REPLICA ONLINE CONSTANTA

14° Constanța Lun., 29 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6714
14° Constanța Luni, 29 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6714
 

Retailerii din domeniul Restaurante & Cafenele, mai atenţi la postările online ale consumatorilor

Retailerii din domeniul Restaurante & Cafenele, mai atenţi la postările online ale consumatorilor

Replica API 2 martie 2020 | 00:00 331

Retailerii din segmentul Restaurante şi Cafenele (Food & Beverage) şi dezvoltatorii de centre comerciale din România au admis, la unison, în cadrul unui forum de specialitate organizat recent la Bucureşti, că rolul pe care consumatorii îl joacă la acest moment în consolidarea propriilor afaceri este esenţial.

"E un moment în care se schimbă şi psihologic foarte mult dorinţele consumatorilor. Numai în acest parteneriat şi punând consumatorul pe primul loc, cred că putem dezvolta proiecte care să fie interesante şi care să atragă din ce în ce mai mulţi oameni", a afirmat Costin Budeanu, Head of Leasing Retail Division al AFI Europe România.

În acelaşi context, reprezentantul pe plan local al brandurilor Starbucks şi Burger King, AMREST România, crede că a fi foarte vizibil pe net din perspectiva a ceea ce fac consumatorii, este un trend în plină dezvoltare.

"E clar că suntem într-o mare schimbare şi ceea ce se întâmplă în prezent este strict legat de tot ceea ce presupune tehnologia. În momentul de faţă, eşti extrem de expus atât ca dezvoltator, cât şi din perspectiva noastră, în a fi foarte vizibil pe net din perspectiva a ceea ce fac consumatorii. Ei sunt conectaţi în permanenţă şi este o legătură naturală între felul în care îşi petrec timpul într-una dintre cafenelele noastre şi ceea ce, prin experienţa pe care o au, se transpune mai departe în mod direct sau indirect în online. Felul în care a evoluat în această direcţie consumul şi, mai degrabă, obiceiurile de consum ne fac la rândul nostru să ne adaptăm. Suntem mult mai atenţi la relaţia pe care o avem cu consumatorii, la ceea ce facem în aşa fel încât această vizibilitate pe care o avem indirect în online să fie una în favoarea noastră", a susţinut Cristian Turculeţ, Expansion Director AMREST România şi Bulgaria.

Acesta a punctat faptul că este foarte uşor să construieşti bazându-te pe noile obiceiuri de consum, "la fel cum este foarte uşor să şi pierzi foarte mult teren".

Turculeţ a anunţat că, în 2020, reţeaua Burger King în România se va extinde cu cel puţin şase restaurante, iar pe segmentul cafenelelor Starbucks planurile de dezvoltare vizează şi Bulgaria.

"Anul 2020 vine să consolideze relansarea Burger King. Astfel, sunt de planuri de a deschide în România cel puţin şase noi restaurante. Ne orientăm în continuare să fim cât mai aproape de consumatorii noştri, în special pe zona de mall-uri, dar posibil şi pe hub-urile stradale. De asemenea, anul acesta pentru Starbucks va fi unul dintre cei mai succes de când AMRES a preluat lanţul de cafenele în România. În Bulgaria, sunt şanse reale să creştem cum ne-am propus în România. Există foarte mult spaţiu pentru a ne consolida brandurile şi poziţia în piaţă în raport cu competiţia. 2020, cel mai probabil că va fi un an de real succes pentru brandurile pe care le reprezentăm", a precizat şeful diviziei de expansiune al AMRES.

Pe subiectul trendurilor în materie de shopping, Costin Budeanu, directorul Diviziei de Leasing Retail AFI Europe România, a afirmat, la acelaşi eveniment, că românii vor continua să fie avizi de centrele comerciale, în condiţiile în care 82% din totalul vânzărilor se înregistrează în aceste locuri.

"Nu credem deloc în semnul de egalitate între online şi vânzarea în magazinele din mall-uri. Până acum, în special, vedem aplicaţii care ajută consumatorul să vină din online în offline. Nu există niciun exemplu de un magazin offline care a deschis online într-o ţară şi online-ul să scadă. Întotdeauna, vânzările offline cresc în momentul în care se deschide online-ul. În continuare, 82% din vânzări sunt în mall-uri. Deci, practic, într-o piaţă dezvoltată tehnologic ca a noastră, online-ul s-a oprit la 20%, dar credem că va creşte în continuare. Nu vedem absolut nicio ameninţare pe partea de mall-uri", a explicat reprezentantul AFI Europe România.

Cei mai importanţi jucători de pe piaţa proprietăţilor imobiliare au discutat, recent, în cadrul ediţiei a X-a a evenimentului "Real Estate & Construction Forum" despre aşteptările şi provocările anului 2020 pentru fiecare segment - de la retail şi industrial&logistic, până la birouri şi rezidenţial.

Raportul "Food and Beverage: Romania Market Report", dat publicităţii în toamna anului trecut de Cushman & Wakefield Echinox, arăta că piaţa restaurantelor şi cafenelelor (F&B) din România ar putea ajunge la valoarea de 5 miliarde de euro, până 2022-2023.

În clasamentul european, România înregistrează cele mai scăzute valori ale cheltuielilor de consum aferente sectoarelor de F&B şi ospitalitate, ca procent din consumul total/familie din Uniunea Europeană (UE), cu doar 3,1% alocate, în 2018, comparativ cu o medie de 8,8% în Uniune, 9,2% în Ungaria sau 9% în Cehia.

Raportul Cushman & Wakefield Echinox a analizat 73 de operatori ce deţin aproximativ 700 de unităţi la nivel naţional şi care au înregistrat o cifră de afaceri de 650 milioane euro, în 2018, cu o cotă de piaţă de circa 20% din piaţa de restaurante şi cafenele din România, aşa cum reise din datele Ministerului Finanţelor Publice (MFP), scrie Agerpres.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272