REPLICA ONLINE CONSTANTA

21.3° Constanța Mar., 7 Mai 2024
Anul XX Nr. 6722
21.3° Constanța Marți, 7 Mai 2024 Anul XX Nr. 6722
 

Nave ÎNCĂRCATE cu cereale, BLOCATE în Portul Constanța

Nave ÎNCĂRCATE cu cereale, BLOCATE în Portul Constanța

Replica API 13 aprilie 2020 | 09:34 11250

Portul Constanța a reuşit în 2019 să facă cel mai mare trafic de cereale din istoria sa. Lucrul acesta s-ar putea schimba după ce a fost dată Ordonanța Militară numărul 8, conform căreia se interzice exportul pentru următoarele produse grâu, orez, orz, soia, porumb. Procedurile de export pentru aceste produse aflate deja în derulare se suspendă pe perioada stării de urgență. Se suspendă și activitatea pentru emiterea certificatelor fito-sanitare necesare pentru exportul acestor produse. Această ordonanță afectează destul de mult navele aflate în Portul Constanța, unele încărcate, iar altele pe cale să fie încărcate și doar așteptau să plece. Deocamdată nu se știe ce o să se întâmple cu ele, autorităţile caută soluţii urgenţe.

Portul Constanța este unul dintre cele mai mari porturi din lume, cel puţin un vapor încărcat cu 60 de mii de tone de cereale a plecat, în fiecare zi a anului trecut, din Portul Constanța. Datorită legăturii cu artera fluvială, dar și prețului accesibil la cereale, acesta a devenit cel mai puternic port de cereale din Europa, valoarea cerealelor exportate fiind de aproape 1 miliard de euro. Cerealele din România ajung în ţări precum Filipine, Japonia, Nigeria, dar ajung şi în Orientul Mijlociu, Libia, Turcia sau Egipt.

Foarte multe firme din port au ca activitate exclusivă exportul de cereale, astfel că această măsură ar putea afecta în mare măsură activitatea acestora, putând duce chiar la închiderea lor. Reprezentanții firmelor de cereale refuză deocamdată să își spună părerea în legătură cu aceste măsuri, fie pentru că nu vor să comenteze, fie pentru că pur și simplu nu știu.

Nave încărcate cu cereale, BLOCATE în Port din cauza ordonanței

Cu toate că este o măsură care se poate dovedi salutară pe termen lung din cauza secetei care se anunță în România, interzicerea exportului de cereale afectează pe termen scurt toți operatorii economici care au nave la încărcat în dane. Potrivit informațiilor noastre, câteva nave cu cereale așteaptă gata încărcate să își afle soarta. Oare ce se va întâmpla cu ele, ținând cont că este interzis orice fel de export? Va urma o modificare a ordonanței pentru aceste cazuri speciale, sau navele vor aștepta cuminţele până la terminarea stării de urgență? Va despăgubi statul român pe cei la care urmau să ajungă cerealele, ținând cont că orice întârziere în orarul de plecare al navelor se plătește?

„Nu e vorba doar de o navă, sunt mai multe, probabil, nu ştiu destinaţiile lor. Ordonanţa militară a introdus o măsură super bună, însă ministerul ar trebui să dea clarificări referitoare la navele încărcate din Port... au venit, plătesc sume de bani. Se poartă discuţii pentru a se stabili regimul acestor nave. Nu trebuie să blocăm operaţiunea care e deja efectuată”, a declarat o sursă pentru Replica.

Virgil STOIAN

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Asa se faceau fraudele cu tva
2
0
Si,ai luat geaca? Frate, dc nu te a vazut nimeni n are nimic. Dc e ceva spun ca te am vazut cand ai uitat geaca, dar au vopsit astia vaporul. Dar geaca e a ta, a ta e.
0
1
Eu am lucrat la SGS si s-a intamplat ca la control plecare sa uit geaca intr-un hambar. Vaporul a plecat. La cateva zile a venit o nava cu grau din import, cu alta denumire, revopsit putin si la controlul hambarelor mi-am gasit geaca. Bineinteles graul nu mai era origine RO ! Acum era din import !
5
1
Corect. Am lucrat pe macara plutitoare si s-a intimplat de citeva ori ca tot noi sa descarcam vaporul care tocmai il incarcasem.
8
2
Au uitat sa spuna ca Romania exporta in ... Romania, sub forma de import. Se scot navele in rada si revin ca marfa de import. Aici e de fapt necazul tuturor
11
1
Suparare mare,tinand cont ca atat unii operatori portuari cat si mare parte din exportatori sunt pe lista sponsorilor partidelor politice!
9
0
pacat ca la aceste articole nu da nimeni un raspuns competent dar din cate stiu si Bulgaria exporta prin Constanta pt ca ei nu au licenta de export
4
1
Nu se plateste nimic Se declara forta majora
3
5
Se va actiona in functie de cum decid si dau porunca cei de afara. Jivinele politico economice romanesti se vor supune,vor da pupincuristilor propagandisti tema sa dezinformeze prin presa populatia,va fi un pic de balacareala la TV si gata. Ca romanilor li se ia si aerul din plamani daca unii din afara vor asta,e foarte clar. Chiar va inchipuiati ca astia de ne conduc au dureri la umbra cozorocului ca romanii se duc dracului? Dar nu e nimic,romanii asa vor,sa aiba sefi mai slabi decat oamenii mediocri si deci viata baltinda in duhoarea prostiei si a saraciei. Succes! Uitasem,muie PSD !
9
1
.In cazul asta sunt alte interese, coronavirus le poate servi banditilor tot ca motiv sa scumpeasca piinea,etc.Astia nu au scrupule.Ii doare drept in pula ca voi sunteti romani iubitori de patrie.Printre altele au vindut flota,ce conteaza 20-30 de vapoare cu griu.
12
4
Decizia asta este buna,daca nu s-ar fi facut asa si dupa criza creata de coronavirus ar veni o criza alimentara atunci toata lumea ar spune pe buna dreptate"idioti de PNListi au vandut garau dar si alte cereale si acum romani fac foamea".
9
3
Stationarea Navelor se plateste cu bani grei,,contrastali,, Navele stationeaza pe bani Romanilor ,,
5
6
stiati ca romania este al doilea exportator de grau din UE, ca rusia a limitat exportul de grau prin urmare graul trebuie sa mearga in UE. totusi s-a cam exportat toata cantitatea chiar daca in martie pretul graului a crescu semnificativ?
9
1
cand peste o luna doua , painea se va face 100 de lei , o sa ragi ca idiotul ca nu s-au luat masuri. Subventii , moca, de la stat vrei, nu e asa ?
15
4
Masura corecta era inchiderea partiala a societatilor ce fac export cu cereale ,deoarece acum le este foarte usor sa regleze lucrurile din pix spunand ca orice marfa este din croatia ori serbia ori bulgaria. Portuarii sunt la fel de expusi covidului ca si cei din linia intai din cadrul medical ,mai ales ca nu se mai respecta carantina navelor
10
3
Undee e sluga de Hutuca cu idei geniale de pandemie. Propun ca graul sa fie depozitat contra cost la Flora.
12
3
Masura corecta era rechizitionarea. Adica vii tu, stat, nu-i mai dai bucataresei din Giurgiu 12 milioane de euro ca sa importe masti, sau 18 milioane lu' Catalin Botezatu ci, de banii aia cumperi grau. Graul acela este rodul muncii unor oameni. Privati. Nu te opreste nimeni pe tine, guvern, sa vii sa cumperi. La acelasi pret din contractele de export. Ca tot se mananca rahat ca se da grau la export la preturi derizorii. Vrei sa cumperi ? Cumpara. Iti vand tot ce am. Dar nu-mi bloca marfa. Ca e a mea, nu a statutului.
23
9
Nu vrea nimeni subventii, ba boule. Toata lumea vrea doar sa fie lasata sa-si execute contractele, contracte incheiate poate si cu 3-4 luni in urma. Orice manipulare extra costa bani, orice zi in care navele stationeaza incarcate in port costa zeci de mii de euro. Dar ce sa stii tu, fascistule?
23
11
Este bine. Intai ne asiguram pe noi si dupa aceea pe ceilalti.
17
1
Articol marca inregistrata'Replica'. Adica prost. Celebra ordonanta melitara, pe modelul 'Suceava e in carantina, nu iese si nu intra nimeni cu exceptia culegatorilor de sparanghel care pot iesi inclusiv noaptea", nu interzice exportul in tarile UE. Adica nu s-a schimbat nimic. Dam grau si importam coca refrigerata. 2. Cantitati importante din cerealele din port sunt marfa in tranzit intrata pe relatia Ungaria sau Bulgaria.3. Ok. Nu se mai exporta. N-am vazut pe nimeni de la stat sa vina sa cumpere. Ce face cineva care detine cereale in silozuri ? Ca insilozarea se plateste.
22
3
Tot asa? Incarcam, descarcam dupa o saptamana aceiasi marfa, luam subventii si scutiri, treaba merge? Ce va bagati?
15
5
ne facem de ras, marfa a fost platita de mult, asa k nu e in regula treaba , ..
16
7

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212