REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Joi, 2 Mai 2024
Anul XX Nr. 6717
12.4° Constanța Joi, 2 Mai 2024 Anul XX Nr. 6717
 

Modificări importante privind cartea de identitate

Modificări importante privind cartea de identitate

Replica API 6 aprilie 2021 | 23:39 3445

Guvernul a adoptat o Hotărâre de Guvern (nr. 295/2021) care stabilește conținutul cărții electronice de identitate, a cărții de identitate simplă, precum și a cărții de identitate provizorie ce vor fi emise în sistem informatizat. Ministrul Afacerilor Interne spune că vor fi disponibile începând din luna august, scrie antena3.ro.

„Noua carte de identitate electronică, pe care cetățenii români o vor putea solicita începând cu luna august, va avea dimensiuni reduse faţă de actualul document și va conține elemente de securitate care vor asigura posesorilor garanția că identitatea nu le poate fi furată, iar instituțiilor publice sau private certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe acest document", a declarat, pe 10 martie, Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne.

Copiii de 0-14 ani pot avea carte de identitate

Obligatoriu, prima carte de identitate se eliberează la împlinirea vârstei de 14 ani, ca şi până acum. Opţional, se poate elibera carte de identitate simplă sau carte electronică de identitate oricând după naştere.

Cererea pentru eliberarea actului de identitate trebuie să fie semnată de către ambii părinţi, prezenţi.

Dacă este doar un singur părinte, are nevoie de declaraţie de la celălalt părinte eliberată la notar/consulat. Cererea va fi însoţită de următoarele documente:

- certificatul de naştere, cu care se face dovada identităţii şi a cetăţeniei române, original şi copie;

- actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal, original, document cu care se realizează şi dovada adresei de domiciliu; în cazul în care părintele este cetăţean străin, dovada adresei de domiciliu se face cu permisul de şedere permanentă;

- certificatul de căsătorie al părinţilor ori certificatul de divorţ însoțit de acordul parental/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz, în situaţia în care părinţii sunt divorțați, original şi copie;

- chitanță de plată a 7 lei taxă, la CEC sau Poştă.

Vor exista cinci tipuri de acte de identitate

Astfel, vor exista cinci tipuri de acte de identitate: cartea de identitate, cartea de identitate simplă, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie şi buletinul de identitate.

Cartea de identitate simplă conține date și informații, înscrise pe față și pe verso şi are formatul unui card.

Cartea electronică de identitate va conține pe lângă, datele prevăzute pentru cartea de identitate simplă, și un cip. Fiecare poate alege ce fel de carte de identitate dorește.

Minorul sub 14 ani poate avea carte de identitate simpla sau carte electronică de identitate. Până la împlinirea vârstei de 12 ani, minorului i se va elibera o carte electronică de identitate fără imaginile impresiunilor papilare.

Cărți de identitate digitale

Începând cu luna august românii vor putea alege, cartea de identitate digitală cu cip, care va fi de mărimea unui card bancar și va avea elemente de securitate suplimentare, ca în Belgia sau Germania.

Autoritățile au explicat și ce se întâmplă în cazul refuzului de a primi un asemenea act.

”În cadrul cipului trebuie inserate imaginea a două amprente și imaginea facială a persoanei, respectiv fotografia persoanei”, a explicat chestorul Cătălin Giulescu, directorul Direcției pentru Evidența Persoanelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI).

România a fost obligată să modifice legislația și să elibereze noile cărți electronice de identitate până în august 2021. Obligativitatea vine ca urmare a directivelor impuse de Uniunea Europeană încă din 2018.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Dar daca eu am acum buletin pentru ce mai cere certificatul de nastere? Nu cred ca mam nascut??? Cind sa emis primul buletin lam prezentat, ce mama naibii
4
0
sa ne zica si noua mai exact cam cum functioneaza programarea, ca acum cu pandemia cica e cu programare, si sa ne informeze cam in cate saptamani iti vine randul daca te programezi azi, adica sa stim cam cand sa ne programam ca sa ne vina randul la data care vrem noi si sa puna pe undeva pe internet anunt cu ce acte ne trebuie si unde trebuie sa achitam taxa, si daca se poate chita si prin internet taxa si sa prezentam o dovada online ca am achitat taxa
4
1

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272