REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.8° Constanța Dum., 5 Mai 2024
Anul XX Nr. 6720
15.8° Constanța Duminică, 5 Mai 2024 Anul XX Nr. 6720
 

O pacientă a fost dusă cu ambulanţa la două spitale după un test COVID pozitiv şi altul negativ

O pacientă a fost dusă cu ambulanţa la două spitale după un test COVID pozitiv şi altul negativ

Replica API 6 mai 2022 | 00:00 622

O femeie de 64 de ani a fost plimbată cu ambulanţa, marţi, între două spitale din judeţ după ce a ieşit pozitiv la testarea pentru COVID-19 la Spitalul Municipal Adjud şi negativ la aceeaşi testare la Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) "Sf. Pantelimon" Focşani.

În cele din urmă, femeia a fost internată la secţia de Boli Infecţioase a SJU Focşani, într-o rezervă, aşteptarea rezultatului la testul RT-PCR.

"Pacienta a fost internată în secţia de Boli Interne a spitalului nostru în data de 19 aprilie, prin Unitatea de Primiri Urgenţe, cu diagnosticul de 'şoc septic cu punct de plecare pulmonar'. Pe data de 2 mai a fost externată, cu stare generală ameliorată, cu tratament la domiciliu şi cu recomandarea de a se duce într-un centru pentru îngrijiri speciale şi recuperare, datorită faptului că în luna martie aceasta suferise o intervenţie chirurgicală la şold. Pacienta a fost testată în timpul internării în spitalul Focşani, atât cu test rapid, cât şi cu test PCR, ambele ieşind negative. Am înţeles că miercuri pacienta s-a prezentat la centrul de recuperare de la spitalul Adjud, unde, la internare, testul rapid pentru COVID-19 a ieşit pozitiv şi a fost trimisă la secţia de Boli Infecţioase a SJU Focşani. Aici, medicul infecţionist a repetat testarea COVID-19 tot cu test rapid, conform protocolului, care a ieşit negativ şi, negăsind alte simptome pentru a interna pacienta, au trimis-o să îşi continue recuperarea medicală la spitalul Adjud. Spitalul Adjud a refuzat internarea pacientei şi au retrimis-o la Focşani, unde medicii, pentru a nu mai plimba pacienta, au oprit-o într-o rezervă şi au recoltat un test RT-PCR, al cărui rezultat urmează să sosească în cursul zilei de astăzi", a declarat purtătorul de cuvânt al SJU Focşani, Alina Cosma, scrie Agerpres.

Reprezentatul SJU Focşani susţine că această situaţie neplăcută pentru pacientă ar fi putut fi evitată.

"Pentru a fi evitată toată această situaţie, spitalul Adjud avea posibilitatea de a opri pacienta, de a recolta test RT-PCR, iar dacă rezultatul era pozitiv atunci pacienta, în funcţie de starea de sănătate, putea apela la serviciile secţiei de Boli Infecţioase a SJU Focşani sau putea contacta medicul de familie, urmând tratamentul la domiciliu", a precizat Alina Cosma.

Potrivit managerului Spitalului Municipal Adjud, Nicoleta Ivaşcu, pacienta nu ar fi putut fi internată la Adjud, pozitivă fiind, deoarece spitalul nu mai tratează pacienţi COVID din luna martie.

"Noi am respectat toate procedurile. Nu aveam cum să internăm un pacient depistat pozitiv la testarea COVID-19. Pacienta a fost testată când s-a prezentat prima oară la noi cu test rapid COVID, care a ieşit pozitiv. A fost testată chiar de două ori, de fiecare dată rezultatul fiind pozitiv. În mod normal, noi, nefiind spital COVID din data de 21 martie, procedura spune că trebuie să trimitem pacienţii la secţia de Boli Infecţioase a SJU Focşani. Noi am respectat procedura. Am înţeles că acolo a fost testată şi a ieşit negativ. Eu consider că în momentul în care acolo apare negativ, iar de la noi pleacă cu testul pozitiv, trebuia să i se facă un PCR. La noi nu se fac teste PCR. Pacienta a fost retrimisă la noi doar cu testul rapid negativ. La noi, din nou i s-a făcut testul rapid şi a ieşit din nou pozitiv. În momentul în care pacientul este pozitiv, noi nu putem să-l internăm, pentru că nu suntem spital COVID", a spus Nicoleta Ivaşcu.

Direcţia de Sănătate Publică Vrancea va cere la rândul său o anchetă pentru a stabili ce anume s-a întâmplat şi cine se face vinovat de disconfortul creat pacientei aflată în această situaţie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212