Normele Euro 6 încurcă vânzătorii de autoturisme
Normele Euro 6 încurcă vânzătorii de autoturisme
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDerogări și soluții
Derogări și soluții
ÃŽncepând cu 1 sepÂtembrie 2015, comercianÈ›ii de autoÂturisme nu mai au voie, teoretic, să comercializeze vehicule cu norme de poluare sub standardul Euro 6, notează capital.ro. Există însă derogări È™i soluÈ›ii mai mult sau mai puÈ›in corecte, dar utile. ÃŽncepând cu anul 1992, autoÂritățile europene au impus standarde tot mai stricte în privinÈ›a emisiilor poluante ale autovehiculelor. Din luna iulie a acelui an autoturismele trebuia să îndeplinească standardul Euro 1 pentru a putea fi comercializate. Anul trecut, în luna septembrie, normele Euro 6 deveneau obligatorii pentru toate maÈ™inile nou produse pentru ca, din această lună, comercianÈ›ii să nu mai poată vinde maÈ™ini cu norme inferioare. DeÈ™i regula pare fără echivoc, în realitate lucrurile stau diferit. Mai exact, nereuÈ™ind să termine stocurile de maÈ™ini cu motoare Euro 5 în anul trecut de la momentul implementării normei Euro 6, comercianÈ›ii sunt nevoiÈ›i să găsească portiÈ›e de scăpare. Unii apelează la o regula care spune că, în ciuda obligativității de a comercializa doar maÈ™ini Euro 6 de la 1 septembrie, pot fi vândute È™i maÈ™ini Euro 5 într-un cuantum maxim de 10% din vânzările anului anterior. AlÈ›ii, cei cu stocuri care depășesc acest cuantum sau au vehicule a căror vânzare este puÈ›in probabilă din cauza unor echipări pe care piaÈ›a le acceptă mai greu, preferă să le înmatriculeze pentru ca apoi să le comercializeze ca maÈ™ini de ocazie. Există, desigur, È™i portiÈ›a vânzării maÈ™inilor în afara țării, în statele din afara Uniunii Europene. Din nefericire, ultimele două soluÈ›ii nu sunt deloc uÈ™or de pus în practică È™i, uneori, chiar costisitoare pentru comerciant. Asta pentru că, în primul caz, înmatricularea costă bani care, mai apoi, sunt greu de obÈ›inut de la un eventual cumpărător. ÃŽn al doilea caz, găsirea unui dealer extern înseamnă negocieri care, de obicei, se încheie cu un acord la un preÈ› sub cel al pieÈ›ei.
Mașinile Euro 6 nu mai sunt scutite de plata timbrului de mediu
Obligativitatea ca toate mașinile noi vândute să îndeplinească standardele Euro 6 atrage după sine și o nouă povară pentru clienții români de vehicule. Este vorba despre plata timbrului de mediu de care, până la 1 septembrie 2015, cumpărătorii mașinilor de acest tip erau scutiți. Administrația Fondului de Mediu (AFM) a confirmat pentru Capital că, începând din această lună, încasează taxa. Singurele mașini pentru care nu este necesară plata timbrului de mediu rămân cele electrice și hibride. De asemenea, sunt scutite de la plata timbrului mașinile cu destinație specială precum cele destinate persoanelor cu handicap, misiunilor diplomatice, armatei, poliției, pompierilor sau jandarmeriei. Un alt amănunt demn de luat în seamă de cumpărătorii de autoturisme, odată cu 1 septembrie 2015, este obligativitatea plății timbrului de mediu în cazul achiziționării unui vehicul Euro 6 deja înmatriculat pentru care nu era necesară plata taxei la data primei înmatriculări. Conform AFM, „timbrul se achită și în situația transcrierii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul după încetarea unei exceptări sau scutiri în baza căreia s-a realizat înmatricularea, potrivit reglementărilor în vigoare la momentul înmatriculării“. Prin urmare, fie că achiziționați un vehicul Euro 6 nou sau de ocazie, trebuie să plătiți.
Ce înseamnă Euro 6?
Documentele Comisiei Europene menÂÈ›ionează ca dată-È›intă la care autoturismele nou înmatriculate să emită, în medie, maximum 130 gCO / km, anul 2015. Din fericire, această È›intă a fost atinsă încă din 2013, când emisiile medii date publicității de AgenÈ›ia Europeană a Mediului erau de 126,7 g CO2/km. ÃŽn 2014, acestea au coborât până la 123,4 g CO2/km. Cum între emisiile de CO2 È™i consumul de carburant există o legătură directă putem trage concluzia că, în prezent, un autoturism alimentat cu benzină consumă în medie 5,6 l / 100km, în timp ce unul diesel circa 4,9 l / 100km, conform capital.ro.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News