Proprietarul navei scufundată în Portul Midia vrea EXPERTIZĂ tehnică la epavă
Proprietarul navei scufundată în Portul Midia vrea EXPERTIZĂ tehnică la epavă
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestLa jumătatea lunii martie a.c., Astra Marine Services LTD, proprietarul navei eşauate pe 24 noiembrie 2019 în Portul Midia, a formulat cerere de asigurare de dovezi, prin efectuarea unei expertize subacvatice la nava , Queen Hind, aflată sub pavilion Palau, având în vedere afirmațiile salvatorului și apărute în spațiul public privitoare la cauzele care au dus la accidentul maritim în care a fost implicată această navă: gaura de apă de pe bordaj.
Pe 6 decembrie 2019, Autoritatea Navală Română-Căpitănia Portului Midia, notifică armatorul Astra Marine Services LTD că, din cauza neînceperii lucrărilor de dezeșuare/ranfluare a navei Queen Hind, care reprezintă un pericol pentru navigație și mediul marin, începând cu data de 06.12.2019, aceste operațiuni vor fi efectuate de către CN APM SA, în calitate de administrator al portului. Astfel, CN APM SA a organizat procedura de ranfluare/dezeșuarea navei și evacuarea încărcăturii de la bord și la data de 14.01.2020 a încheiat contractul sectorial de prestări servicii cu Asocierea GSP Logistic SRL- GSP OFFSHORE SRL. Nava „QUEEN HIND” a fost ranfluată și remorcată in Dana nr 10 din Portul Midia și a fost demarată și finalizată operațiunea de descărcare a mărfii aflate la bord. Armatorul navei, în virtutea interesului iminent a solicitat CN APM SA aprobarea efectuării unei expertize submersă al navă, însă aceatsa nu arăspuns acestei solicitări. Asta după ce reprezentanţii Asocierii GSP Logistic SRL-GSP OFFSHORE SRL au declarat că există o „gaură de apă”, aspect ce a condus la scufundarea navei.
Proprietarul navei a solicitat realizarea expertizei prin intermediul unei ordonanţe preşedinţiale
Reprezentanţii Companiei Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanţa au solicitat respingerea acţiunii motivat de faptul că s-au luat măsuri speciale cu privire la operațiunile de ecarisare și colectare/neutralizare a apei din compartimentele navei ranfluate. La bordul navei se află materiale/substanțe periculoase cu risc înalt de infecție, rezultate din descompunerea cadavrelor de ovine și, în aceste condiții, nu este posibil accesul pe și în navă, până la finalizarea operațiunilor de îndepărtare a acestor substanțe, operațiune ce necesită măsuri de precauție sporită, contaminări, echipament special de protecție, etc.
Tribunalul Constanţa a respins solicitarea formulată de Astra Marine Services LTD vineri, 27 martie a.c. Decizia poate fi atacată prin apel.
M.P.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News