REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.5° Constanța Joi, 2 Mai 2024
Anul XX Nr. 6717
12.5° Constanța Joi, 2 Mai 2024 Anul XX Nr. 6717
 

Noua gamă Dacia transformă uzina din Mioveni

Noua gamă Dacia transformă uzina din Mioveni

Replica API 18 octombrie 2012 | 00:00 208

Intrarea în producţie a noilor modele Sandero, Sandero Stepway şi Logan, dar şi a motorului H4Bt, în trei cilindri, a necesitat investiţii de circa 250 de milioane de euro şi o retehnologizare parţială a fabricii. Roboţii nu mai sunt doar un deziderat la Mioveni.

Cele două uzine de pe platforma de la Mioveni, cea de vehicule şi cea mecanică, au trecut printr-o transformare vizibilă în ultimele luni. Cei care se obişnuiseră ca întreaga activitate să se desfăşoare manual pot fi surprinşi de mulţimea de roboţi care, alături de oameni, asamblează, sudează, lipesc şi finisează noile modele Dacia. Conform directorului general Automobile Dacia, Jerome Olive, această transformare a fost realizată cu ajutorul a 250 de milioane de euro, cea mai mare parte investiţi pentru noul motor H4Bt care echipează nu doar modelele Dacia, ci şi Renault Clio IV, model asamblat la uzina din Bursa, Turcia.

Cunoscut sub numele comercial Energy TCe 90, noul propulsor al grupului Renault beneficiază de o concepţie inovatoare: trei cilindri, 900 cm3, supraalimentat şi cu bloc fabricat din aluminiu. Piesele integrate în noul propulsor sunt turnate şi uzinate tot în cadrul Uzinei Mecanice şi de asiuri Dacia (UMCD), iar actuala cadenţă anuală de 300.000 de unităţi va urca în 2013 la 450.000 de unităţi pe an. Deşi abia a fost prezentat oficial la expoziţia auto de la Paris, noul propulsor a fost produs în circa 12.000 de exemplare.

Turnătoria aflată tot în cadrul UMCD produce piese turnate din aliaje de aluminiu pentru cutiile de viteze şi motoarele fabricate la Dacia, dar şi pentru alte uzine Renault din Europa, America de Sud şi Asia. Investiţiile realizate în ultima perioadă în atelierul unde lucrează 600 de persoane au generat creşteri semnificative ale capacităţii de producţie care s-a majorat de la 1.000 de tone în 2001, la 3.600 de tone în 2005, 7.300 de tone în 2007, 9.500 de tone în 2009 şi 13.500 de tone în 2011. La finalul anului în curs este programat acordul de fabricaţie pentru prima celulă de turnare sub presiune de 2.500 tone forţă care va produce carterul cilindri pentru motorul H4Bt. Această maşină a costat circa trei milioane de euro şi va fi urmată de alte două celule de 2.500 de tone forţă. Graţie acestora, capacitatea de producţie a departamentului va atinge 24.000 de tone.

În plus, tot la UMCD, este prevăzută în acest an creşterea capacităţii de producţie pentru cutiile de viteze TL cu 30% (de la 5.000 de cutii de viteze la 7.500 pe săptămână). Cutia de viteze TL este o cutie manuală de ultimă generaţie, prima cutie de viteze comună a Alianţei Renault Nissan (şase rapoarte, cuplu de până la 240 Nm, adaptată motoarelor pe benzină de 1.8l şi 2l şi diesel de 1.5l). Uzina Mecanică şi asiuri Dacia este singura uzină din grupului Renault care industrializează această componentă mecanică, peste jumătate din producţie fiind destinată exportului către uzinele Alianţei Renault-Nissan din Franţa, Turcia şi Marea Britanie.

Mai mult pe www.capital.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272