SIRIENII aflați la bordul navei abandonate în Portul Constanța RĂMÂN fără PROVIZII și COMBUSTIBIL
SIRIENII aflați la bordul navei abandonate în Portul Constanța RĂMÂN fără PROVIZII și COMBUSTIBIL
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestO navă a fost abandonată, la finele anului trecut, în Potul Constanța, cu 12 navigatori sirieni la bord. Inspectorul ITF, Adrian Mihălcioiu, dar și autoritățile portuare, au căutat soluții, însă situația continuă să fie destul de gravă.
Deși pavilionul și armatorul, cât și clubul de asigurare, au fost notificați cu privire la această problemă, nu au luat nicio măsură și nici nu mai pot fi contactați, spune inspectorul ISF, Adrian Mihălcioiu. Acesta trage un semnal de alarmă și spune că sirienii rămân fără provizii și combustibil.
„Dorim să vă reamintim că nava Ali Bey a fost abandonata din 30 noiembrie 2020, cu întregul echipaj la bord neplătit iar unii dintre membrii de echipaj la bord între 1 și 4 ani. Din acel moment, agentul navei a aprovizionat cu hrană nava și autoritatea portuară a conectat nava la electricitate de la țărm, ulterior agentul aducând și combustibilul necesar până astăzi.
Ieri echipajul ni s-a adresat pentru a le furniza alimente, deoarece proviziile sunt aproape terminate. Am contactat agentul navei și i-am cerut să furnizeze alimente la bord, dar agenția ne-a spus că nu vor mai furniza provizii, îngrijiri medicale și combustibil, deoarece au cheltuit deja foarte multi bani cu nava pana acum.
În aceste condiții, am făcut un apel public către autoritățile responsabile pentru ajutorarea acestui echipaj sirian, dar totodată am si solicitat Comitetului de Bunăstare pentru asistența navigatorilor - Seamens Club - să organizeze o întâlnire de urgență, având în vedere situația deosebita a navei Ali Bey, acostata în portul Constanța.
După vizita la nava, am solicitat organizației de mai sus să aducă mâine, de urgenta, provizii de stricta necesitate la bord. Situația navei va deveni si mai gravă peste o săptămână când combustibilul va fi terminat, după cum susține Șeful Mecanic al navei.
Fac așadar un apel public către Clubul de asigurare P&I, The American Club și Administrația statului de pavilion (Panama) cărora le-am si comunicat deja aceasta situație pentru a-și îndeplini responsabilitățile și a avea grijă de echipaj până când aceștia vor primi salariile si pot fi repatriați în conformitate cu prevederile Convenției Maritime a Muncii - MLC 2006 - și certificatele navei (MLC Certificate si actul de naționalitate) valabile la data la care nava a fost declarată abandonată“, a transmis Adrian Mihălcioiu.
M.P.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News