SOARTA TRISTĂ A ULTIMEI NAVE ROMÂNEȘTI. 'Carmen Silva' ajunge la fier vechi!
SOARTA TRISTĂ A ULTIMEI NAVE ROMÂNEȘTI. 'Carmen Silva' ajunge la fier vechi!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin Pinterestclick pe imagini!
Ultima navă românească ce mai era în stare de navigație a pornit spre dezmembrare! Este vorba despre bulk carrier-ul „Carmen Silva”, care în prezent poartă denumirea de Lady Melis, și care a fost pierdut de Petromin, după ce compania austriacă Voestalpine a cerut arestarea vasului, în contul unei datorii de 13 milioane de dolari, pentru neplata unor servicii de reparație.
Bulk carrier-ul Lady Melis a purtat, de-a lungul timpului, nume mult mai „românești”, căci este vorba, de fapt, despre ultima navă românească care mai era în condiții de navigație. Dar, după cum spun oamenii din domeniu, și acestei nave i-a venit rândul să se îndrepte către dezmembrări!
Ultimele imagini făcute publice, zilele acestea, pe o rețea de socializare, arată că nava a fost remorcată dinspre Coasta de Fildeș spre Aliaga, unde urmează să ajungă fier vechi.
Povestea bulk carrier-ului Carmen Silva este reprezentativă pentru povestea flotei românești. Nava a fost construită în 1992, în ȘAntierul Naval 2 Mai din Mangalia. A voiajat șapte ani, până în 1999, când a fost arestată în Grecia, în cadrul unui conflict comercial dintre grupul de firme Gourdomichalis şi Petromin, deținătoarea navei. După o perioadă de aproximativ patru ani, în care a stat legată la cheu, într-un port din Grecia, în august 2005 devine liber de sarcină și începe o altă perioadă de așteptare. Abia în 2008 pleacă din nou pe mări și oceană, după ce a fost modernizată în Șantierul Naval Constanța. Lucrările au fost realizată de grupul austriac Voestalpine. Devizul lucrărilor a fost de peste 13 milioane de dolari, ulterior reparațiilor grupul austriac a exploatat nava printr-un contract de time-charter, în contul costului reparațiilor. De menționat că, încă de la acea vreme, reprezentanții Petromin atrăgeau atenția că reparațiile au fost realizate „de mântuială”.
Pe 12 februarie 2011, grupul austriac Voestalpine cere arestarea navei, în Istanbul, în contul aceleiași datorii. Echipajul, format din 23 de navigatori români, este trimis acasă, iar cu ajutorul Sindicatului Liber al Navigatorilor își recuperează salariile. Nava, în schimb, a rămas în custodia unui executor judecătoresc, într-un șantier din Istanbul.
Din acel moment și până în prezent, navei i-a fost schimbat numele de două ori: în 2017, în „RAM”, iar în august 2018, în „Lady Melis”. În prezent, pe site-urile de specialitate, nava nu mai figurează ca fiind în funcțiune, urmând să fie dezmembrată.
Florentin BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News