REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.5° Constanța Joi, 2 Mai 2024
Anul XX Nr. 6717
12.5° Constanța Joi, 2 Mai 2024 Anul XX Nr. 6717
 

Rompetrol îşi deschide punct de lucru în curtea Oil Terminal. Noul sediu va avea... 15 metri pătraţi

Rompetrol îşi deschide punct de lucru în curtea Oil Terminal. Noul sediu va avea... 15 metri pătraţi

Replica API 29 mai 2019 | 00:00 202

Speră în vânzări mai mari

Speră în vânzări mai mari

Rompetrol își va deschide un punct de lucru în incinta Oil Terminal, societatea care administrează rafinăria Petromidia închiriind deja un birou cu o suprafață de 15 metri pătrați în clădirea TMUC. Compania kazahă speră că va vinde astfel mai mulți carburanți, în condițiile în care un 1 milion de tone de motorină din cele 1,5 milioane importate anual în România se realizează prin Oil Terminal.

Acționarii Rompetrol Rafinare SA Constanța urmează să aprobe în Adunarea Generală a Acționarilor de pe 21 iunie înființarea ”unui punct de lucru situat în Clădirea organizare de șantier TMUC, Birou nr.1, amplasată în incinta Oil Terminal, Secția Platformă Sud, Constanța, spațiu având suprafața de 15 mp conform Contract nr. 183/02.05.2019.

Denumirea pe care o va utiliza punctul de lucru în relațiile cu terții și cu autoritățile va fi aceea de “Rompetrol Rafinare S.A. – Punct de lucru Constanța””. Rompetrol consideră va vinde în acest fel mai mulţi carburanţi pe piaţa internă, iar acest punct de lucru din incinta Oil Terminal o ajută din punct de vedere logistic.

Rompetrol vrea astfel să facă livrări pe piața internă și din terminalul petrolier din portul Constanța al companiei de stat Oil Terminal, cea care urmează să presteze serviciul de depozitare a cantităților de carburanți care urmează să fie livrate în beneficiul Rompetrol.

Iată și motivația din expunerea de motive care stă la baza deciziei Rompetrol:

“În prezent, livrările de benzină şi motorină ale societăţii se fac potrivit condiţiei de livrare FCA la poarta rafinăriei Petromidia din Năvodari. Potrivit acestei condiţii de livrare, livrările de benzină şi motorină au loc la limita rafinăriei. Capacităţile limitate de logistică (spaţiile de depozitare din incinta rafinăriei şi capacitatea rampelor de încărcare CF) constituie principala constrângere în cadrul modelului operaţional actual.

Studiile realizate au arătat că, la nivel naţional, importul de motorină poate ajunge la 1,5 milioane de tone (anul de referinţă fiind 2017), din care un milion de tone sunt importate în principal prin terminalul petrolier (deţinut de Oil Terminal SA) din Constanţa.

Societatea Rompetrol Rafinare SA poate înlocui o parte din volumele importate, care sunt aduse prin Marea Neagră în terminaluil petrolier Oil Terminal din Constanţa, beneficiile fiind următorele:

-Reducerea blocajelor logistice la nivelul rafinpriei – livrarea către terminalul portuar Constanţa prin barje va elibera din presiunea logistică pe rampele de încărcare pe cale ferată ale rafinăriei; de asemenea, funcţie de contextul operaţional, livrările de produse către terminalul petrolier din Constanţa se vor putea face şi pe cale ferată

- Creșterea volumelor de livrări interne totale ale societății, către importatorii și revânzătorii actuali (însemnând relocarea parțială a volumelor actuale de la export către intern), vânzarea de produse petroliere urmând a se face de către societate direct din terminalul petrolier către piața internă, cu beneficii față de vânzările la export”.

De asemenea, compania kazahă menționează:

“În contextul desfășurării activității în cadrul terminalului petrolier din Portul Constanța, pe care Rompetrol Rafinare SA intenționează să o realizeze în perioada următoare, situație în care livrările vor avea loc în afara antrepozitului fiscal de producție, devin incidente dispozițiile Ordinului ANAF 3236/2018 cu modificările ulterioare.

Întrucât în terminalul petrolier din Portul Constanța depozitarea produselor petroliere nu o va realiza societatea Rompetrol Rafinare SA, ci va fi un serviciu prestat în beneficiul nostru de către Oil Terminal SA, am făcut demersuri și suntem în curs de obținere a înregistrării societății ca operator ce comercializează în sistem angro benzină și motorină, dar fără depozitare, urmând procedura de înregistrare anexată acestui ordin”.

Petromidia este cea mai mare rafinărie din România, procesând anul trecut circa 5,9 milioane de tone de mateerii prime (în general ţiţei). Compania a produs circa 4,1 milioane de tone de carburanţi, dintre care jumătate au fost vânduţi în România, jumătate au fost exportaţi. Rafinăria este cel mai important activ al Grupului Rompetrol (KMG Internaţional), controlat de compania petrolieră naţională a Kazahstanului, KazMunaiGas.

R.C.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Astai inceputul preluarii companiei consstantene ,
2
0
Nu, nu e vorba de marimea companiei.....sunt doar atenti cu banii lor. Un privat cheltuie de la el din buzunar pe cand un primar sta pe un munte de bani care nu sunt ai lui si nu l doare capul daca da pe un pix 1000 ron...pur si simplu nu l intereseaza. Vezi RATC...fagadau a imprumutat orasul pe multi ani...el mai sta 2 ani si pleaca....nu cred ca l doare capul cine plateste ratele
6
0
La o intreprindere asa de mare, un spatiu atat de mic ?!...Asta da economie....mai ceva ca pe timpul lui Ceausescu !....
3
0

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272