NERVI ÎNTINȘI! Platforma informatică a asigurărilor de sănătate are, din nou, PROBLEME TEHNICE!
NERVI ÎNTINȘI! Platforma informatică a asigurărilor de sănătate are, din nou, PROBLEME TEHNICE!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCadrele medicale și pacienții au reclamat că, în ultimele zile, au fost din nou probleme în funcționarea platformei informatice a asigurărilor de sănătate, astfel că nu s-a putut opera pe cardurile de sănătate, iar serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele au fost eliberate în regim off-line. Reprezentanții Casei Județene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Constanța transmite cum trebuie să procedeze cadrele medicale pentru ca serviciile acordate începând din 5 iulie a.c. să le fie validate.
În mod frecvent, platforma informatică a asigurărilor de sănătate ridică probleme cadrelor medicale, dar și pacienților. În repetate rânduri, medicii se plâng de faptul că nu pot opera informațiile pe cardurile de sănătate, iar pacienții reclamă că acest factor contribuie la formarea de cozi și la așteptarea cu orele în cabinetele medicale! Încă din luna iunie a.c., cadrele medicale au început să resimtă din nou probleme cu sistemul informatic. De această dată, nu au fost de vină sistemele tehnice de la cabinetele medicale, cum se susține de multe ori, ci reprezentanții Casei Naționale de Asigurări de Sănătate au arătat că sistemul informatic are probleme tehnice.
„Urmare a unor probleme tehnice, care au condus la întreruperi în funcționarea Platformei Informatice a Asigurarilor de Sanatate (PIAS), serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line până la remedierea indisponibilității PIAS”, se arată într-un comunicat transmis prin intermediul CJAS Constanța.
Pe lângă faptul că pacienții au de așteptat mai mult, un alt inconvenient ce poate să apară în aceste perioade este reprezentat de faptul că medicii riscă să nu fie plătiți pentru serviciile medicale acordate, dacă nu validează corespunzător în sistemul informatic, operațiunile realizate.
„Serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 05 iulie 2019 și până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii iulie 2019.
Serviciile de îngrijiri la domiciliu/paliative la domiciliu acordate off-line în perioada 24 iunie 2019 și până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii iunie/iulie 2019, după caz. Raportarea lunară a serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale acordate/eliberate în luna iunie 2019, se va efectua în cursul lunii iulie 2019, după remedierea PIAS. În acest sens, pentru perioada/perioadele în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite Ordin, conform prevederilor legale mai sus menționate, care se publică pe pagina de web a CNAS”, au transmis reprezentanții casei de asigurări de sănătate.
F.B.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News