OPC Constanța A ARS practicile comerciale incorecte din Selgros, Penny și Kaufland
OPC Constanța A ARS practicile comerciale incorecte din Selgros, Penny și Kaufland
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestComisarii de la Protecția Consumatorilor Constanța au fost în control prin mai multe hipermarketuri de pe raza municipiului Constanța, în ultima lună, fiind luate în vizor practicile comerciale incorecte din aceste magazine. Mai precis au fost verificacte magazinele Selgros, Penny, Kaufland, dar și în Cora.
La Selgros s-au constatat la comercializare legume și fructe în cantitate de 55 de kilograme care erau deshidratate cu exemplare cu atac de boli criptogamice. De asemenea, erau odorizante Glade și Ambi Pur, care erau oferite la promoție, dar prețul din promoție era mai mare decât cel normal. Magazinul a primit o sancțiune de 7.000 de lei pentru practică comercială incorectă. Mai mult, au primit o amendă de 3.000 de lei pentru faptul că aveau 8 kilograme de carne care prezenta etichetă incompletă fără sintagma „a nu se recongela după decongelare” și fără proporția de sortimente de carne utilizată la prepararea produsului. A mai fost găsit faptul că produsele din gama Always, care erau vândute la promoție cu 50% reducere din al patrulea pachet nu respectă oferta. Mai precis, prețul promoțional trebuia să fie de 12.92 lei, nu 20.37 lei care era afișat la raft.
Magazinul Penny Năvodari a fost și el amendat cu 7.000 de lei pe motivul că un produs de frișcă din gama Kaffesahne Campus nu prezenta ingredientele. De asemenea au primit un avertisment pentru că un produs de carne – mușchi file porc Aldis – prezenta condens în interiorul ambalajului.
La magazinul Kaufland au fost găsite mai multe nereguli. Au fost constatate practici comerciale incorecte privind comercializarea de clementine eco, unde era prezentată ca țară provenientă Italia și categoria de calitate 1, în condițiile în care pe eticheta de produs și pe documentele de proveniență era menționată calitatea a II-a, struguri albi fără sâmbăuri și roze cu țara de proveniență Grecia, respectiv Italia și categoria de calitatea 1, în timp ce în acte era menționată calitatea a II-a, la raionul lactate există la comercializare produsele HULALA 1000 ml și de 200 ml care aveau înscrise mențiunea „numărul 1 în România”. S-a aplicat o amendă de 7.000 de lei pentru practică comercială incorectă.
La SC Romania Hypermarche SRL au fost constatate mai multe abateri: 23 de sticle ulei de măsline Extravirgin la recipient de 1 litru avea menționată data durabilității minimale pe partea superioară a sticlei de culoare verde închis, iar caracterele erau de culoare neagră, greu de identificat de către consumator. De asemenea, se comercializau pepeni galbeni cu țara de origine România și, de fapt, erau din Albania, vinete cu neconformități ce prezentau zone înmuiate, iar pe etichetă era înscrisă calitatea I, sucul Prigat cu pulpă portocale, în număr de 36 de sticle, avea menționată pe partea inferioară a recipientului informații cu data exprirării, fiind greu accesibilă pentru consumator. Au fost aplicate 3 amenzi, în valoare de 15.000 de lei. De asemenea, au mai fost aplicate alte 3 amenzi, în valoare de 19.000 de lei și un avertisment pentru alte nereguli găsite la înscrierile de pe etichete ale altor produse din magazin.
C.C.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News