NAVIGATORII, LA UN PAS DE O CRIZĂ FĂRĂ PRECEDENT!
NAVIGATORII, LA UN PAS DE O CRIZĂ FĂRĂ PRECEDENT!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestLipsa de comunicare în ceea ce privește situația navigatorilor poate conduce spre cea mai mare criză din istorie, la nivel mondial. Peste 80% dintre cei aproximativ un milion de navigatori nu pot fi schimbați. Mai mult decât atât, în ciuda semnalelor de alarmă trase de sindicaliști, majoritatea țărilor refuză să creeze coridoare verzi de circulație liberă a navigatorilor, dar și să ajute navigatorii blocați pe nave.
Navigatori cu probleme de sănătate, blocați pe nave de săptămâni bune
Adrian Mihălcioiu, președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor, spune că nu s-a confruntat niciodată cu astfel de probleme și că situația este de-a dreptul dramatică. În continuare, navigatori ce suferă de probleme de sănătate sunt blocați pe nave, iar circulația maritimă este serios afectată.
"Toate lucrurile trebuie puse cap la cap și măcar să fie permise efectuarea schimburilor pentru navigatorii care au urgențe. Sunt oameni care au probleme medicale sau probleme familiale, care sunt blocați pe nave. Toată lumea vorbește de relaxări, iar pe mare situația este din ce în ce mai încordată. Normal ar fi trebuit să existe niște coridoare și să fie schimbați navigatorii. Sunt navigatori care au probleme medicale și nu pot fi schimbați, sunt blocați pe nave. În România avem posibilități minime de mișcare a navigatorilor fără carantinare, doar pe baza testelor efectuate, dar nu sunt zboruri.", a declarat, pentru "Replica", Adrian Mihălcioiu, președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor.
La un pas de o criză globală
Întreg transportul maritim reprezintă aproximativ 90% din economia mondială, iar o eventuală blocare totală a acestei activități ar putea avea repercursiuni extrem de grave. Adrian Mihălcioiu este de părere că toate guvernele trebuie să comunice și să pună umărul pentru rezolvarea acestei probleme, altfel va fi doar un pas până la criza globală.
"Dacă transportul maritim se va bloca va fi într-adevăr o criză globală. Ar trebui să fie luate măsuri, dar nimeni nu se mișcă în sensul acesta. Tragem semnale de alarmă de două luni, iar guvernele refuză să ne asculte. Situația este din ce în ce mai grea și o să conducă la o criză fără precedent. Sper ca lumea să înțeleagă și să-și pună cetățenii la adăpost. În timp ce lumea se îndreaptă spre relaxare, navigatorii se îndreaptă spre o blocare totală. Până acum, vocea Organizației Maritime Internaționale, Organizației Internaționale a Muncii, Uniunii Europene nu a fost luată în considerare. Guvernele din fiecare țară trebuie să legifereze aceste facilități, dar nu o fac.", mai spune Mihălcioiu.
"Ori se îndreaptă lucrurile spre bine, ori nu ni se spune adevărul"
Multe țări au admis că navigatorii sunt muncitori cheie și că trebuie să beneficieze de anumite facilități, însă acest lucru nu s-a transpus și în practică. China, principalul nod comercial al lumii, nu permite efectuarea schimburilor și are suspendate mai multe linii aeriene, asemenea altor țări din lume.
"China spune că nu mai are cazuri de Covid, dar nu permite schimburile. Ori se îndreaptă lucrurile spre bine, ori nu ni se spune adevărul. Despre ce relaxări vorbim atunci când principalul pilon al economiei este blocat, nu putem face nimic. Sunt doar câteva țări care au acceptat ca navigatorii să fie considerați lucrători cheie, printre care și România, însă sunt prea puține.", a conchis președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor.
Sorin HULUBEI
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News