REPLICA ONLINE CONSTANTA

23.3° Constanța Mar., 7 Mai 2024
Anul XX Nr. 6722
23.3° Constanța Marți, 7 Mai 2024 Anul XX Nr. 6722
 

Pasageri din peste 30 de naţionalităţi la bordul avionului etiopian Boeing 737 prăbuşit

Pasageri din peste 30 de naţionalităţi la bordul avionului etiopian Boeing 737 prăbuşit

Replica API 11 martie 2019 | 00:00 374

Pasageri din peste 30 de ţări se aflau la bordul avionului Boeing 737 MAX al companiei Ethiopian Airlines, care s-a prăbuşit duminică dimineaţă la scurt timp după decolarea de pe aeroportul din Addis Abeba, a anunţat directorul general al companiei aeriene, Tewolde Gebre Mariam, citat de agenţiile internaţionale de presă.

Potrivit directorului general al companiei, pilotul a comunicat controlorului de trafic că are ''dificultăţi'' şi a cerut să revină pe aeroportul Bole din Addis Abeba. I s-a dat permisiunea să se întoarcă, dar avionul s-a prăbuşit la 62 de kilometri sud-est de Addis Abeba.

Avionul decolase la ora locală 08:38 şi avea ca destinaţie Nairobi (Kenya). Niciunul dintre cei 149 de pasageri şi opt membri ai echipajului nu au supravieţuit.

Printre pasageri se numără 32 de kenyeni, 18 canadieni, 9 etiopieni, 8 italieni, 8 chinezi, 8 americani, 7 britanici, 7 francezi, 6 egipteni, 5 olandezi, 4 indieni, 4 slovaci, câte trei austrieci, suedezi şi ruşi, câte doi marocani, spanioli, polonezi şi israelieni şi câte un pasager din Belgia, Indonezia, Somalia, Norvegia, Serbia, Togo, Mozambic, Rwanda, Sudan, Uganda şi Yemen. Naţionalităţile celorlalţi pasageri nu sunt deocamdată cunoscute, iar patru dintre ei au paşapoarte ONU şi încă nu este clar din ce ţări provin.

Potrivit datelor de pe website-ul de monitorizare a curselor aeriene Flightradar24, după decolare avionul a avut oscilaţii de viteză în urcare. Avionul implicat în accident fusese livrat companiei Ethiopian Airlines în noiembrie anul trecut şi avea numai 1.200 de ore de zbor.

Este al doilea accident în care este implicat un avion de tipul Boeing 737 MAX, model de ultimă generaţie care a fost dat în exploatare în anul 2017, primul accident având loc anul trecut pe 29 octombrie, când un astfel de aparat al companiei indoneziene Lion Air s-a prăbuşit în Marea Java, toate cele 189 de persoane aflate la bord pierzându-şi viaţa.

Acest accident este încă în curs de investigare, iar ancheta se axează pe posibile semnale eronate transmise de un senzor, situaţie pentru care piloţii nu ar fi fost instruiţi. În luna noiembrie, Boeing a transmis companiilor aeriene care au acest tip de avion în flotă proceduri revizuite pentru a-şi pregăti echipajele să facă faţă situaţiei cu care s-au confruntat piloţii avionului indonezian.

AGERPRES

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212