Se demarează STUDIUL pentru construirea unui CHEU în portul MIDIA!
Se demarează STUDIUL pentru construirea unui CHEU în portul MIDIA!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCN Administrația Porturilor Maritime SA a lansat recent o achiziție pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru realizarea unui cheu în zona Midia. Scopul achiziției este acela de a identifica soluții constructive/variante tehnice și tehnologice, care să stea la baza realizării ulterioare a proiectării și execuției proiectului tehnic. Finanțarea pentru elaborarea proiectului ,,Realizare cheu în Port Constanța - zona Midia”, faza studiu de fezabilitate și ACB, cât și a elaborării cererii de finanțare, se va dace din surse proprii ale CN APM SA Constanța.
CN APM SA Constanța a lansat recent o achiziție pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru realizarea unui cheu în zona Midia. Se dorește identificarea unor soluții tehnice și tehnologice care să stea la baza realizării ulterioare a proiectării și execuției proiectului tehnic. Finanțarea pentru elaborarea proiectului ,,Realizare cheu în Port Constanța - zona Midia”, faza studiu de fezabilitate și ACB, cât și a elaborării cererii de finanțare, se va dace din surse proprii ale CN APM SA Constanța, iar valoarea totală de este 405.933 lei. Durata estimată de presare efectivă a serviciilor este de 180 de zile.
Necesitatea și oportunitate investiției
În Portul Constanța - zona Midia sunt în prezent teritorii semi-amenajate, realizate cu materiale nisipoase provenite din dragajele efectuate pentru realizarea cheurilor, bazinelor de manevră și a șenalelor de acces. În prezent, în această zonă există un teritoriu portuar semi-amenajat care nu poate fi exploatat din cauza lipsei fronturilor de acostare și operare a navelor. Realizarea obiectivului de investiții va conduce la creșterea capacității de transport maritim de mărfuri și implicit la creșterea volumului schimburilor comerciale. De asemenea, va conduce la creșterea capacității de transport maritimă pentru pasageri și mărfuri, implicit la creșterea volumului schimburilor comerciale, dar și la creșterea veniturilor companiei ce va opera investiția. Totodată, prin creșterea ponderii transportului maritim în detrimentul altor tipuri de transport se vor reduce efectele negative asupra mediului, cu efect pozitiv inclusiv din perspectiva schimbărilor climatice.
Regimul juridic al terenului
Bunurile aferente obiectului de investiție propus aparțin domeniului public al statului, se află în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în concesiunea CN APM SA. Scopul achiziției serviciilor de elaborare a Studiului de Fezabilitate este de a identifica soluții constructive/variante tehnice și tehnologice, care să stea la baza realizării ulterioare a proiectării și execuției proiectului tehnic.
Andreea VREJOIU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News