REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.4° Constanța Vin., 3 Mai 2024
Anul XX Nr. 6718
18.4° Constanța Vineri, 3 Mai 2024 Anul XX Nr. 6718
 

Piaţa mondială de publicitate va creşte cu 8,4% în acest an

Piaţa mondială de publicitate va creşte cu 8,4% în acest an

Replica API 15 iunie 2022 | 00:00 462

Industria mondială de publicitate ar urma să înregistreze în acest an o creştere de 8,4%, în pofida evoluţiilor geopolitice la nivel global şi a îngrijorărilor privind o recesiune, arată un raport publicat luni de agenţia de publicitate GroupM, o divizie a grupului britanic WPP, transmite Reuters.

Cifra de 8,4% exclude impactul publicităţii politice din SUA, care ar urma să ajungă la venituri de 13 miliarde de dolari în acest an, de la 12 miliarde de dolari în 2020, susţine GroupM, scrie Agerpres.

Piaţa de publicitate, care în mod normal oglindeşte starea generală de sănătate a economiei, începe să îşi revină după vârfurile atinse în 2021, când a fost impulsionată de revenirea solidă a economiilor şi a consumului personal.

Printre motoarele de creştere din 2022 se numără: creşterea numărului de noi firme mici, care este posibil să îşi facă publicitate la un nivel mai mare decât firmele pe care le înlocuiesc, firmele de publicitate din "noua economie" finanţată de fondurile speculative care caută să crească, precum şi publicitatea peste hotare a firmelor chineze, susţin autorii raportului. În schimb, aşteptata încetinire a sectorului de e-commerce precum şi majorarea dobânzilor vor fi factori care vor frâna avansul pieţei de publicitate.

"Deşi economia pe ansamblu şi contextul este mai negativ acum decât era în decembrie, la nivel general, oamenii din industria noastră şi cred că mulţi experţi sunt excesiv de pesimişti cu privire la performanţele economiei pe ansamblu" a declarat Brian Wieser, preşedintele GroupM.

Autorii raportului prognozează că veniturile din publicitate pentru platformele digitale vor creşte cu 11,5% în 2022, după o creştere de 32% în 2021. Publicitatea digitală pe acele platforme vor reprezenta 67% din veniturile totale ale industriei în acest an, excluzând publicitatea politică din SUA.

Publicitatea pe televizor ar urma să înregistreze un avans de 4,4% în 2022, impulsionată de serviciile de streaming susţinute de reclame precum Pluto, divizie a Paramount Global, sau Tubi, proprietate a Fox Corp. Cu toate acestea, ritmul de creştere al publicităţii pe televizor ar urma să se aplatizeze în următorii cinci ani. Pentru multe firme de publicitate, YouTube va deveni o alternativă la televiziune, susţin autorii raportului.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272