REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.9° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
11.9° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Nava scufundată în Portul Midia, o bătaie de cap de sute de mii de euro pe zi pentru autorităţile române!

Nava scufundată în Portul Midia, o bătaie de cap de sute de mii de euro pe zi pentru autorităţile române!

Replica API 4 decembrie 2019 | 15:30 459

Situaţia la zi a navei eșuate din portul Midia a fost prezentată în cadrul Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă reunit în cursul zilei de marţi, 3 decembrie a.c. o

Prezent la ședință directorul Autorităţii Navale Române, Alexandru Mezei, a declarat: "APMC a încheiat un contract cu o firmă pentru a recupera cadavrele rămase în apă. Acestea continuă să iasă la suprafață, iar acest lucru înseamnă că această acțiune va fi de durată, pentru că nu se poate estima exact daca cadavrele vor ieși la suprafață mâine, peste o săptămână sau două luni. Daca până mâine nu se va ranflua nava, suntem nevoiți să obligăm Compania Națională a Porturilor Maritime Constanța. Cred că până acum am fost foarte îngăduitori pentru a acționa conform legii. Pentru scoaterea navei, la suma inițială se adăugau pe zi ce trece mai mult, ajungându-se și la 235.000 euro pe zi. Când se vorbește de cheltuieli nu trebuie să vorbim doar de ranfluarea navei, ci și de cadavrele rămase în apă. Compania Natională nu are bani pentru aceste ranfluări. Etapele care trebuiesc parcurse sunt: nava trebuie golită de la puntea 6 și 7, trebuiesc izolate silozurile de futaje și magaziile de sub puntea 6, apoi cu o macara să se redreseze nava. Greutatea mărfii era de 691 de tone inițial, acum, greutatea oilor cu siguranță a crescut".

Marți, 3 decembrie au mai fost scoase încă 57 de cadavre. În momentul de față oile moarte sunt scoase cu macarale și scafandri. APMC a făcut un contract cu un incinerator pe o durată de un an. Aceștia au format și un plan de bătaie în cazul în care toate datoriile cumulate le vor reveni. „Mâine (miercuri - n.r.) aflăm sigur cine preia aceasta sarcină, mâine este ziua decisivă dacă vor prelua Apele Române sau armatorul acest caz. Suntem foarte atenți la gradul de poluare a apei și a aerului. Până în momentul de față se pare că nu vor fi daune foarte mari asupra apei însa vom vedea rezultatele rapoartelor finale. Ce trebuie să vă menționez este faptul că se fac monitorizări zilnice”, a precizat, la rândul său, prefectul Constanței, Dumitru Jeacă.

Conform reprezentanților instituțiilor autorizate, a fost recoltată apa din zona navei și de la mal și analizele au fost în parametri, deocamdată. Luni, 2 decembrie, au recoltat și cei de la Apele Române probe, pentru care se aşteaptă rezultate. La acest moment nu există vreun un risc biologic, pentru că animalele erau sănătoase când au fost urcate pe navă, așa că cel mai probabil nu va fi vorba de o infestare a apei. Cea mai importantă problemă a autorităților este scoaterea navei.

Diana BERECHET

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Mizerie vad ca ai multe like-uri ! Sti ce inseamna asta .... mai ai sapt asta de stat gunoiule , si gata . Oricum , de departe esti cel mai mare gunoi pe care l-a avut ARSVOM !
3
2
Cred ca e un miros insuportabil, scoateti repede cadavrele, sa nu infectati statiunea Mamaia. Unde mai pui ca are petrol in ea care poate sa polueze tot.
1
0
Mezei e cel mai mae hot din port. Arabii cotizeaza la greu la el. Arabii cotizeaza cu plicuri la Mezei sa treaca cu brio PSC, Marpo, ISPS si altii. Iar Florin de la Midia e un alt mare hot ordinar. Muie tuturor.
4
2
Pai normal ca va convenea atunci cand aveati alti sefi care nu va deranjau, veneati la munca sa stati la seriale, la ora 14.00 nu mai era nimeni in institutie, din 5 zile lucratoare una stateati acasa..plus avantajele de alta natura...daca actualul a pus ordine in institutie este criticat
1
4
de motorina si pacura din vapor. Acolo e pericolul nu la saracele oi omorate ! Si apropos ranfulare : cu fiecare zi de intarziere nava intra in nisip. Fac pariu ca peste zece ani se apuca mezei s-o taie cu flexul. Daca mai vin pesedeii la putere. Muie incompetentilor spagari !!!
6
0
la fel cum sunt numiti peste tot oameni cu directiva politica la fel sunt si incapabili sa gestioneze o situatie de criza
5
0
Asigurarea navei tb sa plateasca operatiunile de salvale, depoluare ETC. Ce treaba are statul roman sa achite nota de plata ??? Statul roman doar asigura serviciile, capete de oaie
1
3
Spui roman spui jeg si prostie nemarginita!
5
1
mezei ar trebuiiii sa se retraga are multe bube la activ si multe stenduri in el sa stea linistit si sa se retreaga impreuna cu conducerea APC toti sunt pus politic de PSD ....
4
0
O mai mare catastrofa de conducator nu a avut ARSVOM-UL de cand exista infiintat .Poate cu acest accident naval sa se sesizeze cineva si sa l schimbe din functie .O normalitate intr o tara normala.
6
2
Mezei,invoci o ordonanta,pe care nici nu ai citit-o. Sau ai citit numai ce iti convine. Este si treaba ta sa ranfluezi nava.
4
1
Daca traiesti 20 vieti nu vei avea capacitatea lui intelectuala..asa ca mars..si a fost permanent la interventie pentru ca are constiinta si profesionalism, nu ca unele resturi umane
2
10
Mezei face cartile pentru Comanescu GSP. Pune presiune pe APC sa ii atribuie direct contract de multe milioane de euro lui Comanescu. Mezei nu era in tara cand s-a rasturnat oieria, era la Londra. Probabil beat pula, asa cum este mai tot timpul. Acum iese la declaratii ca si cum ANR e virgina, iar APC e vinovat. Mezei nu va fi schimbat, doar e prieten cu Daraban, Caramanian, Munteanu Sky, Carstocea, toti oamenii PNL-ului. Singurul domeniu in care e profesionist, bautura, la purtat la mese care ii asigura un scaun inalt pentru curul lui mare.
11
0
Vaaai cata nedreptate ! Nu aveti dom-le miezul verzii din p.....a care face calcule de o saptamana ? Cum cine , cel mai bun , cel mai inteligent , cancerul femeilor , inteligenta in carne si oase , intelectul neobosit , insasi Mesia de la ARSVOM . Adica , chiar nu.l bagati in seama dupa cat s-a agitat sarmanul de dimineata pana noaptea acolo ? Ce lume rea !
9
1
Cata ipocrizie! Mezei obliga Administratia portului sa ranflueze nava. Dar pe capitanul sef Midia nu l demite? Incompetenta sau complicitate?
7
3
Vand program da stabilitate marina incarcare nava si acelasi program pentru ghid ISU.Programu sa numeste Back-up oaia si berbecu 2019.Eftin si bun.Poate fi folosit si in toate scolile de marina romanesti.Mentionez ca acest program in alte tari nu functioneaza.Este codat doar pentru RSR.
12
0
Afara cu anr si schimbata conducerea de incimpetenti! Asa se exprima un sef anr...?" cu trebuiesc"? ,agramatule. E verb impersonal ca si "a ploua"! Pe ce lume traiesti? Unde ti e gramatica?
8
1
Toti navigatorii stiu ca orice nava este obligata sa aibe o asigurare P and I, un fel de RCA maritim. Unde este asigurarea? De ce statul roman nu spune o vorba despre acest aspect? P.S pentru eventualii carcotasi, stiu cum se scrie corect P and I dar aici nu mi se permite folosirea semnului and.
12
0
De ce a disparut articolul cu eroziunea costiera? Au sunat telefoanele, cineva a fost deranjat?
12
1

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614