REPLICA ONLINE CONSTANTA

20.4° Constanța Lun., 6 Mai 2024
Anul XX Nr. 6721
20.4° Constanța Luni, 6 Mai 2024 Anul XX Nr. 6721
 

Reclamele care perpetuează stereotipuri de gen considerate nocive, interzise în Marea Britanie

Reclamele care perpetuează stereotipuri de gen considerate nocive, interzise în Marea Britanie

Replica API 14 iunie 2019 | 00:00 349

Reclamele care perpetuează stereotipuri de gen considerate nocive, cum ar fi cele care arată bărbaţi luptându-se cu treburile casei sau fete mai puţin orientate spre studiu decât băieţii, vor fi interzise începând de vineri în Marea Britanie, relatează joi Press Association.

Alte scenarii problematice de reclame, în baza noii legi, sunt cele prezentând bărbaţi care se relaxează în timp ce femeile strâng singure mizeria lăsată de familie, bărbaţi care dau de greu când încearcă să schimbe un scutec sau femei care nu prea reuşesc să parcheze maşina.

Creatorii de publicitate vor trebui să fie atenţi şi la situaţii cum sunt, de exemplu, evidenţierea contrastului dintre un băiat curajos şi o fetiţă grijulie sau cele care sugerează că pentru un bărbat este înjositor să-şi asume roluri sau misiuni "tipic feminine", a avertizat Comisia privind practicile în publicitate (CAP), aflată în administrarea Autorităţii pentru standarde în publicitate (ASA).

Interdicţia nu vizează toate formele de stereotipuri de gen, nereferindu-se, de pildă, la reclame cum sunt cele cu femei care fac curat sau bărbaţi care fac reparaţii prin casă.

ASA a interzis deja publicitatea conţinând forme de sexualizare inadecvată sau imagini cu persoane exagerat de slabe.

Stereotipurile de gen nu sunt întotdeauna problematice, iar folosirea de stereotipuri realmente ofensatoare sau potenţial nocive în publicitate nu este un fenomen endemic, a menţionat CAP, subliniind că scopul noilor reguli este nu atât interzicerea directă a stereotipurilor de gen, cât identificarea factorului de nocivitate care trebuie prevenit.

Industria publicităţii a avut şase luni pentru a se pregăti pentru această schimbare, iar de acum înainte ASA urmează să analizeze eventualele reclamaţii, CAP urmând să facă peste un an o evaluare a situaţiei pentru a stabili dacă obiectivele noilor reguli au fost îndeplinite.

Directorul executiv al ASA, Guy Parker, a explicat că organizaţia sa are "dovezi că stereotipurile de gen nocive din reclame pot contribui la creşterea inegalităţii în societate, în detrimentul tuturor". "Este în interesul femeilor şi bărbaţilor, al economiei şi societăţii ca creatorii de publicitate să renunţe la astfel de portretizări învechite", a adăugat responsabilul ASA.

AGERPRES

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
E nociv ca femeia sa curete casa, si barbatul sa repare? De ce nu spuneti ceea ce sustine ideologia egalitatii de gen, ca o persoana poate fi ceea ce vrea, cand vrea, indiferent de ce sex are.
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212