REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Mie., 1 Mai 2024
Anul XX Nr. 6716
17.4° Constanța Miercuri, 1 Mai 2024 Anul XX Nr. 6716
 

Ministrul Mediului, despre taxarea autovehiculelor: Trebuie să creăm alternative pentru cetăţeni

Ministrul Mediului, despre taxarea autovehiculelor: Trebuie să creăm alternative pentru cetăţeni

Replica API 21 iulie 2021 | 00:00 496

Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Tanczos Barna, a afirmat, într-o conferinţă de presă, că este adeptul programelor de susţinere pentru proprietarii de maşini, dar şi al unui alt tip de aplicare a impozitelor locale în cazul maşinilor vechi.

Tanczos Barna

"Interdicţiile sunt foarte greu de justificat din punct de vedere juridic. România a pierdut procese la Curtea Europeană de Justiţie pe taxa auto tocmai pentru că ele, juridic, nu au fost fundamentate cum trebuie. Eu sunt adeptul programelor de susţinere pentru proprietarii de maşini şi în contrapartidă să existe poate un alt tip de aplicare a impozitelor locale în cazul acelor maşini (vechi, n.r.). Ele trebuie să vină, din punctul meu de vedere, în paralel. Trebuie să creăm alternative pentru cetăţeni, nu numai sancţiuni şi impozitări mai mari", a afirmat Tanczos, scrie Agerpres.

Săptămâna trecută, ministrul Mediului a menţionat că o măsură privind maşinile mai vechi de 15 ani va exista probabil în cel mai scurt timp, în condiţiile în care inclusiv Comisia Europeană insistă pentru măsuri destinate reducerii vârstei parcului auto.

"Inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă - n. r.). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani. Este o măsură asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta", a spus Tanczos la TVR1, întrebat despre o posibilă viitoare taxă auto.

De la 1 februarie 2017, taxa auto a fost eliminată, iar toţi cei care plătiseră o sumă la înmatricularea autovehiculelor urmau să-şi primească banii înapoi de la stat.

Pe data de 9 septembrie 2019, Ministerul Finanţelor Publice (MFP), prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), anunţa că a restituit taxe auto (taxa auto pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrul de mediu) tuturor contribuabililor români care au depus documentaţii complete. Potrivit datelor de la momentul respectiv, începând din 2017, ANAF a restituit taxe auto în valoare totală de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse şi aprobate.

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.

Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272