Nava scufundată în portul Midia va fi adusă la cheu în curând!
Nava scufundată în portul Midia va fi adusă la cheu în curând!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestLa sediul CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța s-a semnat marți, 18 februarie a.c. Memorandumul de Înțelegere dintre CN APM SA Constanța și PT Pelabuhan Indonezia II (Persero), cel mai mare operator portuar de stat din Indonezia. La finalul acestui eveniment, directorul CN APM Constanța, Costel Stanca, a vorbit și despre ranfluarea navei Queen Hind din portul Midia, scufundată la sfârșitul lunii noiembrie 2019.
Nava cu oi scufundată în Portul Midia va fi adusă în curând la cheu și se va începe ecarisajul, a declarat Costel Stanca, direcotrul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța. Reprezentanții Administrației Porturilor Maritime țin în permanență legătura cu firma care se ocupă de ranfluarea navei. „În ranfluarea navei de la Midia s-au făcut progrese și, în timp scurt, o să o vedem la dană pentru partea de ecarisaj. Marți, 18 februarie am chemat furnizorul de servicii să facem însumarea activităților desfășurate până acum, să vedem și numărul de zile în care nu s-a putut lucra din cauza condițiilor meteorologice. Se fac şedinţe operative în fiecare zi, în şedinţa operativă de astăzi am văzut că suntem într-un stadiu avansat, dacă reuşim să mai scoatem nişte apă astfel încât nava să fie verticalizată, sperăm în timp foarte scurt să o vedem la cheu. Avem confirmări de la asigurator, că sunt pregătiți să plătească, încă se dicută suma care trebuie plătită fiindcă sunt mai multe servicii, precum ranfluarea, ecarisarea, precum și alte servicii conexe, indiferent de situație. Avem de asemenea, și o asigurare a Administrației Porturilor Constanța pentru astfel de situații, la care sperăm să nu apelăm dar dacă va fi necesar, vom face și acest lucru” a declarat Costel Stanca, directorul CNAPM Constanța.
Tot acesta a mai agăugat faptul că nava este asigurată la o societate de profil, în prezent existând negocieri privind suma care trebuie plătită de aceasta. Directorul CN APM a adăugat faptul că atunci când asiguratorul va achita toate cheltuielile, acesta o poate și prelua. „Ținem legătura cu armatorul și reprezentantul său și urmează să clarificăm cu ei atunci când va fi cazul. Armatorul ne-a informat că o abandonează către asiguratorul său care va plăti toate cheltuielile și tocmai atunci poate prelua nava. Dacă o preia armatorul, informal, înțelegem că ar dori să o ia și să o folosească” a mai adăudat Costel Stanca.
Reprezentantul CN APM Constanţa a mai transmis faptul că toate analizele efectuate arată că deocamdată nu există riscul poluării mediului. Luni s-a reuşit pomparea unei cantităţi importante de apă din interiorul epavei şi s-au mai câstigat 3 grade spre verticalizarea navei.
Vă reamintim faptul că pe 14 ianuarie, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a semnat cu firma Grup Servicii Petroliere, contractul privind serviciile de dezeşuare şi ranfluare a navei Queen Hind. Contractul, în valoare de circa 19 milioane de lei, ce prevede şi scoaterea şi neutralizarea încărcăturii din interiorul vaporului, are durata de 35 de zile de la semnare. Nava Queen Hind, încărcată cu circa 14.600 de oi, s-a răsturnat pe 24 noiembrie 2019, la plecarea din Portul Midia, scufundându-se parţial. Echipajul format din 22 de marinari sirieni a fost salvat, fiind scoase vii de la bordul vaporului, în zilele de după incident, şi câteva sute de oi.
Diana BERECHET
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News