Mihălcioiu: armatorii jonglează cu salariile navigatorilor
Mihălcioiu: armatorii jonglează cu salariile navigatorilor
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestNavigatorii se confruntă cu multe probleme, cele mai multe venind din direcția angajatorilor și a lipsei de seriozitate de care aceștia dau dovadă: nu plătesc la timp, nu dau concediile medicale și multe altele. Reporterii de la Replica au vorbit despre toate problemele navigatorilor cu Adrian Mihălcioiu, Președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor.
Președintele SLN a vorbit despre problemele întâmpinate de navigatori, despre contractele care nu se respectă de către armatori, dar și despre neacordarea concediilor medicale.
„Problemele legate de neplata salariilor sunt la ordinea zilei“
Cele mai întâlnite probleme ale navigatorilor sunt legate de neplata salariilor la timp, dar și de neacordarea concediilor medicale: „Există o lege în momentul acesta care le dă navigatorilor dreptul la concedii medicale, la compensații în caz de accidente, să putem să rezolvăm problemele lor fără să se intervină și prin alte locuri. Au fost foarte multe cazuri înregistrate în ultima perioadă, din vară până acum, au fost înregistrate 10 accidente și 12 îmbolnăviri. Problemele legate de neplata salariilor, care sunt la ordinea zilei, vorbim de sumele mici, lucruri care contează în bugetul familiei navigatorilor, dar armatorii pot jongla cu astfel de lucruri. Noi am intervenit de fiecare dată”, a declarat Adrian Mihălcioiu, Președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor.
„Avem peste 5 mii de membrii înscriși în Sindicat, dar sunt peste 12 mii de navigatori activi. Noi am pierdut o forță de muncă nebrevetată, nu a mai fost susținută și s-a pierdut. Și-au găsit alte locuri de muncă pentru că nu au mai avut angajament și e o mare problemă a nebrevetaților în Europa. Sunt plătiți foarte bine, dar nu ai de unde să-i mai iei, asta din cauza unei politici proste făcute de companiile de navigație. Am avut vreo 2 întâlniri pe implementarea unei platforme publice, împreună cu instituțiile de marină, pentru recrutarea mai ușoară a cadeților, nu am găsit o deschidere, dintr-un punct de vedere al unui informatician să poată face aplicația, fiind limitat de niște licențe, nu am mai discutat după pentru că a venit și cererea foarte mare de personal navigant și era o chestiune care nu mai avea importanță. Cu siguranță, peste un an sau doi, sigur va fi de actualitate și o vom implementa. Navele se vor micșora ca număr, fiind un echipaj mai mic. Vor ieși nave mai mici, cu aceeași capacitate de transport, multe nave vor fi casate. În continuare avem întâlniri multe, cu mai multe asociații, pentru a face cunoscut prin țară această meserie de navigator, oamenii sunt bineveniți aici și pot fi angajați în condiții bune“, a mai adăugat Președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News