REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.8° ConstanÈ›a Dum., 5 Mai 2024
Anul XX Nr. 6720
15.8° ConstanÈ›a Duminică, 5 Mai 2024 Anul XX Nr. 6720
 

Situația transporturilor în 2022

Situația transporturilor în 2022

Valentina CAMARA 25 decembrie 2022 | 00:00 365

Transporturile rămân singurul sector din economie, în afară de cel de IT, care au o balanţă pe excedent, această ramură fiind de altfel ÅŸi cel mai mare contribuitor la balanÅ£a pozitivă a serviciilor.

Foto cu rol ilustrativ

Cele mai recente date arată că în ianuarie-octombrie anul acesta balanÅ£a din transporturi a înregistrat un plus de aproape 4,5 miliarde de euro. Altfel spus, ramura de transporturi a contribuit cu aproape jumătate (45%) la excedentul balanÅ£ei serviciilor. Dacă România ar fi intrat în Schengen, contribuÅ£ia acestui sector ar fi fost mult mai mare, în condiÅ£iile în care camioanele de marfă nu ar mai fi pierdut zeci de ore la cozile din vămi. La un voiaj de 4-5 zile un camion pierde o zi, adică un program de o zi, din cauza statului în vamă, unde un camion aÅŸteaptă ÅŸi 9 ore.

Sistemul feroviar continuă să se confrunte cu provocări multiple. Alocăm un euro investiÅ£ii pentru transportul feroviar ÅŸi 10 euro în rutier, potrivit oficialilor din domeniul feroviar. România a modernizat mai puÅ£in de 700 km din cei peste 10.000 km de cale ferată pe fonduri europene în ultimii 30 de ani.

EficienÅ£a transportului feroviar de marfă din România este în continuare mult sub cea a ţărilor din regiune, trenurile de marfă circulă cu o viteză medie de doar 15-17 km pe oră. Asta în condiÅ£iile în care UE împinge politica de transporturi în favoarea transportului feroviar datorită angajamentelor de mediu. Până în 2030 cam 30% din mărfurile de pe rutier ar trebui transferate către naval ÅŸi feroviar. Pe calea ferată avem 50 milioane de tone anual de mărfuri, pe rutier 260 de mil. de tone de marfă.

Pe calea ferată avem 50 mil. tone anual de mărfuri, pe rutier 260 de mil. de tone de marfă.

TTS ÅŸi Comvex, operaÅ£iune în premieră în portul ConstanÅ£a: a încarcat în regim combinat o navă, la dană ÅŸi la un terminal de geamanduri al TTS prin transbord direct

Compania Transport Trade Services (TTS) ÅŸi operatorul COMVEX au realizat o operaÅ£iune portuară în premieră pentru portul ConstanÅ£a: încărcarea în regim combinat la dană ÅŸi, apoi, la unul din cele două terminale de geamanduri ale TTS prin transbord direct, a unei nave din clasa Capesize, care a preluat 170.000 tone minereu depozitat în terminalul COMVEX, potrivit oficialilor compaaniei.

Trei companii din Grupul TTS au fost angrenate în operaÅ£iune: TTS Operator a realizat transbordarea directă din barje în navă utilizând macaralele proprietate TTS, în timp ce marfa a fost transportată la navă utilizând barjele CNFR Navrom GalaÅ£i.

Dunărea a devenit principala arteră de transport pentru cerealele din Ucraina. Linie de cale ferată ce ajunge în portul GalaÅ£i, redeschisă după 22 de ani, pentru un tren de cereale din Ucraina

CFR Infrastructură GalaÅ£i a redeschis după 22 de ani linia de cale ferată ce ajunge în portul GalaÅ£i, pe care a ajuns în port primul tren cu cereale din Ucraina, care a tranzitat Republica Moldova. Este prima garnitură, formată din 15 vagoane înc?rcate de cereale, care circul?, după 22 de ani, pe linia de cale ferat? cu ecartament larg 706 J Gala?i Larg? Ana - GalaÅ£i Bazin - GalaÅ£i M?rfuri - Port Docuri - Siloz, de unde marfa poate fi înc?rcat? direct pe nave.

Prin redeschideriea celor două linii de cale ferată se reia, după 22 de ani, transportul de marfă prin punctul feroviar de frontieră cu Republica Moldova (CFM). Mai mult, trenurile încarcate cu cereale din Ucraina (via Republica Moldova) ajung acum direct în Siloz (Portul GalaÅ£i), pe linia cu ecartament larg. Vagoanele cu cereale sunt preluate din Siloz direct de un operator de marfă ÅŸi ies pe linia cu ecartament normal.

Portul ConstanÅ£a, sufocat sub povara containerelor de mărfuri, o aglomerare cum nu s-a mai văzut în ultimii 15-20 ani

Anul 2022 a marcat activitatea portului ConstanÅ£a de blocaje, pe fondul livrărilor de cereale. De la începutul războiului din Ucraina, în portul ConstanÅ£a au sosit mii de containere, pe relaÅ£ia cu Ucraina, ceea ce a dus la o aglomerare cum nu s-a mai văzut în ultimii 15-20 de ani.

Portul este folosit ÅŸi pentru minereuri, produse petroliere rafinate sau brute, fertilizanÅ£i sau îngrăşăminte chimice, produse metalurgice, produse alimentare, bunuri de larg consum, cherestea ÅŸi alte mărfuri, potrivit È™tiripesurse.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212