REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.3° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
9.3° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Navigatorii trebuie să fie tratați ca o categorie esențială în transportul internațional și nu numai declarativ

Navigatorii trebuie să fie tratați ca o categorie esențială în transportul internațional și nu numai declarativ

Replica API 26 februarie 2021 | 16:24 1138

Sindicatul Liber al Navigatorilor a ințeles gravitatea pandemiei și a fost alături de toți navigatorii pe tot parcursul anului 2020 și până în prezent, știindu-se implicarea noastră zi de zi si oră de oră.

Sindicatul Liber al Navigatorilor a cerut guvernanților înca de la începutul pandemiei ca navigatorii români să poată dispune în România de un centru de testare RT-PCR înaintea plecării în voiaj și asta susținem în continuare. SLN a cerut ca navigatorii să nu fie restricționați în drumul lor către nave și nici atunci când trebuie să fie repatriați. Mai mult, aceștia aveau nevoie să poată pleca la lucru către nave și de aceea trebuiau aprobate zboruri Charter special pentru navigatori și chiar utilizarea zborurilor umanitare făcute de operatorul aerian național la inițiativa MAE.

Cu oarecare întarziere, autoritățile din România au înțeles fenomenul și au reacționat, fiind o perioadă bună de timp în fruntea țărilor care respectau rezoluțiile internaționale ale IMO, ILO, UE, Camera Internațională de Comerț, ITF și ISF cu privire la desemnarea navigatorilor ca personal cheie în transportul internațional. S-a înteles că navigatorii nu reprezintă o sursă de infectare, cazurile de infecție de la nave au fost extrem de puține și toate din cauza contactului cu Autoritățile din porturile respective iar navele de croazieră și-au încetat activitatea de transport al turiștilor.

Odată cu apariția vaccinului împotriva Sars-CoV-2, Sindicatul Liber al Navigatorilor a cerut introducerea navigatorilor români în etapa lucrătorilor esențiali pentru vaccinare, cerând un centru special pentru vaccinarea navigatorilor, în urma discuțiilor purtate cu INSP și alte autorități din domeniu.

Zilele acestea, Autoritatea Maritimă din Cipru a propus demararea la scară mondială a vaccinării cu prioritate a navigatorilor, a celor 1.700.000 de oameni, și astfel, țările lumii să ridice orice obstacol sau restricție de liberă circulație, navigatorii să poată să facă schimbul de echipaj la timp, să poata coborî la uscat și activitatea de transport maritim a bunurilor să se poată face în siguranță. Navigatorii sunt obosiți mental și fizic după un an de pandemie și de restricții în condițiile unei munci deosebit de periculoase care a ținut și ține economia mondială la suprafață. Susținem această initiativă și vom fi aproape pentru ca acest lucru să se întample și în România

Tot zilele acestea, guvernul roman prin Departamentul pentru Situații de Urgență a dispus ca navigatorii sa fie testați RT-PCR înainte de a urca în avion la drumul de întoarcere către casă la fel ca orice alt cetațean, lucru care a avut repercusiuni imediate. Schimburile de echipaje la unele societăți au fost sistate, iar altele au fost foarte îngreunate. Insistențele și explicațiile noastre nu au putut convinge Guvernul Român că navigatorii nu sunt o sursă de infecție, că ei sunt izolați pe nava lor timp de luni bune și întreg procesul de îngreunare a schimburilor de echipaj va atârna greu în menținerea locurilor de muncă și așa greu de obținut pentru ei. Acum, navigatorii români sunt obstrucționați chiar de țara lor, cum nicio altă țară nu a mai făcut-o. În Italia, Franța, Olanda, Marea Britanie, Germania, Spania etc, navigatorii sunt exceptați de la orice restricție atunci când călătoresc în interes de serviciu. Cum România poate face o asemenea gafă?

Am crezut că nu s-a înțeles la început, apoi am explicat în detaliu dar acum vedem că lucrurile dăunează grav menținerii locurilor de muncă ale navigatorilor români aflați într-o competiție acerbă care abia așteaptă cea mai mică greșeală.

De ce nu se înteleg lucruri care nu costă, nu sunt periculoase, sunt sigure și au rezulate benefice pentru toți? Pentru că navigatorii nu au o autoritate guvernamentală care să le reprezinte cauza. SLN a susținut mereu că în Ministerul Transporturilor ar fi trebuit să existe un Departament Special pentru Navigatori (DSN) care să fie foarte aplecat pe problemele de educație, de muncă, de angajare, de certificare, de formare și apoi de promovare a unui produs care este cerut pe piața internaționala și care are beneficii incomensurabile. Ca o comparație, Canalul Suez aduce anual peste 4 miliarde de dolari guvernului Egiptean, PIB-ul din Filipine este bazat 40% pe veniturile navigatorilor etc. România, cu această forță de muncă calificată și extrem de bine cotată în piața internațională, cu școli de renume internațional, cu un sprijin si lobby guvernamental ar putea exploata această nișă internațională cu beneficii pentru milioane de cetățeni româani.

SLN va iniția în continuare demersuri pentru exceptarea navigatorilor de la orice restricții și pentru crearea unui program de vaccinare special pentru navigatori, la fel ca în cazul personalului medical sau profesori.

D.B.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
cat mai stai ma. homosexualule vopsit acolo?cine pula mea te alege pe tine..infectule?
4
0

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614