Se reiau zborurile, dar ce ne facem cu măsurile de siguranţă?
Se reiau zborurile, dar ce ne facem cu măsurile de siguranţă?
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestMajoritatea restricțiilor de zbor expiră pe 2 mai, iar companiile aeriene încep să își reia cursele. Restricţiile de zbor impuse de Ordonanţa Militară 9 vor expira pentru zborurile spre state ca Olanda, Belgia şi Marea Britanie, urmând ca până pe data de 5 mai să nu mai existe nicio restricţie. Cei din domeniu spun că, odată ridicate restricţiile, românii ar trebui să profite și să înceapă din nou să călătorească. Însă, nu se ştie în ce condiţii. În timp ce companiile care proiectează scaune de avioane au prezentat două noi modele de scaune, menite să păstreze o distanță sigură între pasageri, companiile aeriene nu iau în discuţie acest aspect.
Sursa foto: CNN travel
Pentru că nu există încă nişte măsuri de distanţare socială impuse, care să genereze cheltuieli suplimentare, preţurile au rămas încă avantajoase. În 2 mai, prima zi fără restricţii, sunt disponibile bilete la Londra cu 25 de euro, în 4 mai spre Roma cu 55 de euro sau spre Paris, în 6 mai, cu 110 euro. Sunt şi alte destinaţii accesibile la începutul lunii viitoare, cum ar fi Amsterdam, Atena sau Frankfurt.
Aeroportul Mihail Kogălniceanu pregătit de operare
Aeroportul Mihail Kogălniceanu este pregătit pentru cei care doresc să zboare către orice fel de destinații, cu toate că deocamdată nu se știe încă nimic sigur: ”Noi nu avem nimic încă oficial despre ridicarea restricțiilor. Am discutat cu companiile, deocamdată Turkish Airlines ne-a spus că au suspendate zborurile până pe 21 mai, iar cei de la Wizz Air nu știu nimic. Noi suntem pregătiți de operare, cum am operat și până acum dar deocamdată nu există nimic oficial.” a declarat pentru ziarul Replica, Bogdan Artagea, directorul general al aeroportului Mihail Kogalniceanu.
Biletele de avion ar putea să se scumpească
În privința măsurilor de distanțare socială, acestea nu au fost încă stabilite, iar în cazul în care autoritățile nu vin cu reglementări clare, companiile aeriene vor trebui să dezvolte singure niște condiții de zbor. Dacă măsurile vor impune mai puțini pasageri în avion, este posibil ca biletele să se scumpească.
Pentru a încerca să răspundă nevoilor pasagerilor de a se simți în siguranță atunci când călătoresc cu avionul, dar și dorinței operatorilor aerieni de a avea un grad de ocupare ridicat companiile care produc scaune pentru avioane au propus câteva soluții revoluționare: păstrarea rândului de trei scaune, dar cu pasagerul așezat pe scaunul din mijloc orientat în direcția opusă celorlalte sau montarea în lateralele scaunelor, în dreptul capului pasagerului, a unui scut din material transparent. Contactați de către reporterii Replica în privința acestor inovații, reprezentanții companiilor Blue Air și Wizz Air au declarat că deocamdată nu se pune problema unor asemenea inovații.
Virgil STOIAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News