REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.7° Constanța Lun., 29 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6714
12.7° Constanța Luni, 29 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6714
 

Raportul Curții de Conturi și abaterile contestate de auditori la Consiliul Județean Constanța, în atenția aleșilor județeni

Raportul Curții de Conturi și abaterile contestate de auditori la Consiliul Județean Constanța, în atenția aleșilor județeni

Replica API 25 septembrie 2019 | 22:04 315

Consiliul Județean Constanța a fost supus, în urmă cu câteva luni, unui control al Curții de Conturi cu privire la execuția bugetară a unității administrativ teritoriale pentru anul 2018. Auditorii au constatat câteva abateri și au impus conducerii CJ să ia măsurile necesar pentru remedierea acestora. Raportul va fi prezentat consilierilor județeni în ședința din 30 septembrie.

Abateri

Cu privire la modul de urmărire a încasării veniturilor bugetului prin activitatea de executare silită

Cu privire la activitatea de executare silită a debitelor date spre executare la BEJ-uri, s-a constatat că valoarea acestora la 01.01.2019 a fost de 19.246.803,68 lei; în cursul anului, această valoare a crescut cu 468.294,45 lei, prin calcularea de accesorii aferente debitelor aflate 1n executare prin aceste BEJ-uri. Prin procedurile specific, acestea au recuperat suma de 1.476.657,90 lei, reprezentând 7.48 % din valoarea debitelor aflate in executare in cursull anului 2018.

Din verificarea modului de respectare a prevederilor legale referitoare, urmărirea şi încasarea veniturilor bugetului judeţului, s-a constatat că la finele anului 2018 există un volum mare de creanţe nelncasate la termenele de scadenţă, pentru care entitatea nu a continuat măsurile legale de urmărire şi executare a acestora. De asemenea, s-a constatat scoaterea din evidenţa contabilă, din contul 461 Debitori, a sumei de 167.602.45 lei, în baza unui referat emis de Direcţia economico-Financiară-Compartimentul Irnpozite, Taxe, Executări Creanţe, referat care a fost aprobat de administratorul public. Din acestă valoare, cea mai mare surnă este cel al asociaţiei Cubul Sportiv Volei 2004 Constanţa, cu suma de 162.602,45 lei, in susţinerea scoaterii din evidenţă a acestor debitori pentru care s-a prescris executarea, este invocată Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală, Art. 266 alin (4) şi Art. 218, dar aceste articole se referă la creanţe fiscal, ori, sumele care fac obiectul acestui referat de scădere, nu sunt creanţe fiscale, drept pentru care considerăm că trebuie analizate şi pe baza unei proceduri de executare silită, să se ia măsuri în consecinţă.

De asemenea, s-a mai constatat că la nivelul UATJ Constanţa nu este elaborată, aprobată şi funcţională, o procedură de executare silită, care să reglementeze modul de urmârire a încasării veniturilor bugetului în cuantumul şi la termenele prevăzute de lege, precum şi activitatea de executare silită în cazul neplăţii voluntare a debitelor.

Cauzele şi imprejurările care au determinat această abatere: ineficienţa controlului intern managerial şi neîndeplinirea atribuţiilor de serviciu, conform fisei postului de către persoaneIe cu atribuţii privind stabilirea, unnărirea si incasarea veniturilor entităţii; lipsa de conlucrare între direcţia economico-financiară şi direcţia juridică, 1n vederea stabilirii unor criterii şi proceduri pentru executarea şi încasarea debitorilor restanti sau pentru stabilirea insolvabilităţii, scoaterea din evidenţa contabilă şi trecerea in evidenţa extracontabilă şi urmărirea lor pe o perioadă determinate.

Auditorii au mai constatat, referitor la Complexul Muzeal de Ştiinţe ale Naturii, că s-a încheiat Contract de Asociere în Participaţiune (nr. 361/20.03.2012) cu SC City Club Cafe SRL Constanţa, CUI 10746130, fără să aibă aprobarea CJConstanţa, care are calitate de proprietar. Complexul Muzeal de Ştiinţe ale Naturii, în calitate de administrator al unor bunuri din patrimoniul public al Judeţului Constanţa, încheie fără aprobarea proprietarului, Contractul de asociere în participaţie nr. 361/20.03.2012 cu SC City Club Cafe SRL şi de asemenea, tot fără aprobarea acestuia, solicită şi obţine Autorizaţia de Construire nr. 33/11.01.2013, prin care se autorizează „executarea lucrărilor de construire pentru: reconfigurare şi modemizare imobil parter cu funcţiunea de alimentaţie publică, amenajare terasă descoperită cu loc de joacă pentru copii- investiţie realizată de SC City Club Cafe SRL conform contractului de asociere în participaţie nr. 361/20.03.2012.

În urma acestui contract de asociere, acesta a obţinut venituri din asociere (venituri din activităţăţi economice) în sumă. de 51.030 lei, însă, nefiind cadru legal prin care CMSC datora o cotă parte, proprietarului bunurilor care au făcut obiectul asocierii, întregul venit a rămas la dispoziţia adminstratorului.

Cu privire la modul de efectuare a inventarierii patrimoniului judeţului Constanţa, la 31.12.2018, la Complexului Muzeal de Ştiinţe ale Naturii Constanţa, unde apar inventariate două chişcuri (nr. cadastral 212941-C12 şi nr. 212941-C22), care de fapt nu mai există, in locul lor, fiind edificată o construcţie P+1, unde funcţionează o unitate dealimentaţie publică, în baza Contractului de Asociere în Participaţiune (nr. 361/20.03.2012) - SC City Club Cafe SRL Constanţa. Abaterea identificata demonstrează că inventarierea nu a fost făcută faptic, în teren, aşa cum se prevede în legislaţia în domeniu, ci au fost scoase fişele de inventar din sistemul inforrnatic, şi doar semnate de cornisie.

Au fost constatate abateri cu privire la modul de administrare a unor butturi apartinand domeniului public al iudetului Constanta Pavilionul Expozitional Constanta, prin stabilirea unui tarif de utilizare temporară, fără monitorizarea drepturilor constatate din folosința bunului apartinand domeniului public al județului Constanta și fără recuperarea cheltuieliior consumate cu utilitățilele (energie electrica, gaze, apă). S-a constatat ca entitatea nu aplică prevederile Legii nr.213/1998 privind bunurile proprietate publică, atunci când pune la dispozitia unui agent economic, restaurantul tip autoservire din incinta Pavilionului Expozitional, bun aparținând domeniului public al judetului, ci preferă să transmită spatiul, impreună cu dotările aferente restaurantului, contra unui tarif de utilizare temporară, de 41 lei/mp utii/luna deși, în anul 2018, acest spatiu a fost utilizat în mod continuu, cu mici întreruperi și, ca atare, trebuia să facă obiectul unui contract de inchiriere. S-a constatat ca agentul economic a achitat tariful de utilizare temporară pentru un spațiu mai mic, respectiv pentru o suprafață de 152,04 nip.

Au fost constatate abateri cu privire la acordarea de la buzetul judetului a unei finanțări nerambursabile pentru Asociația sportivă clubul sportiv FARUL Constanta. Astfel, din suma totala de 835.757,26 lei, acordată de la bugetul județului pentru ASCS FARUL CONSTANTA, suma de 247.985 lei a fost decontată nelegal, pentru achitarea de către ASCS FARUL CONSTANTA a cheltuielilor aferente unor activități pentru care nu au fost prezentate documente justificative care să certifice realitatea desfășurării acestora în cadrul proiectului pentru care s-a obținut finanțarea nerambursabilă.

Au fost constatate abateri în ceea ce priveste organizarea și a aprobarea proramului anual de pregătire profesional, precum si participarea angajatilor la cursurile de formare și precatire profesională. Au fost înregistrate angajamente legale în suma de 85.395,48 lei, în suma echivalenta cu plățile efectuate, dar fără a avea la baza un program de pregătire profesională aprobat de ordonatorul principal de credite, în funcţie de necesitățile identificate în pregatirea și perfecționarea angajatilor entității.

M.P.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272