Se îngroaşă gluma! Elevii ACUZĂ profesorii că NU VOR să intre la ore
Se îngroaşă gluma! Elevii ACUZĂ profesorii că NU VOR să intre la ore
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDupă ce incidenţa cazurilor de coronavirus în municipiul Constanţa a depășit cifra de 3,50, localitatea a trecut la scenariul roşu. Astfel, începând cu data de 3 noiembrie a.c., ora 00.00, au intrat în vigoare o serie de măsuri transmise de către reprezentanții Prefecturii. Printre acestea este și măsura trecerii tuturor unităților de învățământ din municipiul Constanța în scenariul 3. Reprezentantul Consiliului Județean al Elevilor a declarat că este cea mai bună măsură a momentului. Nemulţumirea, însă, vine din partea elevilor care acuză că profesorii lor refuză să intre la orele online.
Incidența de peste trei la mia de locuitori a făcut ca municipiul să intre în scenariul roșu timp de 14 zile. Astfel, în urma unei analize realizate de Prefectura Constanța și DSP Constanța, s-a aprobat, printre altele, și trecerea tuturor unităților de învățământ de stat și particulare din municipiul Constanța în scenariul 3 de funcționare. Toate măsurile prevăzute în ultima hotărâre a CJSU sunt valabile pentru următoarele 14 zile, urmând să fie reevaluate. Reprezentantul Consiliului Județean al Elevilor a declarat că este cea mai bună măsură a momentului. „Este o măsură care se impune și este evident că este cea mai bună în momentul de față, în contextul în care avem rata peste 3 la mia de locuitori. Susținem ca această măsură să fie implementată în șolile din municipiu tocmai pentru a reduce gradul de infectare cu coronavirus. Nu trebuie să pierdem din vedere calitatea educației chiar și în mediul online. Aici vorbim despre dotările elevilor și profesorilor cu dispozitive și conexiune la internet. În municipiu putem spune că situația stă puțin mai bine față de restul localităților pentru că nu sunt atât de mulți elevi care nu dispun de astfel de dispozitive, însă sunt situații și nu trebuie să le neglijăm. Totodată, vorbim și de reticența profesorilor de a intra la orele online. Problemele există și în educația online dar trebuie să le sesizăm și să găsim soluții atunci când ele apar” a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Județean al Elevilor Constanța.
Problema dispozitivelor și a profesorilor care nu vor să intre la ore persistă
Problema lipsei dispozitivelor dar și cea a profesorilor care nu vor să intre la ore încă persistă în județul Constanța. Silviu Morcan a mai spus și faptul că primesc destul de des sesizări din teritoriu legate de faptul că unii profesori refuză din diverse motive să participe la orele online
„În județ încă sunt școli care nu dispun de dispozitive, de conexiune la internet și nu pot participa efectiv la orele online. Am mai primit sesizări legate de faptul că există școli unde nu se fac deloc orele online pentru că nu au dispozitive dar sunt și situații în care există dispozitive dar profesorii nu știu sau nu vor să transpună conținuturile în mediul online deși ar fi obligați atât de lege cât și moral. Primim din ce în ce mai multe semnale din teritoriu că situația nu este atât de roz precum pare. Și în municipiu sunt școli la care profesorii nu vor să intre la ore online, mai exact, orele sincron în care profesorul și elevul comunică live. În municipiu, am primit sesizări de la Liceul Tehnologic „I.N.Roman” și Liceul Economic „Virgil Madgearu” dar sunt din ce în ce mai semnale că ar fi mai multe școli. Nu putem generaliza acum. Sunt anumiți profesori care refuză să facă orele online” a mai spus președintele Consiliului Județean al Elevilor Constanța.
Modificări și la unitățile de învățământ din județ
Mai multe modificări au intervenit și la unele unități de învățământ. Astfel, Liceul Tehnologic „Ion Podaru” Ovidiu și Școala Gimnazială nr. 2 „Poet Ovidiu” Ovidiu rămân în scenariul 3 de funcționare, din cauza ratei incidenței peste 3/1.000 locuitori.
Totodată, patru unități de învățământ vor trece din scenariul 1, în scenariul 3 de funcționare: Școala Gimnazială nr. 2 Nuntași (până pe 11 noiembrie, o clasă a V-a și două a VII-a, un cadru didactic confirmat), Școala Gimnazială nr. 1 Pantelimon (până pe 14 noiembrie, un cadru didactic confirmat), Școala Gimnazială „Gheorghe Lazăr” Corbu (până pe 15 noiembrie, pentru două clase a VII-a, un cadru didactic confirmat) și Școala Gimnazială nr. 1 Cernavodă (până pe 16 noiembrie, pentru o clasă I, un cadru didactic confirmat).
Trei grădinițe din Medgidia vor trece din scenariul 3, în scenariul 2, ca urmare a finalizării lucrărilor de reabilitare: Grădinița cu Program Prelungit „Lucian Grigorescu”, Grădinița cu Program Normal nr. 11 și Grădinița cu Program Normal „Piticot”.
Din scenariul 1, în scenariul 2, vor trece următoarele unități de învățământ, ca urmare a încadrării ratei de incidență între 1/1.000 locuitori și 3/1.000 locuitori: Grădinița cu Program Normal Mircea Vodă, Liceul Tehnologic „Axiopolis” Cernavodă, Grădinița cu Program Prelungit „Panseluța” Cernavodă și Școala Gimnazială nr. 1 Cernavodă (toată unitatea cu excepția clasei I menționate mai sus).
Două școli și două grădinițe vor trece din scenariul 2, în scenariul 1: Școala Gimnazială „Adrian V. Rădulescu” Murfatlar și Grădinița cu Program Normal Murfatlar, ambele datorită asigurării condițiilor de învățare „față în față”; Școala Gimnazială nr. 1 Siminoc (rata de incidență sub 1/1.000 locuitori, cu excepția clasei a IV-a amintite mai sus) și Grădinița cu Program Normal Siminoc (rata incidenței sub 1/1.000 locuitori).
Diana BERECHET
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News