REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Mie., 1 Mai 2024
Anul XX Nr. 6716
17.4° Constanța Miercuri, 1 Mai 2024 Anul XX Nr. 6716
 

Opt din zece manageri estimează scăderi importante ale veniturilor şi profitului companiilor

Opt din zece manageri estimează scăderi importante ale veniturilor şi profitului companiilor

Replica API 17 aprilie 2020 | 00:00 834

Opt din zece manageri îşi exprimă îngrijorarea privind efectele Covid-19 asupra personalului, productivităţii şi a fluxului de numerar şi estimează scăderi importante ale veniturilor şi profitului companiilor, care vor dura până la finalul anului, conform unui studiu realizat de ACCA - Association of Chartered Certified Accountants, pe un eşantion de 10.000 de profesionişti.

Studiul semnalează că scăderea fluxului de numerar va avea un impact puternic asupra companiilor, afectând viabilitatea acestora. Deşi autorităţile din multe ţări de pe glob au anunţat în acest sens pachete financiare de sprijin pentru companii, directorii financiari care au participat la studiul ACCA sunt rezervaţi în a afirma dacă acestea vor avea o contribuţie majoră.

"Datele colectate global confirmă faptul că răspândirea Covid-19 va afecta serios majoritatea domeniilor de activitate, indiferent de mărimea companiilor, regiunea sau ţările în care acestea activează. Principala problemă în mediul de business este reprezentată de lipsa de predictibilitate care nu permite o organizare clară, reacţii şi estimări corecte. Chiar dacă această perioadă este foarte dificilă, trebuie să ne uităm şi la oportunităţi şi să luăm în calcul orice opţiuni pentru a permite companiilor mari sau mici să supravieţuiască", a declarat Jamie Lyon, Director Business Management, Cercetări Profesioniste - ACCA.

Studiul ACCA a fost realizat pentru a înţelege cum sunt afectate afacerile din întreaga lume din perspectiva membrilor ACCA - specialişti în finanţe, activi într-o varietate amplă de companii şi organizaţii din întreaga lume, conform unui comunicat, scrie Agerpres.

Rezultatele creează o imagine de ansamblu a implicaţiilor pe termen mediu, evidenţiind, în egală măsură, măsurile luate sau plănuite de companii pentru atenuarea daunelor. De asemenea, studiul prezintă şi lecţii pe care mediul de business le poate învăţa din această pandemie.

"Concluziile pentru respondenţii din Europa Centrală şi de Est, inclusiv un grup de 74 de experţi financiari din România, arată că primele trei probleme care afectează întreprinderile şi liderii în acest moment de încercare sunt: productivitatea angajaţilor, comenzile scăzute şi fluxul de numerar. Doar 46% dintre liderii afacerilor au reuşit să îşi schimbe bugetele şi previziunile financiare pentru anul acesta, iar, dintre aceştia, 80% prognozează o scădere în 2020, comparativ cu anul trecut", afirmă Andreia Stanciu, director ACCA pentru Europa de Sud-Est.

Jamie Lyon, cel care a condus această cercetare a subliniat că "toţi suntem afectaţi, dar studiul arată că organizaţiile şi companiile mici au cel mai mult de suferit. Identificarea unor surse de finanţare şi echilibrarea fluxului de numerar sunt preocupări comune în lumea de business, dar pentru companiile mici aceste sarcini se dovedesc mult mai dificile, patru din zece companii mici chestionate afirmând că nu au un plan de asigurare a continuităţii afacerii".

El a semnalat că piaţa muncii s-a schimbat, iar, pe termen scurt, liderii se vor confrunta cu un mediu de lucru dificil, o productivitate şi un nivel de implicare al angajaţilor scăzut, la acestea adăugându-se elemente ca scăderea drastică a cererii, problemele în relaţia cu furnizorii, mobilitatea scăzută, întârzieri în lansarea unor produse sau servicii, stoparea unor investiţii etc.

"Toate aceste aspecte sunt interconectate şi afectează stabilitatea financiară a unei companii. Este încurajator să vedem, însă, în acest context, angajamentul multor organizaţii de a susţine şi proteja în primul rând sănătatea şi interesele angajaţilor, clienţilor şi a acţionarilor", a mai spus Jamie Lyon.

În urma studiului, finalizat pe 26 martie, a rezultat că 57% dintre manageri estimează că productivitatea angajaţilor este afectată negativ, 37% au semnalat probleme cu fluxul de numerar, 29% faptul că au fost amânate sau reduse de către clienţi achiziţiile în zone afectate de virus, 24% - amânarea sau reducerea de către clienţi a achiziţiilor, pe fondul unor probleme ale companiilor în relaţia cu furnizorii, 24% au amânat lansarea unor produse sau servicii, 21% au blocat procesul de angajare. Doar 53% dintre organizaţii şi-au putut adapta estimările financiare la situaţia curentă, având în vedere mediul într-o continuă schimbare şi durata stării de urgenţă impusă de pandemie, toate acestea contribuind la un nivel ridicat de nesiguranţă în mediul de business.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272