Semnături pentru salvarea Căilor Ferate de la distrugere. Românii, chemaţi în ajutor!
Semnături pentru salvarea Căilor Ferate de la distrugere. Românii, chemaţi în ajutor!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestÎn trenurile din România s-ar putea circula în condiţii europene. Adică, în confort, cu aer condiţionat, cu menţinerea unei curăţenii exemplare, cu internet gratuit, cu sistem audio-video şi stewards. Acest fapt încearcă să-l demonstreze reprezentanţii Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane, prin proiectul #SEPOATE, pe care l-au lansat ieri, în Gara Constanţa.
Concret, membrii federaţiei sindicale, susţinuţi de Blocul Naţional Sindical, intenţionează prin acest proiect să strângă milioane de semnături de la români pe o petiţie pe care să o prezinte responsabililor de la conducerea României, în vederea obţinerii de investiţii pentru modernizarea Căii Ferate Române. „Este un proiect prin care dorim să convingem Guvernul României să aloce banii necesari pentru existenţa şi continuarea Căii Ferate”, spune Gheorghe Victoraş, vicepreşedintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane.
„În această vară, ne-am confruntat cu foarte multe probleme. Noi am făcut un presondaj, înainte de demararea proiectului, și am observat că românii și-ar dori să existe în continuare calea ferată și să ocupe locul pe care l-a ocupat odată. Iar pe relația București – Constanța, datorită vitezei de circulație, s-a simțit, vara aceasta, o aglomerație extraordinară. Vrem ca și românii să se bucure de un transport civilizat, ca în Europa. Prin acest proiect vrem să ajutăm Guvernul României, să arătăm că oamenii vor și noi vrem să continuăm tradiția Căii Ferate Române”, a declarat pentru „Replica” de Constanța Gheorghe Victoraș, vicepreședintele Federației Naționale Feroviare Mișcare Comercial Vagoane.
Vagon vechi, modernizat de CFR-iști
Pentru a exemplifica faptul că #SEPOATE, membrii federației au luat un vagon pus la dispoziție de CFR și l-au modernizat. Vagonul model răspunde tuturor exigențelor europene: confort maxim, aer condiționat, curățenie exemplară, internet gratuit, sistem audio-video și stewards. „Vagonul va fi legat la garniturile de tren CFR și va călători, câte o săptămână, către cele opt regionale CFR din România”, au mai precizat reprezentanții organizației.
În paralel, membrii federației vor strânge semnături de la românii din întreaga țară - țelul este să fie strânse peste două milioane de semnături -, atât în gări, pe stradă, cât și în mediul online, prin care vor cere „introducerea în Proiectul de țară, ce va fi finalizat cu ocazia centenarului România 2018, investiții multianuale pentru Căile Ferate Române”. Proiectul se desfășoară în perioada 18 septembrie – 11 noiembrie 2017.
„În ultimii ani, a scăzut de șapte ori numărul de persoane transportate pe calea ferată. A scăzut de mai mult de șapte ori cantitatea de mărfuri transportate pe calea ferată. Una din principalele căi de transport modern din Europa, astăzi, pentru România, nu mai există. Gestul făcut de colegii mei, alături de cei de la CFR, a fost foarte simplu. Am luat un vagon de cale ferată, l-am lucrat, cu oamenii noștri, cu specialiștii noștri și vrem să arătăm că putem pune împreună pe picioare o soluție, care ar trebui să se regăsească nu doar într-un vagon, într-un tren, ci pe toată infrastructura de cale ferată din România, tocmai pentru a aduce înapoi călătorii pe acest segment de transport.
Faptul că a fost abandonată Calea Ferată, lăsată la „și altele”, a dus la o dezvoltare haotică a transportului rutier de persoane și de mărfuri, care a afectat infrastructura rutieră și așa slabă a României”, a punctat Dumitru Costin, președintele Blocului Național Sindical.
Florentina BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News