Pe o rută de transport în comun din Constanța se circulă pe sistemul „conserva cu sardine“!
Pe o rută de transport în comun din Constanța se circulă pe sistemul „conserva cu sardine“!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestScopul oricărui operator privat de transport în comun este acela de a obține profit, dar în același timp este obligat să respecte și prevederile legale și contractuale care se impun. Cea mai frecventă problemă este că navetiștii sunt nevoiți, de cele mai multe ori, să circule înghesuiți ca sardinele. De exemplu, pe ruta Cernavodă-Constanța, traseul este un coșmar pentru unii călători.
călători înghesuiți ca sardinele
Bianca Răileanu, o navetistă care călătorește cu firma Metropolitan, s-a plâns de condițiile în care este nevoită să circule, atât ea, cât și ceilalți pasageri, pe ruta Cernavodă-Medgidia-Siminoc-Constanța.
oameni înghesuiți în autocarul Metropolitan
Oamenii sunt nevoiți să stea înghesuiți și în picioare pe tot parcursul traseului, deoarece nu există suficiente mijloace de transport în comun care să le asigure transportul în condiții de siguranță.
De asemenea, aceasta se plânge și de atitudinea superioară a șoferilor iar, în afară de asta, aceștia „uită“ să dea și bonul fiscal. Orele la care șoferii ar trebui să ajungă în stații nu sunt respectate, întârzierile fiind la ordinea zilei, iar bieții călători sunt la cheremul lor, pentru că circulă după ureche.
oameni înghesuiți în autocarul Metropolitan
Persoana în cauză a încercat să facă și o sesizare la dispeceratul firmei de transport, dar nu i-a răspuns nimeni. „De când firma METROPOLITAN a preluat integral această rută, așa se prezintă situația. Nu se respectă orele de circulație, se întârzie enorm, unii conducători auto au o atitudine neadecvată (uneori «uită» să elibereze bon), capacitatea autovehiculelor e cu mult depășită. Indiferent de oră, stăm în picioare, nu contează că pur și simplu nu mai este loc, suntem înghesuiți.
oameni înghesuiți în autocarul Metropolitan
Nimeni nu vorbește, toată lumea ridică din umeri. Dacă suni la dispecerat nu ți se răspunde, dacă întrebi șoferii răspunsul va fi unul din următoarele: «nu sunt mașini suficiente», «s-au stricat mașinile» . Se respectă, oare, siguranța noastră ca pasageri în condițiile date? Mă întreb ce se poate întâmpla în cazul unei frânări bruște sau în cazul unui accident. Ce mi se pare extrem de trist e că respectul pentru navetiști nu există. Persoanele care fac naveta vor continua să tolereze aceste situații neplăcute, pentru că pur și simplu nu ai de ales. Nu există o alternativă, pentru majoritatea dintre noi autobuzul e cea mai potrivită variantă de a ajunge la muncă sau la școală”, a declarat navetista supărată.
Reprezentanții firmei dau vina pe studiul realizat de Consiliul Județean, care nu reflectă realitatea
Reprezentantul firmei, Gemila Eserghep, a declarat că de vină ar fi de fapt Consiliul Județean, deoarece studiul făcut de aceștia nu se potrivește cu realitatea, numărul de autocare necesar fiind mult mai mare. De asemenea, o altă firmă a urmat aceleași trasee timp de 6 luni, ceea ce a făcut ca studiul să nu poată fi realizat în mod real. Firma Metropolitan a suplimentat numărul de autocare în speranța că astfel vor acoperi nevoile navetiștilor. Aceasta a mai precizat că toate reclamațiile pe care le primesc sunt rezolvate cât mai repede cu putință.
„Pe ruta Cernavodă și Medgidia s-a câștigat prin licitație, s-a câștigat un număr de mașini. Mașinile acelea au fost cerute de Consiliul Județean în licitație în urma unui studiu de fezabilitate făcut de aceștia. Problema este că socoteala lor nu s-a potrivit cu ce este de fapt în realitate și noi am suplimentat chiar numărul de mașini. Timp de 6 luni de zile au fost valabile niște licențe emise pentru o altă firmă în urmă cu 3 sau 4 ani de Ministerul Transporturilor. Noi în primele 6 luni nu am putut să știm exact numărul de călători pentru că mai era încă o firmă care circula pe aceste rute, ilegal, dacă ne întrebați pe noi. Nu au reușit să le facă nimic din cauza unui vid legislativ. Mașinile noastre sunt suplimentate în urma controalelor pe le-am avut pe traseu și știm în principiu numărul de călători. Sesizările care au venit către noi am încercat să le rezolvăm pe cât a fost posibil, inclusiv cu comportamentul unora dintre șoferi. Încercăm să stăm cu ochii pe ei cât de mult este posibil, dar bunul simț nu poți să îl dai unui om, dar și să lucrezi cu oamenii este greu. Noi facem tot ce ne stă în putință ca totul să fie în regulă”, a declarat Gemila Eserghep, reprezentantul firmei Metropolitan.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News