REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.1° Constanța Dum., 28 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6713
18.1° Constanța Duminică, 28 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6713
 

Romalimenta: Comercializarea reglementată a produselor alimentare rămase la raft după terminarea unei campanii promoţionale e în beneficiul tuturor

Romalimenta: Comercializarea reglementată a produselor alimentare rămase la raft după terminarea unei campanii promoţionale e în beneficiul tuturor

Replica API 3 septembrie 2019 | 00:00 444

foto antena1.ro

Comercializarea în condiţii stricte a produselor alimentare rămase la raft după terminarea unei campanii promoţionale aduce câştiguri consumatorilor, autorităţilor, producătorilor şi comercianţilor, consideră Federaţia Romalimenta, într-un comunicat transmis luni.

Poziţia Romalimenta vine după ce Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a lansat, vineri, în consultare un proiect de ordin pentru informarea consumatorilor de către operatorii economici cu privire la continuarea comercializării produselor ce au făcut obiectul campaniilor promoţionale/vânzări cu prime, pe teritoriul României.

"Romalimenta salută proiectul ce tocmai a fost postat pe site-ul ANPC, pe care îl apreciază ca fiind capabil a rezolva una dintre problemele majore cu care ne confruntăm, şi anume găsirea unei soluţii pentru produsele care au făcut obiectul unei campanii promoţionale, poartă pe ambalaj mesajele respectivei campanii, însă sunt rămase la raft după terminarea perioadei de campanie. Scoaterea de la raft a acestor produse, care sunt absolut corespunzătoare din perspectiva calităţii şi a siguranţei alimentare, imediat după terminarea perioadei campaniei, are consecinţe semnificative, inclusiv în ceea ce priveşte risipa alimentară", se menţionează în comunicat.

Producătorii de alimente consideră că soluţia propusă de ANPC permite producătorilor şi comercianţilor să continue comercializarea acestora în condiţiile stricte ale aprobării prealabile din partea autorităţii şi ale afişării corespunzătoare la raft. Prin această procedură, susţin aceştia, câştigul este triplu: consumatorii sunt informaţi corect, complet şi vizibil, autoritatea are controlul în timp real al campaniilor promoţionale, iar producătorii şi comercianţii îşi reduc pierderile.

"Proiectul ANPC soluţionează această problemă pe cât de simplu, pe atât de eficace şi, de aceea, îl considerăm un model de acţiune al autorităţilor, care trebuie să aibă permanent în vedere protecţia populaţiei şi, concomitent, buna funcţionare a economiei. Federaţia Romalimenta este adepta regulilor clare, aplicate obiectiv, nediscriminator, care să dezvolte competitivitatea industriei alimentare româneşti, mărindu-i cota de piaţă prin împlinirea aşteptărilor consumatorilor şi prin respectarea intereselor acestora. Unul dintre domeniile de maxim interes pentru noi îl reprezintă actualizarea legislaţiei privind comercializarea alimentelor şi informarea corectă a consumatorilor, în acest sens, Romalimenta fiind un partener constant de dialog cu autorităţile", se spune în documentul citat.

agerpres.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108