REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.1° Constanța Joi, 2 Mai 2024
Anul XX Nr. 6717
12.1° Constanța Joi, 2 Mai 2024 Anul XX Nr. 6717
 

O firmă din Galați, la un pas să obțină insolvența Șantierului Damen Mangalia

O firmă din Galați, la un pas să obțină insolvența Șantierului Damen Mangalia

Andreea POPA 26 decembrie 2022 | 00:00 5381

Lovitură de teatru la sfârșit de an pentru Șantierul Damen Mangalia, după ce Tribunalul Constanța a admis cererea de intrare în insolvență solicitată împotriva companiei olandeze din sudul litoralului de către o mică firmă din Galați, deținută, ironic, tot de un olandez. Creditoarea mai trebuie acum doar să depună cauțiunea pentru instanța să dicteze intrarea propriu-zisă a insolvenței a Șantierului Damen Mangalia, cu toate consecințele juridice și economice ce decurg de aici.

Florin Spătaru

Tribunalul Constanța a admis pe 25 noiembrie 2022 cererea de intrare în insolvență a debitorului Damen Shipyards Mangalia SA înaintată de creditorul Pegroup Climate & Design SRL, potrivit unei informări a instanței. Singura condiție pentru continuarea procedurii este acum plata unei cauțiuni de 24.063,20 lei de către creditor, pentru ca judecătorul să dispună oficial intrarea în insolvență a Șantierului Damen Mangalia.

”Admite cererea. În temeiul art. 72 alin. 1 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă. Obligă creditorul PEGROUP CLIMATE&DESIGN S.R.L. să consemneze la o bancă, la dispoziţia Tribunalului Constanţa, în termen de 5 zile de la comunicarea prezentei încheieri, cauţiunea în cuantum de 24.063,20 lei, sub sancţiunea respingerii cererii de deschidere a procedurii. Stabileşte termen pentru continuarea judecăţii la data de 30.01.2023, ora 09.00, cu citarea părţilor conform Codului de procedură civilă. Cu apel în 7 zile de la comunicare. Cererea de apel se depune la Tribunalul Constanţa – Secția a II-a Civilă. Pronunţată astăzi 25.11.2022, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei”, se arată în soluția publicată pe site-ul instanțelor din România.

După cum era de așteptat, Damen Shipyards Mangalia SA a făcut pe 9 decembrie 2022 apel la decizia tribunalului, care se va judeca în paralel și la Curtea de Apel Constanța.

Prăbușire dramatică a afacerilor la Damen Shipyards Mangalia SA

Creditorul Pegroup Climate & Design SRL din Galați are ca domeniu de activitate instalarea mașinilor și echipamentelor industriale și este deținută de cetățeanul olandez Wallaart Pascal. Firma a raportat pentru 2021 afaceri de 4,5 milioane lei și un profit net de 2,1 milioane lei, cu un singur angajat, precum și datorii de aproape 700.000 lei.

De cealaltă parte, situația Damen Shipyards Mangalia SA este una deosebit de complicată. Singurul șantier naval pe care îl deține, teoretic, statul român- acționar majoritar cu 51% din acțiuni- nu a raportat nici la această dată rezultatele financiare aferente anului 2021.

Potrivit ultimelor date disponibile, șantierul Damen a înregistat în 2020 afaceri de numai 88,5 milioane lei și pierderi de peste 108 milioane lei, cu 2.107 angajați, dar și datorii de aproape 890 milioane lei. Cifra de afaceri s-a prăbușit dramatic, în condițiile în care în 2016 înregistra un maxim de peste 2 miliarde lei.

Șantierul se confruntă cu probleme extrem de grave, cauzate de lipsa comenzilor, chiar dacă nivelul datoriilor a scăzut semnificativ, de la peste 5,3 miliarde lei în 2016, la circa 890 milioane lei cât avea în 2020.

Ministrul Economiei, angajat la Damen

Statul român, acționar majoritar prin intermediul Șantierul Naval 2 Mai SA Mangalia, deținut integral de Ministerul Economiei, a respins planul de restructurare înaintat de managementul olandez al celor de la Damen, care presupunea, printre altele, concedierea a 100 de angajați și relocarea altor 50.

Situația este delicată și prin contextul legăturii directe dintre șantier și actualul ministru al Economiei; Florin Spătaru a lucrat neîntrerupt la Damen România încă din 2009, ca director HR, până la numirea sa ca ministru din partea PSD.

La prima vedere, soarta șantierului Damen din Mangalia devine acum disperată, odată cu intrarea aproape inevitabilă în insolvență. Pe de altă parte, este posibil ca protecția de care va beneficia prin intrarea în insolvență și derularea unui plan de reorganizare să ajute la revenirea uneia dintre cele mai mari și mai importante companii din Constanța și din țară.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
si uite asa se incheie istoria unui mare santier naval--asta de fat este si tinta--disparitia acestui santier-- zvonacii spun ca este in plan vanzarea tuturor activelor si apoi raderea a ceea ce s a numit candva SN 2 MAI MANGALIA Gurile rele mai spun ca este in plan dezvoltarea unui terminal - de marfa containerizata , sau de nave de pasageri dar in nici un caz santier naval ! MANGALIA - DORMITORUL DE LA MAREA NEAGRA - V A SCRIE LA INTRARE!
1
0
Damen grup ' specializat pe șantiere navale de rau si de mica capacitate n a reușit să se impună în șantiere navale mari nici în Asia nici în Europa . Păcat de oraș ' va deveni un dormitor uriaș daca șantierul se va închide .
10
0
Afara cu firma asta olandeza , Damen , de doi bani !
10
3
Ca si toti PSD isti gen boschetele ala care are fost PM, o hahalera !!! Tudose boschetele a fost artizanul acestei afaceri , mai va aduceti aminte cand spunea ca poate vrea Statul sa faca niste barcute...??? A dat Damenului santierul , ca sa faca acolo cele 4 corvete...dar aluat multa muuiiieee......corvetele au fost castigate de SNC cu Naval Group din Franta !!!! Inca se judeca !!! O hahalera de director,increzut si un tot facator,sprijinit de un betiv ex PM , un partid corupt pana-n maduva oaselor !!!
10
1
imi pare rau!
1
4
Unde se baga statul roman, e jale. Falimentează tot. Trebuia sa rămân coreenii în continuare. Va ajunge Mangalia ca Petroșani. Locuri de munca erau doar i șantier și turism. Acum ușor, ușor a luat Murad aproape tot și a alți neaveniți și vor sa le muncești zi noapte pe 2000 de lei și șantierul se duce dracu.
16
1
Olandezii nu sunt decât șantier virtual. Romanii muncesc sie ei doar iau tainul. Au trimis de la Galați niste imbecili de manageri cu scopul vădit de-a intra in faliment și de a prelua acțiunile statului roman
15
3

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272