REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.3° Constanța Vin., 3 Mai 2024
Anul XX Nr. 6718
13.3° Constanța Vineri, 3 Mai 2024 Anul XX Nr. 6718
 

Prețul biletelor s-ar putea tripla la călătoriile prin județ

Prețul biletelor s-ar putea tripla la călătoriile prin județ

Replica API 12 mai 2020 | 00:00 2157

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) cere Guvernului să țină cont de solicitările transportatorilor de persoane, pentru perioada ulterioară datei de 15 mai 2020. Restricțiile impuse de autorități vor genera creșteri substanțiale ale costurilor, care nu pot fi suportate de transportatori decât cu riscul falimentului. O astfel de situație ar genera haos în România, pentru că nu ar mai funcționa transportul interjudețean, acuză transportatorii.

"Nu s-a luat în calcul prețul transportului"

Distanțarea persoanelor, conform regulilor impuse de pandemie, ar însemna scăderea încasărilor cu două treimi, pentru care transportatorii de persoane au nevoie de sprijin financiar. Se așteaptă și probleme în privința fluxurilor de călători care nu pot fi preluate cu același număr de autocare și microbuze. În privința transportului interjudețean, pentru că sunt foarte multe probleme neluate în calcul. Transportatorii rutieri de persoane nu au beneficiat de subvenții din partea statului, așa cum a beneficiat transportul feroviar, însă acum va fi nevoie de sprijin financiar.

Nu vor putea sta două persoane pe aceeași banchetă

„Un autocar sau un microbuz nu va circula la jumătate din capacitate, ci se vor elimina cel puțin două treimi din locuri, pentru că nu vor putea călători două persoane pe aceeași banchetă cu două locuri, iar dinstanța între scaune va trebui să fie cea reglementată, adică patru scaune vor rămâne libere, din două în două rânduri, nu două scaune. În plus, nu s-a luat în calcul costul transportului. Dacă firmele ar trebui să se descurce singure în această situație, ar însemna să plătească diferența călătorii, adică s-ar ajunge la dublarea sau chiar triplarea prețului unui bilet”, a declarat Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

Firmele nu pot finanța această investiție

Diminuarea capacității de transport înseamnă, fie să se lase mai mult de jumătate dintre călători jos, iar oamenii să nu se mai poată deplasa, fie să se adauge autocare și microbuze în plus, afirmă reprezentanții COTAR. Astfel, parcurile auto ale firmelor ar trebui să se tripleze, iar firmele nu au capacitatea de a finanța această investiție uriașă, mai ales în condițiile actuale, când abia își mai pot plăti ratele la leasing, pentru microbuzele și autocarele achiziționate înainte de carantină. Este nevoie și de o modificare legislativă, astfel încât să poată circula mai multe mașini în același timp, pentru a prelua toți călătorii, sau pentru schimbarea orarelor, spun transportatorii.

Situația nu se poate rezolva prin organizarea unei noi licitații

"Situația nu se poate rezolva prin organizarea de noi licitații, pe care să le câștige alte firme, decât dacă statul plătește subvenții pentru toate locurile care trebuie să fie lăsate libere în autocarele și microbuzele obligate să respecte restricțiile de distanțare. Statul ar putea să nu plătească subvenții, dacă ar tripla parcurile auto ale transportatorilor, asigurând microbuzele și autocarele suplimentare, dar și salariile șoferilor de care va fi nevoie suplimentar.", mai precizează reprezentanții COTAR.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
da dar pretul la motorina a scazut
1
0
Bagati doar atobuze mari electrice sa nu polueaza!
3
1
Sunt un pericol pt viata calatorilor. Sunt stricate, nu li se deschid sau inchid usile, sunt mizerabile si infecte si pe dinauntru si pe dinafara, micoase a motorina inauntru, nu au aer conditionat niciodata vara, igiena nu exista in ele, put, soferii fumeaza la volan, vorbesc la mobil la volan, injura in statii. De ce mai sunt tinute, de ce nu li se ridica licenta? Nu mai votati acest partid, ca vom ajunge mai rau ca tiganii. Fagadau, tu nu sti de microbuze, nu te intereseza de constanteni, fmm de ani-al? Pe cine reprezini tu, pe mafiotii de patroni, fdm.
9
1
Transportatori care pana mai ieri transportau calatori ca pe cartofi in mijloace de transport mizerabile . Acum vor triplarea biletelor . Ba , voi sunteti cu capu ? O sa dati faliment jigodiilor care vati batut joc de calatori . Pe voi vau tinut in brate cei care ar fii trebuit sa va controleze sa vada in ce conditii transportati voi calatori . Dar nu a avut cine in tara asta . Cei care ar fii trebuit sa o faca mereu gasesc tot felu de scuze . Scuza este ca primesc spagi grase si li se rupe lor de calatori .
10
0
Sa se interzica microbuzele si sa se introduca autobuze , curse ore fixe si statii in locuri amenajate nu cum vor toti taranii sa opresti din 5 in5 m
8
0
Ar fi bine sa se ia in calcul propunerea senatoare usr de constanta Ca sa ajunca curse aeriene si la constanta Pt a evita aglomerarea otopeniului Si Asa Mai dispar si din microbuze!
7
0
la preturile voastre ne unim cate 4 si facem naveta cu masina, va fi mult mai ieftin, voi nu ati scaut pretul biletelor cu 20 la suta de cand a scazut pretul motorinei calicilor, falimentul va paste, mai bine va vindeti limuzinele de lux personale ca sa supraviatuiti, veti falimenta exact cum au facut-o aia care vindeau sucuri TEC dupa 90 si se credeau mari patroni.
9
0
oaie si nu numai!Ati dat de greu?Pai cand nu fiscalizati nimic, cum era?A?Puneti copitele si accesati fonduri europene, tarani cocliti! Ca nu va mai satura D- zeu...Eforie - Manghelia
14
2
Exista o directiva europeana care recomanda dezvoltarea vietii sociale ib jurul comunitatii locale. Cu alte cuvinte evitarea deplasarilor lungi. Are legatura cu viitoarele legi ale transportului. Vechiul model de afaceri este lasat sa cada. Sistemul financiar este lasat sa cada.
5
4

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272