REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.4° Constanța Mie., 15 Mai 2024
Anul XX Nr. 6730
15.4° Constanța Miercuri, 15 Mai 2024 Anul XX Nr. 6730
 

Polonezii de la PESA vor furniza României 20 de trenuri electrice

Polonezii de la PESA vor furniza României 20 de trenuri electrice

A.F. 16 noiembrie 2023 | 00:00 1165

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins miercuri, 15 noiembrie a.c., contestația Alstom, companie din Franța, la contractul câștigat de PESA din Polonia pentru 20 de trenuri electrice noi de lung parcurs, prin urmare, potrivit legii, contractul de 500 de milioane de euro poate fi semnat pe baza deciziei CNSC fără a mai aștepta o eventuală contestație și la Curtea de Apel București. CNSC a respins contestația Alstom pe fond, iar la contestația PESA împotriva ofertei Alstom a închis dosarul cu „excepții”, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia. Alstom va livra, începând din decembrie 2023, primele trenuri noi cumpărate în ultimii 20 de ani: 37 de trenuri electrice noi care se fabrică la uzina din Polonia.

Polonezii de la PESA vor furniza Romaniei 20 de trenuri electricetrenuri electrice

Producătorul polonez PESA a câștigat pe 14 septembrie licitația derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs, achiziție finanțată prin PNRR. Contractul finanțat prin PNRR pentru cel puțin 20 de noi unități este cuprins între 1,2 și 2,3 miliarde lei. Pentru o perioadă de mentenanță de 15 ani, contractul este de 240 de milioane de euro și ajunge la aproape o jumătate de miliard de euro dacă se dublează la 30 de ani durata mentenanței și se suplimentează numărul de rame cu încă 9 unități. Ofertă a mai depus și Alstom. Ambele companii au depus oferte și la licitația pentru 62 de trenuri electrice de scurt parcurs și se contestă reciproc.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a desemnat societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA –, drept câștigător al licitației pentru achiziția a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs RE-IR2, împreună cu serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani, prin încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP”, arată un comunicat din septembrie al ARF.

Polonezii de la PESA vor furniza Romaniei 20 de trenuri electricedecizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor

Valoarea totală estimată a achiziției este cuprinsă între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcțiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini.

De asemenea, în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și cantității cu 9 rame electrice inter-regionale. Suplimentarea cantităților achiziționate va putea fi făcută prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție.

Ramele electrice de lung parcurs (InterRegio) trebuie să ofere o capacitate de cel puțin 160 de locuri pe scaune, 160 de locuri în picioare și 16 locuri pentru biciclete. Livrarea se va face în termen de maximum 4 ani de la semnarea contractului, durata totală fiind de 34 de ani (include și întreținerea), scrie economedia.ro.

Traseele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt:

Cluj-Napoca – Sighișoara – Brașov;
Cluj-Napoca – Alba Iulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova;
Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava;
Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava;
Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia);
(Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava;
(Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj-Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație:

Oradea – Cluj-Napoca – Sighișoara – Brașov;
Cluj-Napoca – Alba Iulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Alta hotzie facuta de ministri transporturilor din Romania care au fost si asta care este acum,cum sa cumparatzi de la polonezi ma cand Romania a avut Electroputere Craiova si Astra Vagoane Arad deci destui oameni calificatzi care sa produca sun licentza aceleasi trenuri care le fac si polonezi.
2
0
parca faceam si noi ceva?! nu se utilizeaza piesele cumparate sub nicolaiciuc(CAZMALE, TIRNOCOAPE, ETC)? UNDE AU FOST SERVICIILE? bine, acum au treaba, rontaie grauntele, partea lor!
3
0

REPLICA

LOTO

6/49
204933262414
5/49
3573633186
joker
514837407