REPLICA ONLINE CONSTANTA

4.8° Constanța Mie., 11 Dec. 2024
Anul XX Nr. 6940
4.8° Constanța Miercuri, 11 Decembrie 2024 Anul XX Nr. 6940
 

Pe o rută de transport în comun din Constanța se circulă pe sistemul „conserva cu sardine“!

Pe o rută de transport în comun din Constanța se circulă pe sistemul „conserva cu sardine“!

Georgiana BOGLEA 16 mai 2024 | 00:00 6909

Scopul oricărui operator privat de transport în comun este acela de a obține profit, dar în același timp este obligat să respecte și prevederile legale și contractuale care se impun. Cea mai frecventă problemă este că navetiștii sunt nevoiți, de cele mai multe ori, să circule înghesuiți ca sardinele. De exemplu, pe ruta Cernavodă-Constanța, traseul este un coșmar pentru unii călători.

Pe o ruta de transport in comun din Constanta se circula pe sistemul „conserva cu sardine“!călători înghesuiți ca sardinele

Bianca Răileanu, o navetistă care călătorește cu firma Metropolitan, s-a plâns de condițiile în care este nevoită să circule, atât ea, cât și ceilalți pasageri, pe ruta Cernavodă-Medgidia-Siminoc-Constanța.

Pe o ruta de transport in comun din Constanta se circula pe sistemul „conserva cu sardine“!oameni înghesuiți în autocarul Metropolitan

Oamenii sunt nevoiți să stea înghesuiți și în picioare pe tot parcursul traseului, deoarece nu există suficiente mijloace de transport în comun care să le asigure transportul în condiții de siguranță.

De asemenea, aceasta se plânge și de atitudinea superioară a șoferilor iar, în afară de asta, aceștia „uită“ să dea și bonul fiscal. Orele la care șoferii ar trebui să ajungă în stații nu sunt respectate, întârzierile fiind la ordinea zilei, iar bieții călători sunt la cheremul lor, pentru că circulă după ureche.

Pe o ruta de transport in comun din Constanta se circula pe sistemul „conserva cu sardine“!oameni înghesuiți în autocarul Metropolitan

Persoana în cauză a încercat să facă și o sesizare la dispeceratul firmei de transport, dar nu i-a răspuns nimeni. „De când firma METROPOLITAN a preluat integral această rută, așa se prezintă situația. Nu se respectă orele de circulație, se întârzie enorm, unii conducători auto au o atitudine neadecvată (uneori «uită» să elibereze bon), capacitatea autovehiculelor e cu mult depășită. Indiferent de oră, stăm în picioare, nu contează că pur și simplu nu mai este loc, suntem înghesuiți.

Pe o ruta de transport in comun din Constanta se circula pe sistemul „conserva cu sardine“!oameni înghesuiți în autocarul Metropolitan

Nimeni nu vorbește, toată lumea ridică din umeri. Dacă suni la dispecerat nu ți se răspunde, dacă întrebi șoferii răspunsul va fi unul din următoarele: «nu sunt mașini suficiente», «s-au stricat mașinile» . Se respectă, oare, siguranța noastră ca pasageri în condițiile date? Mă întreb ce se poate întâmpla în cazul unei frânări bruște sau în cazul unui accident. Ce mi se pare extrem de trist e că respectul pentru navetiști nu există. Persoanele care fac naveta vor continua să tolereze aceste situații neplăcute, pentru că pur și simplu nu ai de ales. Nu există o alternativă, pentru majoritatea dintre noi autobuzul e cea mai potrivită variantă de a ajunge la muncă sau la școală”, a declarat navetista supărată.

Reprezentanții firmei dau vina pe studiul realizat de Consiliul Județean, care nu reflectă realitatea

Reprezentantul firmei, Gemila Eserghep, a declarat că de vină ar fi de fapt Consiliul Județean, deoarece studiul făcut de aceștia nu se potrivește cu realitatea, numărul de autocare necesar fiind mult mai mare. De asemenea, o altă firmă a urmat aceleași trasee timp de 6 luni, ceea ce a făcut ca studiul să nu poată fi realizat în mod real. Firma Metropolitan a suplimentat numărul de autocare în speranța că astfel vor acoperi nevoile navetiștilor. Aceasta a mai precizat că toate reclamațiile pe care le primesc sunt rezolvate cât mai repede cu putință.

Pe ruta Cernavodă și Medgidia s-a câștigat prin licitație, s-a câștigat un număr de mașini. Mașinile acelea au fost cerute de Consiliul Județean în licitație în urma unui studiu de fezabilitate făcut de aceștia. Problema este că socoteala lor nu s-a potrivit cu ce este de fapt în realitate și noi am suplimentat chiar numărul de mașini. Timp de 6 luni de zile au fost valabile niște licențe emise pentru o altă firmă în urmă cu 3 sau 4 ani de Ministerul Transporturilor. Noi în primele 6 luni nu am putut să știm exact numărul de călători pentru că mai era încă o firmă care circula pe aceste rute, ilegal, dacă ne întrebați pe noi. Nu au reușit să le facă nimic din cauza unui vid legislativ. Mașinile noastre sunt suplimentate în urma controalelor pe le-am avut pe traseu și știm în principiu numărul de călători. Sesizările care au venit către noi am încercat să le rezolvăm pe cât a fost posibil, inclusiv cu comportamentul unora dintre șoferi. Încercăm să stăm cu ochii pe ei cât de mult este posibil, dar bunul simț nu poți să îl dai unui om, dar și să lucrezi cu oamenii este greu. Noi facem tot ce ne stă în putință ca totul să fie în regulă”, a declarat Gemila Eserghep, reprezentantul firmei Metropolitan.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
cate masini sunt pe ruta?
0
0
Bine ca politia este blândă cu privații . Un control împreună cu RAR ar reduce numarul autobuzelor si microbuzelor sigure la sfert . Nu mai faceti galagie că dati idei autorităților adormite . Urmează alegeri locale spectacole și bâlci . Toti sunt ocupati cu "siguranta" alegatorilor a participantilor la spectacole . Daca se întâmplă o catastrofa autoritatile vor interveni exemplar cu salvari pompieri elicoptere camere de filmat dupa ce are loc evenimentul .Masurile de prevenire si control se vor lua dupa catastrofă.
16
5
Nu se poate rezilia contractul pentru neindeplinirea sarcinilor?
19
3
Stimati navetisti, sa-i multumiti lui nea lupu, cel care injura un gardian in Piata Ovidiu, pentru conditiile de naveta. Cum e lupule sa-ti iei teapa de la t***r? Te-a lasat pentru mitroi?
18
6
si pe linia lui 40 aceeasi situatie - dimineata cand oamenii merg la munca /elevii la dif institutii de invatamant si intre 16.00-18.00 cand se intorc dupa o zi de munca ,etc
11
4
Partidul luptă pentru bunăstarea patronilor nu au treabă cu pinguini votați psd pnl că așa o să fie și peste 50 de ani
16
3
Cei de la Metropolitan și Transevren în loc sa folosească autocarele pe traseele câștigate , le scot ,folosindu le în alte curse gen turistice!
26
5
Sa trezit că au luat licitația dar nu au mijloace de transport pentru cati călători se deplasează zilnic pe ruta Cernavoda-Constanta...CIRC !!!
25
3

REPLICA



LOTO

6/49
5493740244
5/49
351728244038
joker
442431139