REPLICA ONLINE CONSTANTA

4.4° Constanța Joi, 22 Feb. 2024
Anul XX Nr. 6647
4.4° Constanța Joi, 22 Februarie 2024 Anul XX Nr. 6647
 

Ride sharing face concurenţă neloială taximetriștilor din Constanța?

Ride sharing face concurenţă neloială taximetriștilor din Constanța?

Marieta STEFAN 27 septembrie 2023 | 00:00 4290

Problemele taximetriştilor de la malul mării nu se mai termină. După scandalul iscat de Regulamentul taximetriştilor, acum problemele sunt legate de concurența de la ride-sharing. Șoferii de taxi sunt supărați deoarece consideră că șoferii de pe Bolt și Uber le fac concurenţă neloială prin practicarea dumping-ului, adică oferirea de prețuri reduse, mult sub prețul pieței. Alte probleme semnalate de liderii acestora ar fi faptul că pot conduce mașini vechi de 15 ani și că acestea pot avea orice culoare. 

Ride sharing face concurenta neloiala taximetristilor din Constanta?

Şoferii de taxi din Contanța reclamă că maşinile companiilor de ride sharing le fac concurenţă neloială. Scandal a fost și la nivel național, în trecut, taximetriștii solicitând abrogarea unei Ordonanţe de Urgenţă din anul 2019, care reglementează transportul alternativ de persoane.

Ride sharing face concurenta neloiala taximetristilor din Constanta?

Șoferii care practică transportul alternativ și nu plătesc taxe şi practică tarife mult mai mici conduc la intrarea în colaps a activităţii de taximetrie şi la pierderea a zeci de mii de locuri de muncă la nivelul întregii ţări. „Supărarea lor este la cote alarmante pentru că transportul alternativ ne face o concurență neloială, deoarece practică dumpingul, adică vin cu prețuri la jumătate și apoi sponsorizează cu banii firmei lor, dar din străinătate, nu din România. Astfel, le fac oferte clienților pentru cinci sau zece curse atât de mici că nici autobuzul nu merge cu atât. Este inadmisibil”, ne-a declarat Sorin Coadă, președintele Camerei Naționale a Taximetriștilor din România, filiala Constanța. O altă problemă a conducătorilor auto din transportul clasic este aceea că șoferii înscriși la Bolt și la Uber pot circula cu mașini vechi de 15 ani, pe când ei doar de 10 ani.

Ride sharing face concurenta neloiala taximetristilor din Constanta?Sorin Coadă

Sunt pe stradă 15 ani

„Au ajuns la o înțelegere cu Guvernul și sunt pe stradă 15 ani, pe când taximetriștii au voie doar 10 ani. Deci sunt cazuri în care pleacă de la taximetrie, pentru că au mașini vechi de 10 ani și se duc la Uber sau la Bolt încă cinci ani”, a completat Sorin Coadă. 

Ride sharing face concurenta neloiala taximetristilor din Constanta?

Șoferii de taxi mai au un neajuns. Sunt obligați să-și vopsească mașina într-o anumită culoare pentru a putea practica taximetria, pe când cei din transportul alternativ nu. „La noi, prin lege, Consiliul Local este cel care stabilește culoarea mașinii. Pentru Constanța a fost aleasă culoarea galbenă. Cei de la Uber sau Bolt pot folosi orice culoare la autoturism”, a mai adăugat președintele Camerei Naționale a Taximetriștilor din România, filiala Constanța. 

Ride sharing face concurenta neloiala taximetristilor din Constanta?

Taximetriștii au sesizat ANAF

De asemenea, pentru a deveni taximetrist trebuie să deții un autoturism proprietate particulară, pe când transportul alternativ se face cu mașini închiriate și prin contracte de colaborare. Pentru a desconspira aceste lucruri, Camera Națională a Taximetriștilor din România, filiala Constanța a făcut sesizări la Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanța și la ANAF. „Dacă noi îmbarcăm sau debarcăm clienții la City Mall, Poliția Locală vine și ne amendează, pe bună dreptate, dar pe ceilalți nu. Ca urmare a intervențiilor făcute de noi, organele fiscale și ale ITM au început să vină în control către firmele de transport alternativ. Știu de la câteva cunoștințe care au lucrat pe Bolt și Uber că nu plătesc impozite și nu au contracte de muncă, iar salariile sunt plătite în conturi private”, a concluzionat Sorin Coadă.  

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Dragilor taximetriști, nu vă mai alegeți clienții din fața Gării? Cu sacoșe nu mă luați, deși cursa era de 15 km, deoarece nu eram turistă cu troler! Taximetristului de la Romaris - cum să mă urc în mașina ta și să accept să îmi dai restul, eventual scuipând pe bani, ca să îi poți număra, CÂND TU CAUȚİ APROAPE ZİLNİC ÎN TOMBEROANELE CU GUNOAİE DİN SUMMERLAND?? Data viitoare îți fac poze și vei avea un reportaj cu dedicație! Asta așa, ca reclamă, că tot suferiți de nebăgare de seamă!
2
1
Iar voi de acum sa mergeti doar cu ceas, asta vara la un festival imi luau cat pretul uber pe acel traseu, pai cum facem? stabilim asa pretul? Iar referitor la vechimea masinilor, eu nu am vazut pe ride sharing vreo masina asa darapanata cum sunt zeci de masini pe taxi, aici nu sunt zeci sau sute de soferi care isi vor pierde munca??
5
0
PENTRU ȘTIINȚA TUTUROR, PREȚUL LA TAXI E PISTOL CU APĂ PE LÂNGĂ TARIFELE DINAMICE ALE CORUPATORILOR DE LA BOLT...EXEMPLU: O CURSĂ CUMPĂNA-CONSTANȚA IN ACEASTĂ VARĂ CU TAXI 46 RON ( PÂNĂ ÎN TOMIS NORD ) , CU BOLT , ACEEAȘI CURSA 380 RON .....AȘA CĂ AȘA ZIȘI ALTERNATIVI CU COADĂ SORIN, COLABORATOR( APROPO SORIN, BENZINA, MOTORINA CUM SE VINDEA IN GARA PALAS CÂND ERAI IDM...) NU SUNT NICI MAI BUNI....ȘI NICIODATĂ LEGALI IN TAXIMETRIA CONSTANȚEI!
4
1
e normal ca taximetristii sa nu poata concura cu preturile ride sharing....avand in vedere faptul ca majoritatea circula cu gpl iar pretul si l au fixat in functie de prettul benzinei...hehehe
8
1
Pe langa co.lo.rati au bagat si fosti puscariasi , lucreaza ieftin...iti dai seama cat ghinion sa ai sa ceri o cursa noaptea la dispecerat si sa iti trimita un co.lorat sau un fost puscarias. Nu mersi, bani mei...regulile mele, aleg Bolt.
15
2
Am facut taxi,demult,lagara a fost dintodeauna asa,treaba e ca de cind au aparut ciorile ,s-a stricat rau de tot treaba!de unde plm au permis si atestat,cind ei nu stiu sa scrie si sa citeasca?!
20
1
Am urcat săptămâna trecută într-un taxi (Logan) de mi-am agățat pantalonii intr-o clema din bancheta din spate ,era să rămân în cucul gol, un coteț de mașina care baga gaze de eșapament înăuntru , șoferul era n***u cu un tatuaj mare pe umăr și mirosea puternic a țigări ! Urâtă experiență am avut !
19
0
Oameni buni, ce este cu atata bataie de cap, evitati taxiurile si lasati jecmanitorii sa crape de foame sau sa ajunga inapoi in India sau mormant, acolo unde de drept le este locul!
15
2
Ultima oara cand am comandat un taxi, acum 3 ani a avut grija soferul "c*****t" sa imi ceara de 3 ori valoarea cursei. Dupa experienta asta neplacuta am jurat ca o sa folosesc pentru transport doar servicii de ride-sharing. Culmea ironiei ca eu ca p*****a luam des apararea etniei soferului, dupa experienta asta urata m-am trezit la realitate.
17
3
Mai taximetristilor si prieteni vostri numai vorbitzi de respectarea legi ca ma faceti sa rad.
15
2
Cu parere de rau dar aleg oricand uber si bolt in defavoarea taxiurilor, prea multe manevre si soferi se e***e rroma.
15
1
Taximetristi c******i sunt niste nemernici , i as impusca pe toti , jegosi , nu stiu sa conduca , nu stiu sa vorbeasca ,la sapun cu ei !
16
2
Dar ce ziceti de turistii care sosesc cu trenul in Constanta si sunt tepuiti de taximetristii din gara care le cer 100 de lei pana in Mamaia Nord? Cu 80 de lei iti cumperi bilet Constanta-Bucuresti....
17
2
semnul de intrebare e o gluma p*****a bineinteles ca fac concurenta neloiala in intreaga lume nu numai in cta si munca la n***u si evaziune iar guvernul si anaful se fac ca nu vad nimic ca in multe alte cazuri; cel putin dubios; plata cu cardul este un avantaj si o intrebare ptr taximetristi la ei de ce nu se poate ? e adevarat ca unii taximetristi sunt escroci dar nu toti; totusi adevarul ca ride shering nu sunt reglementati corect ramane
6
12
E de înțeles ca toată lumea vrea servicii ieftine , e bine sa știi cât costa dinainte o cursa , dar ar fi bine sa știți ca aceste companii nu plătesc nici o taxa in r*mânia iar șoferii muncesc câte 8 10 sau chiar mai multe ore zilnic fără sa fie asigurați la sănăt**e ori carte de munca . Dacă ar plati aceste taxe cu siguranța prețul ar creste numărul lor ar scădea și mulți dintre voi v ați îndrepta către taxi din nou pt ca e mai ieftin
5
14
Hai boss, 50 lei pe aparat, atata face iti zic io sa mor daca te mint sa mi se strice stick-ul cu manele noi 2024 daca te mint jur pe viata mea Da sa ai bani fixi ca n-am rest si daca ma duc la casino sa ii schimb ii pierd ca ma ia cu frezoane cand vad pacanelele nu ma pot abtine
23
1
Nu fac dar multi în fata gări sunt falși taximetriști sunt de ani de zile acolo. Ce. Sa ai încredere în Daia tatuați în chiloți și slapi. Care pot rău
17
0
Eu merg doar cu Uber/Bolt pentru ca sunt ieftine, stiu pretul inainte, sunt curate si nu am parte de soferi tzigani. Concurenta este benefica in orice domeniu.
28
2
35la suta di incasari, faceti si voi o socoteala la cate bolt uri sunt, o sa intelegeti de ce au lege speciala, isi permit sa cumpere un guvern intreg apoi latratibca mafia, voi onsustineti ma tampitilor...
4
12
prefer uber sau bolt deoarece sunt masini mult mai curate si ingrijite fata de taxiurile clasice . vara pornesc ac ul si stiu dinainte cat costa cursa . marea majoritate a soferilor sunt tineri si curati nu ca toate spurcaciunile de c***i de pe taxiuri.
29
2
Multumim pentru informatii. Vom incepe cu soferii de taxi de la gara
24
1
Voi mergeți fără ceas și acuzați pe alții care sunt monitorizați prin aplicație. Mergeti cu ceasul pornit și fără maimutica și după sa mai veniți cu pretenții
26
1
Mașinile de pe Bolt și Uber vechi de 15 ani arata și sunt îngrijite se 10x mai bine decât alea de pe taxi de 10. Care sunt și lovite și nespălate și mai și put la interior. V.ati făcut o cu mana voastră, va meritați soarta.
25
3
Fac "Wife sharing" si "kids sharing" la petrecerile lor private,fara cocaina ca aia e adusa doar de "beizadele" si la granita nu era nimeni cand intra,toti erau intr-un container cautau copii in port,participa si ministrul si n-au putut sa faca control.
5
5
Degeaba Ina, idioții nu ai cum sa ii deștepți, ca să înțelegi din astea ca sunt interese străine sa ii facă sclavi pe mașinile lor, sa facă concurenta neloiala e greu....nu vezi ca le a fabricat un AUR și imediat au pus botul ? Tara de cretini
4
10
Există o lege de taxi care impune un număr maxim de 4 la mia de locuitori. UUUpssss oare de ce ? Pentru că altfel ar fi poluare, aglomerație în trafic.. Așa s-au justificat legiuitorii. 2. Există contracte de delegare de gestiune care asigură neimixtiunea pe traseu a altor transportatori de gen. La fel au și microbuzele și toți. Buuuun, deodată apar mii de autoturisme care fac fără niciun act același gen de transport folosind o platformă, companie străină (Hooooo gata uberașilor, FĂRĂ ACTE, acte ați avut doar după câțiva ani când s-a hotărât neamțul să vă facă o lege pe care oricum nu o respectați). 3. Deși li s-a făcut o lege care îi favorizează ( nu au aparate de taxat, au voie cu 8 locuri, au tarife dinamice e.t.c. DISCRIMINÂND taximetriștii), aceștia nu o respectă. În Vama Veche, Costinești sau Mangalia iau comenzi 99% uberiști și boltiști neautorizați pe aceste localități.
9
21
Ma distruge pe interior cand concurenta libera omoara speculantii, ma scuzati, ma duc sa imi sterg lacrimile in Bolt ca e mai ieftin si nu pute a manea.
30
3
Eu nu inteleg dece ii deranjeaza pe taximetristi faptul ca clientul alege alte firme de transport,avetzi idei invechite dar nu renuntzatzi la ele mai taximetristilor,inainte sa vina si alte firme de taxi majoritatea dintre voi spuneatzi ca va safcrificatzi si statzi dupa tozi bezivi sa ii ducezi acasa dimineaza iar astia vor sa va plateasca legal dupa ce ei au spart zeci de mii in club,ei uite ca pe astilaltzi nu i-am auzit sa ceara mai mult decat costa cursa si nici oameni sa se planga de ei nu au fost. Invazatzi odata ma ca cel care da banul este sheful peste tot si ca,concurentza duce lumea inainte nu monopolul pe care il are un distribuitor de servicii sau altul,caci monopolul inseamna,itzi convine sau nu il acceptzi pe cel care este indiferent de raportul pretz calitate,nu ai de ales pentru ca altul nu este.
19
9
Fara suparare, ce va retine sa treceti la ride sharing? Daca vezi ca ceilalti pot, de ce sa te canibalizezi?
29
4
Articolul este tendențios, complet nedocumentat in mod real, plin de minciuni și nu se poate publica așa ceva fara a cere părerea și celeilalte părți. Este un articol defăimător realizat la comanda firmele de taxi care se simt amenințate de firmele de ridesharing. Fiecare firma are locul ei pe piața, daca taxi consideră că ridesharing e bun se pot muta acolo, dar aici nu merge cu șmecheriile de taximetrist. Aici știi din start cat costa cursa nu merge cu târguiala iar firma emite factura după fiecare cursă, astfel că fiecare bănuț e impozitat, plus că se plătește și TVA pe care taximetristii nu îl plătesc. La firmele de ridesharing se lucrează numai după aplicație și totul este monitorizat fiscal. Desigur daca acea persoana care a realizat articolul ar fi interesat de adevăr s-ar fi putut interesa dar a făcut doar un articol la comanda taximetristilor
34
6
Sa dispara toti taximetristi galbeni , nici o paguba scapam de pesti si dileri de droguri
37
4
LA GARA SI LA CITY VEZI NISTE TAXIMETRISTI DE ITI PUI INSTINCTIV MANA PE BUZUNAR,SI MAI STAU PE LANGA MASINI SI DISCUTA DESPRE CURENTELE LITERARE ABSTRACTE SE INJURA DE MA S A CAND NU CAD DE ACORD LA PRINCIPIILE EMISE POSTULAR DE ACADEMIA ROMANA SI SCUIPA ACADEMIC CU CAPUL PE GEAM SAMANTA SI FLEG MA INTELECTUALA
44
2
Asta e economia de piata. Concurenta e sanatoasa. Daca dau preturi la jumate inseamna ca se poate si ar trebui si taximetistii sa scada pretul
33
3
Din păcate acest Coadă Sorin este implicat în activitatea alternativilor și nu este un lider al taximetristilor ci numit de un cetățean din București. Până să se unească cu firma Scorpion avea cinci mașini intr-o stare deplorabila, nu a făcut absolut nimic pentru bunul mers al acestei activități doar a încercat să parvină....
30
1
Mârlănii de taxi
36
3
pai cand jegosii imi zic da boss si tu 10 lei sau fara 50 lei nu plec de aici sau ii zic stinge si tu tigara aia parca e mai bine pe bolt sau uber
44
3
Nesimtirea din taximetrie m-a impins catre Uber si Bolt.
40
5
Va dati singuri la tibie, jegosilor. Sunteti marlani, imputiti, c***i, inselati lumea. Vi s a dus vestea peste tot . Ati fost numai pe praduiala. Acum o luati la mwie. Sun, vine Bolt sau Uber la usa, stiu cat platesc , pe unde ma duce, nu stau cu cash , nu l aud pe jegosul de taximetrist: “ nu am rest , boss”.
55
3
7din 10 bolt isti vin de pe taxi, nu toti medicii sunt criminali dar ura fata de taximetristi e de neinteles, ce nu inteleg cei care au cele mai scumpe telefoane dar scuipa pe taximetristi pt 5lei diferenta. Nu are nimeni si nimic impotriva celor de la Bolt daca ar respecta legea taximetriei. Vrei sa faci taxi? Urmezi pasii clasici, masina colata in galben etc si etc, voi credeti ca legea data pentru ei a fost gratis? voi latrati ca mafia din parlament dar tu ca sustii asemenea sistem ce naiba faci? Nu mai atacati taximetristii, orice meserie are leprele lui, nu mai generalizati
11
37
In bolt nu dau de cocalari nespalati care asteapta tips pt un c***t de drum. Dau comanda, vine, cobor. Taximetristii sunt niste jegosi cu mașini jegoase, ridicați calitatea serviciilor si revin. Prefer sa dau tips 10 lei, nu sa sustin un flamand din taximetrie
45
4
V-au tras-o urat de tot, muriti de foame
40
4

REPLICA

LOTO

6/49
733481553
5/49
1646443318-02-20245 0 4 1 8 3 2
joker
27328183039