Nu toate produsele care poartă pe etichetă "tradiţional" sunt tradiţionale
Nu toate produsele care poartă pe etichetă "tradiţional" sunt tradiţionale
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAtenţie!
Atenţie!
Există pe piaţă multe produse care fac referire la cuvântul "tradiţional", folosindu-se de diverse spoturi publicitare şi sloganuri care te duc cu gândul la cămara bunicii şi parcă te fac să îţi doreşti să resimţi gusturile tradiţionale româneşti. Dar oare câte dintre aceste produse îşi merită numele pe bună dreptate? Pe această temă, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Constanţa a desfăşurat o amplă acţiune de control pentru verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind conformitatea, modul de comercializare şi modul de etichetare a produselor alimentare tradiţionale şi a produselor alimentare cu indicaţie geografică, conform planului tematic stabilit de Autoritatea Naţională Pentru Protecţia Consumatorului ( ANPC ) la nivel naţional, în perioada 13-21 octombrie a.c. Rezultatele nu au fost satisfăcătoare. La 468,75 kg din produsele verificate, care purtau în denumire cuvântul "tradiţional", şi care erau comercializate de 12 operatori economici din Constanţa, s-au constatat abateri de la respectarea prevederilor legale privind produsele tradiţionale, iar la o cantitate de 425,95 kg au fost constatate abateri de la respectarea cadrului legal privind etichetarea alimentelor pentru care s-au aplicat 5 sancţiuni contravenţionale. Astfel, diverse produse cu mesaje de genul: "reţete din strămoşi" sau "reţete ca la bunica", nici măcar nu figurau că sunt înregistrate în Registrul de Atestare a Produselor tradiţionale de la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR). Situaţie destul de gravă, având în vedere că 4 operatori economici nu au putut face dovada că poarta legal numele de produs tradiţional. Printre produsele aflate la comercializare s-a numărat şi pastrama de porc "tradiţională" Komezzo, produsele lactate de la Hanul Boieresc, cârnaţii "tradiţionali" Kosarom, zacusca Mandy, telemeaua de capră de la La Dorna. "Vreau să mă adresez în mod direct operatorilor economici care comercializează şi distribuie produse cu "tradiţional" pe etichetă. Nu încercaţi să faceţi acest lucru doar pentru a atrage clienţii, doar pentru a spori vânzarea. Cuvântul tradiţional inscripţionat pe eticheta unui produs implică foarte multe. În primul rând este vorba de o reţetă proprie, de o tradiţie, de o istorie a acelui produs. Trebuie să respecte anumite norme, trebuie să fie înregistrat. Nu mai minţiţi pentru a ieşi în evidenţă şi pentru a vă spori vânzările. Mare grijă, sancţiunile pot ajunge şi până la 10.000 lei", a declarat comisarul şef al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa, Dionisie Culeţu.
Liliana CHIRU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News