REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Mie., 1 Mai 2024
Anul XX Nr. 6716
12.4° Constanța Miercuri, 1 Mai 2024 Anul XX Nr. 6716
 

Programul de guvernare - Finanţe: Sistem fiscal bazat pe menţinerea cotei unice de impozitare

Programul de guvernare - Finanţe: Sistem fiscal bazat pe menţinerea cotei unice de impozitare

Replica API 25 octombrie 2019 | 05:03 445

PNL propune în programul său de guvernare, la capitolul "Finanţe publice", adoptarea unor politici fiscale şi bugetare plecând de la un sistem fiscal care se bazează pe menţinerea cotei unice de impozitare.

Viziunea PNL în materie de Finanţe publice prevede că politicile fiscale şi bugetare trebuie să asigure îndeplinirea a trei obiective majore: să mobilizeze, prin impozite, taxe şi alte venituri, resursele financiare de care statul are nevoie pentru finanţarea exercitării funcţiilor sale prevăzute prin Constituţia României şi legile în vigoare; să susţină un mediu de afaceri favorabil şi predictibil, precum şi unele procese pozitive pentru o creştere economică sustenabilă; să contribuie la realizarea stabilităţii economiei româneşti, prin atenuarea impactului nefavorabil care poate apărea în evoluţia ciclurilor economice.

"În viziunea PNL, politicile fiscale şi bugetare trebuie reformate astfel încât acestea să asigure îndeplinirea celor trei obiective majore anunţate, plecând de la un sistem fiscal care se bazează pe menţinerea cotei unice de impozitare", se arată în programul liberalilor.

Aceştia îşi propun pe termen scurt o serie de obiective, precum: încheierea exerciţiului bugetar pe anul 2019 cu limitarea depăşirii ţintei de deficit bugetar de 3% din PIB; definitivarea proiectelor de legi ale bugetului de stat şi bugetului asigurărilor sociale de stat pentru 2020 cu încadrarea în ţinta de deficit bugetar de 3% din PIB; definitivarea programului de investiţii cu finanţare din fondurile publice, concentrând fondurile disponibile pentru finalizarea obiectivelor de investiţii aflate în curs de execuţie.

Totodată, guvernarea PNL doreşte "revizuirea şi corectarea" unor acte normative, inclusiv a celor aflate în proceduri parlamentare, cu "impact negativ" pentru economie: OUG 114/2018 (şi OUG care o modifică 19/2019, 43/2019) cu impact negativ în special în sectoarele energiei, telecomunicaţii, financiar şi administrarea Pilonului 2 de pensii; proiect de lege pentru anularea completă a split TVA; proiect de lege pentru eliminarea supraimpozitării contractelor de muncă part-time; proiect de lege pentru eliminarea supraccizei la carburanţi.

Totodată, PNL anunţă că va începe încă din acest an pregătirea unor reforme structurale în domeniul fiscal şi bugetar care vor contribui la o creştere economică sustenabilă pe termen mediu şi lung. Astfel, ei au în vedere respectarea predictibilităţii politicii fiscale şi bugetare.

"Măsurile de politică fiscală şi bugetară vor fi puse în dezbatere publică, cu consultarea agenţilor economici şi a reprezentanţilor societăţii civile; măsurile de politică fiscală şi bugetară vor fi însoţite de studii de impact", se arată în programul PNL.

De asemenea, sunt vizate: restructurarea ANAF, astfel încât această instituţie să îşi exercite atribuţiile fără interferenţa factorului politic, să devină eficientă în combaterea evaziunii fiscale şi să promoveze principiul conformării voluntare în relaţia cu contribuabilii; accelerarea procesului de informatizare a relaţiei contribuabil-autoritate fiscală; întărirea cooperării cu autorităţile fiscale din celelalte state membre ale UE, cu Comisia Europeană şi cu alte instituţii internaţionale implicate în prevenirea şi reducerea evaziunii fiscale, prin consolidarea bazei de venituri şi eliminarea transferului de profituri în jurisdicţiile fiscale care încurajează astfel de practici; instituirea fermă a bugetului multianual ca instrument de dimensionare şi calibrare a opţiunilor de politici fiscale şi bugetare, în corelare cu cadrul de programare financiară la nivelul UE.

Liberalii îşi propun şi programarea multianuală a invesţiilor publice, indiferent de sursa de finanţare (bugetele publice, fonduri europene, împrumuturi, participaţii public-private) pe baza unor criterii de prioritizare a proiectelor în funcţie de relevanţă (compatibilitate cu strategiile sectoriale), rezultate aşteptate (impact), capacitate de realizare a proiectului în termenul prevăzut şi sustenabilitatea financiară.

Ei au în plan şi analiza schimbărilor intervenite şi a noilor provocări cu care se confruntă sectoarele finanţate din bugetele publice, pentru fundamentarea propunerilor de restructurare a instituţiilor publice pentru a fi adaptate şi a face faţă la aceste provocări.

PNL solicită modificarea Legii finanţelor publice, astfel încât să se asigure autonomia financiară reală a autorităţilor publice locale.

"Avem în vedere, de exemplu, ca până la 80% din redevenţele obţinute din exploatarea resurselor naturale, precum şi impozitul pe venit în întregime să fie alocat autorităţilor publice locale", se spune în program.

Liberalii se angajează la întărirea activităţii instituţiilor de control în domeniul Finanţelor publice, astfel încât fiecare leu cheltuit din fondurile publice să fie în concordanţă cu prevederile legii. AGERPRES

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
belimi-ai pula , tu cu ma-ta si cu gura , altceva mai stii ? o sa sugi pula de saracie , mai rau ca acum !
0
1
1. Eliminarea pensiilor speciale ale parlamentarilor; 2. Plafonarea pensiilor speciale ale magistratilor si militarilor; 3. Interzicerea cumularii pensiilor din sistemul public cu salarii la stat.
2
1

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272