Navigator constănțean, șicanat de italieni pentru că și-a cerut drepturile
Navigator constănțean, șicanat de italieni pentru că și-a cerut drepturile
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDin cauza restricțiilor de circulație impuse de statele lumii afectate de pandemia de coronavirus, schimburile de echipaje se fac cu mare dificultate. Navigatorii aflați pe mările și oceanele lumii sunt condamnați să rămână la bordul navelor, iar cei de la uscat sunt „prizonieri” în propriile locuințe. Nici plata navigatorilor nu se face la timp, armatorii având probleme cu asigurarea lichidităților. Marius Crăciun este un constănțean, de profesie inginer electrician, aflat la bordul unei nave care la acest moment se află într-un port din Italia. Acesta reclamă faptul că nu i s-a virat salariul pe luna martie, iar la solicitările lui repetate a tot fost amânat.
Crăciun Marius Iulian
”Mă numesc Crăciun Marius Iulian, am 29 ani și sunt de profesie inginer electrician. Sunt la bordul unei nave cu numele DLV Seminole, de tip pipe layer, compania Micoperi flag italian din data de 23.01.2020 în urma unui contract semnat pe o perioadă de 2 luni cu firma de crewing Petro Jobs Constanța. Este sfârșitul lunii aprilie iar până acum mi-am primit salariul până la data de 15.02.2020. Am sesizat firma Petro Jobs de mai multe ori atât telefonic cât și prin email dar mereu răspunsul acestora a fost: că nu au detalii și că să tot aștept iar în caz de urgență sau nelămuriri să apelez la un număr de urgență care era în contract, numărul directorului PetroJobs Adrian Andrușca. Am sunat de foarte multe ori dar nu mi s-a răspuns”, a declarant navigatorul, pentru Replica.
Nu am de gând să plec de pe vapor până când nu sunt plătit la zi pentru munca depusă
”Totodată am sesizat autoritățile competente din Italia, le-am explicat situația și mai exact le-am cerut să mă ajute să îmi recuperez drepturile bănești ce mi se cuvineau pentru munca depusă la bordul acestei nave. Aceștia mi-au răspuns că au sesizat și ei la rândul lor firma de crewing Petro Jobs dar și compania Micoperi și doar atât, nu mi-au dat detalii ce se va întâmpla sau ce s-a decis. În schimb la bordul navei, lucrurile au luat amploare după cele auzite, iar comandantul (italian) și cu șeful mecanic (român) au început să mă trateze foarte urât și să mă acuze de foarte multe lucruri pe care nu le-am făcut. Totodată aceștia au încercat să mă forțeze să semnez anumite documente cu privire la descrierea comportamentului meu la bordul navei pe care le-am refuzat să le semnez bineînțeles. După aceasta compania Micoperi a încercat să mă transfere pe un alt vapor. În fine, eu nu am de gând să plec de pe vapor până când nu sunt plătit la zi pentru munca depusă, mă lupt cu ei pentru drepturile mele.”
Armatorul nu plătește pentru că este situație de urgență
Contactat de către ziarul Replica, iată ce a declarat Adrian Andrușca, directorul Petrojobs: ”Armatorul nu plătește pentru că este situație de urgență, sunt întârzieri peste tot. El lucrează în domeniul petrolier, unde din cauza scăderii prețului barilului de petrol, lucrările s-au sistat. Armatorul și-a trimis o parte din angajați acasă, dar pentru că din cauza legislației el nu a putut fi trimis acasă, pentru că nu se fac schimburi la navă el este blocat la bord. Sunt o grămadă de cheltuieli pe care armatorul nu și le scoate pentru că nu există activitate. Săptămâna viitoare o să avem o perspectivă de plată pentru luna martie. Salariul pe luna martie trebuia plătit pe 25 aprilie, deci s-a întârziat dar acum nu trecem prin vremuri normale, lucrările sunt sistate peste tot. Eu sper ca săptămâna viitoare să primească o parte din bani.”
Virgil STOIAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News