceştia sunt dispuşi să nu mai dea niciun ban.
Proprietarii centrelor comerciale, presiuni pentru redeschiderea mall-urilor
Proprietarii marilor centre comerciale fac, astfel, presiuni la nivel înalt, solicitând autorităților să intervină în gestionarea situației în care industria se regăsește, altfel mall-urile se vor redeschide goale. Vivo, Tom, Tomis Mall, Cora sunt centrele comerciale din Constanţa unde activează sute de agenţi economici, dar şi retaileri internaţionali precum H&M, Koton, Zara etc, unde pierderile sunt mult mai mari. H&M şi Adidas, de exmplu, au declanşat un val de critici în Europa, după ce au încercat să obţină scutiri de la plata chiriilor.
Care e situația la nivel local
Am încercat să aflăm şi noi care este situaţia la nivel local. Însă, reprezentanţii deparatmentelor de marketing ale centrelor comerciale Vivo, City Mall, dar şi Tomis Mall se cred la nivelul Prefecturi ori al altei instituţii publice, precizând că au nevoie de solicitări scrise, astfel încât să ne poată oferi un răspuns oficial.
City Mall: Lucrăm alături de chiriași pentru a găsi cele mai bune soluții
Cu aprobarea de la Bucureşti, Oana Cuturicu, Specialist Marketing în acdrul City Mall, a declarat că se caută soluţii pentru depăşirea acestei situaţii. „Zona de retail este un punct de întâlnire pentru mai multe industrii (logistic, mentenanță, servicii financiare, bănci etc).
Căutăm cele mai bune soluții și măsuri benefice pentru ambele părți pentru depășirea acestei perioade astfel încât să ne permită reluarea activității în condiții de siguranță, corelate cu măsurile autorităților. Cu siguranță, însă, este o perioadă în care suntem alături de parteneri pentru a lua cele mai bune decizii. Traversăm o perioadă cu un nivel ridicat de incertitudine pentru întreg mediul de afaceri, astfel că lucrăm alături de chiriași pentru a găși cele mai bune soluții. De altfel, centrul comercial a luat toate măsurile impuse de autorităţi. „În plus, în momentul de față finalizăm planul pentru pregătirea reluării programului normal pentru City Park Mall în perioada imediat următoare.
Astfel, s-au impus măsuri suplimentare de igienă și de dezinfectare în toate locațiile frecvent circulate, s-au instalat dispensere cu dezinfectant, aerisim mall-ul periodic, în mod natural, am instalat benzi de distanțare socială în zonele unde se creează aglomerație (food court, cafenele, lifturi, scări rulante etc).
Nu în ultimul rând, vom limita accesul simultan la grupuri de maximul 3 persoane, distanțarea socială fiind una din prioritățile noastre pentru un shopping responsabil și în siguranță.
Mai mult, suntem la curent cu toate direcţiile pe care le au în vedere autoritățile în ceea ce privește perioada când își vor reîncepe activitatea centrele comerciale.
Pe de altă parte, având experiență centrelor comerciale din portofoliul nostru din Polonia și Lituania care și-au repornit programul la începutul lunii mai, deja suntem cu un pas înainte, avem toate măsurile pentru centrele noastre comerciale, oricând guvernul și autoritățile vor decide. Din exemplul altor țări, obervam că aceste măsuri funcționează, iar lucrurile vor întra, treptat, într-o nouă faza de normalitate”, a mai transmis Oana Cuturicu.
Agenţii economici care activează în centrul comercial Doraly Mall n-au mai plătit chiria în perioada stării de urgenţă
Cei care activează în centrul comercial Doraly Mall au fost mai norocoşi, obţinând „graţierea” patronului Daniel Pandele. Acesta le-a perceput chirie 0 pe luna aprilie. „I-am ajutat foarte mult cu chiria. Au avut pe luna aprilie chiria 0, la fel şi în luna martie, începând cu data de 23, pentru că până atunci au activitat. Ce puteam să le fac? Închideau afacerea, sunt familişti, nu sunt agenţi economici foarte mari. Eu nu am credite în bănci care să mă condiţioneze să nu le dau chirie 0, acesta a fost norocul meu. Aşa am putut să-i ajut. Au plătit doar utilităţile”, a spus, pentru Replica, Pandele.
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News