REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.4° Constanța Lun., 29 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6714
16.4° Constanța Luni, 29 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6714
 

Răzvan Cuc: „Portul Constanţa reprezintă o veritabilă verigă între Europa şi Asia”

Răzvan Cuc: „Portul Constanţa reprezintă o veritabilă verigă între Europa şi Asia”

Replica API 6 octombrie 2017 | 00:00 207

The Silk Road Summit

The Silk Road Summit

The Silk Road Summit este un eveniment organizat de către Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime S.A. Constanţa (APMC), Asociaţia Drumul Mătăsii şi Constanta Port Business Association și se desfășoară pe 5 și 6 octombrie, la Constanța. Ministrul Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, a deschis evenimentul.

S-a dezbătut tematica Drumului Mătăsii și s-au stabilit noi relații de cooperare în domeniul transportului și schimbului de mărfuri pe această rută.

Portul Constanța, prin capacitățile sale de operare, oferă posibilitatea dezvoltării acestui coridor de transport. Portul Constanța a făcut deja pași importanți pentru a îmbunătăți cooperarea pe această rută de transport, a noului drum a mătăsii, prin semnarea unor protocoale de colaborare cu porturile Ningbo și Qingdao din China, porturile Batumi și Poti din Georgia, portul Aktau din Kazakhstan și cu Serviciul de Stat pentru Transport Naval din Turkmenistan.

În cadrul evenimentului a avut loc semnarea Protocolului de Cooperare dintre Portul Baku (Azerbaidjan) și Portul Constanța.

„România rămâne un susținător al Drumului Mătăsii. De asemenea, Guvernul din care fac parte acordă o atenția specială dezvoltării cooperării regionale în sfera transporturilor de mărfuri, iar Ministerul Transporturilor va acționa pentru concretizarea inițiativei de realizare a proiectului coridorului de transporturi Marea Neagră – Marea Caspică. Suntem ferm convins că această dezbatere va permite participanților să identifice noi oportunități de dezvoltare și diversificare a cooperării economice. Datorită poziției strategice, România oferă posibilități de transport, fiind un punct de tranzit între Europa și Orientul Îndepărtat. Țara noastră și-a propus să joace un rol cheie în domeniul transporturilor și am mizat și o vom face prin poziția strategică a Portului Constanța la Marea Neagră. Prin poziția sa, Portul Constanța reprezintă o veritabilă verigă între Europa și Asia, fiind cel mai mare port la Marea Neagră din România. Principalul nostru deziderat este să valorificăm la maxim poziția strategică prin creșterea traficului de mărfuri”, a spus în deschiderea Summitului ministrul Răzvan Cuc.

Următorul vorbitor a fost directorul CN APMC, Nicolae Dan Tivilichi, care se bucură de semnarea protocolului, iar prezența demnitarilor și a investitorilor a fost prilej de a oferi o serie de mulțumiri.

„Vrem să asigurăm partenerii noștri că Drumul Mătăsii, hub-ul de mărfuri care tranzitează Portul Constanța va avea în continuare un suport și ne dorim să creștem împreună. Ne dorim să fim acel pilon între Europa și Asia. Vom folosi toate căile de acces. Mulțumim parlamentarilor care s-au ocupat de o lege navală nouă. Considerăm că acest efort este comun, al Ministerului, al parlamentarilor, vreau să mulțumesc și doamnei europarlamentar Ramona Mănescu. Dorim să fim aproape de comunitatea europeană, să putem să dezvoltăm infrastructura cu ajutorul Comisiei Europene”, a continuat Nicolae Dan Tivilichi, director general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CN APMC).

Claudia CORBU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Incompetenta pusa la rang de virtute. Toti vor chiria incepand de ieri nu de maine. Jegi
1
0
Porcule slinos
1
0
saracu o sa explodeze, e mai umflat ca nicusor constantinescu in zilele lui de glorie
4
0
Cuc e ministru de 10 luni si macar incearca. Problema este ca guvernarea Basescu-Boc impreuna cu securitatea ardeleneasca compusa din Kovesi, Coldea, Dancu, Maior au blocat coridorul IV paneuropean finantat de UE ca sa faca autostrazi in transilvania cu bani de la buget, astfel am ajuns ca nici in ziua de azi sa nu avem o autostrada de la vest la est ci numai petice prin ardeal.
1
2
Cuc nu e in stare sa lege Micul Regat de Transilvania cu autostrazi si viseaza la drumul matasii. Poate cucul a devenit o pupa si nu stim noi.
2
1
IN POZE AU IESIT BINE ,DAR CIND VOR AFLA INVESTITORI CA O GARNITURA DE TREN FACE DOUA SAU TREI ZILE PINA LA NADLAG SE DUC DRACU TOATE PROIECTELE
2
1
Poza de grup cu incapabili si hoti, care ne conduc si decid pentru noi. Se baga in seama si acest ministru care este praf si pulbere..... promisiuni...valuri, valuri....unul mai umflat ca celalat... Cat despre creiere....!?
4
1
Numai incapabili ca sa nu spun hoti ,care au distrus Portul Constanta.Doar taxe,taxe si iar taxe care alunga orice armator sau firma serioasa.Volumul marfurilor tranzitate a scazut dar se vede ca volumul lor a crescut si nu ma refer la volumul cutiei craniene.
4
1

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272