REPLICA ONLINE CONSTANTA

14.7° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
14.7° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

SOARTA TRISTĂ A ULTIMEI NAVE ROMÂNEȘTI. 'Carmen Silva' ajunge la fier vechi!

SOARTA TRISTĂ A ULTIMEI NAVE ROMÂNEȘTI. 'Carmen Silva' ajunge la fier vechi!

Replica API 13 mai 2019 | 11:51 1050

click pe imagini!

Ultima navă românească ce mai era în stare de navigație a pornit spre dezmembrare! Este vorba despre bulk carrier-ul „Carmen Silva”, care în prezent poartă denumirea de Lady Melis, și care a fost pierdut de Petromin, după ce compania austriacă Voestalpine a cerut arestarea vasului, în contul unei datorii de 13 milioane de dolari, pentru neplata unor servicii de reparație.

Bulk carrier-ul Lady Melis a purtat, de-a lungul timpului, nume mult mai „românești”, căci este vorba, de fapt, despre ultima navă românească care mai era în condiții de navigație. Dar, după cum spun oamenii din domeniu, și acestei nave i-a venit rândul să se îndrepte către dezmembrări!

Ultimele imagini făcute publice, zilele acestea, pe o rețea de socializare, arată că nava a fost remorcată dinspre Coasta de Fildeș spre Aliaga, unde urmează să ajungă fier vechi.

Povestea bulk carrier-ului Carmen Silva este reprezentativă pentru povestea flotei românești. Nava a fost construită în 1992, în ȘAntierul Naval 2 Mai din Mangalia. A voiajat șapte ani, până în 1999, când a fost arestată în Grecia, în cadrul unui conflict comercial dintre grupul de firme Gourdomichalis şi Petromin, deținătoarea navei. După o perioadă de aproximativ patru ani, în care a stat legată la cheu, într-un port din Grecia, în august 2005 devine liber de sarcină și începe o altă perioadă de așteptare. Abia în 2008 pleacă din nou pe mări și oceană, după ce a fost modernizată în Șantierul Naval Constanța. Lucrările au fost realizată de grupul austriac Voestalpine. Devizul lucrărilor a fost de peste 13 milioane de dolari, ulterior reparațiilor grupul austriac a exploatat nava printr-un contract de time-charter, în contul costului reparațiilor. De menționat că, încă de la acea vreme, reprezentanții Petromin atrăgeau atenția că reparațiile au fost realizate „de mântuială”.

Pe 12 februarie 2011, grupul austriac Voestalpine cere arestarea navei, în Istanbul, în contul aceleiași datorii. Echipajul, format din 23 de navigatori români, este trimis acasă, iar cu ajutorul Sindicatului Liber al Navigatorilor își recuperează salariile. Nava, în schimb, a rămas în custodia unui executor judecătoresc, într-un șantier din Istanbul.

Din acel moment și până în prezent, navei i-a fost schimbat numele de două ori: în 2017, în „RAM”, iar în august 2018, în „Lady Melis”. În prezent, pe site-urile de specialitate, nava nu mai figurează ca fiind în funcțiune, urmând să fie dezmembrată.

Florentin BOZÎNTAN

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Cu compas, cu harta, faceau bani pentru Romania. Trei sute de nave s-au topit. Base stie de ce. Mai citeste niste exemple de tradare, de coruptie... Petrom, IAS-urile, industria chimica, extractiva, alimentara, de aparare. Si lista e din ce in ce mai lunga.
2
0
Ba ruptilor daca la voi,la locul de munca,care aveti, ca majoritatea cred ca sunteti asistatii sociali ai lui stroe,vine patronul si spune ca de maine trebuie facut ceva,faceti,no? O tot dati cu basescu.basescu a vandut flota.ok, a vandut o,dar fara aprobabrea lui roman iliescu brucan magureanu nu vindea basescu nimic. A privatizat o ba saracilor, pt ca asta s a dorit, asta inseamna capitalism si democratie ba ruptilor.Cand astia masurau pe harti cu compasul alte flote aveau calculator de bord.am avut industrie dar era depasita.puneto mana pe carti de economie ba saracilor
2
3
cam suspect devizul ala de 13 mil.dolari, toata nava nu facea atata, acolo e cheia.
4
0
na 2 lei mars la miting! 14 59
2
2
bah scorillo..baclea are nava fluviale..mare armator cu 1 nava. Cimpanezul samara le a vandut acum un deceniu, cand a vazut ca e de munca si s a reprofilat pe blocuri. Asa ca sictir!Hai apuca te sa faci tu o nava cu 10 euro ca tot comentati cand se fac nave pentru diverse institutii publice ca e prea scump si ca e sigir sifonare de bani publici. Tipic userist! 0 neuroni.Iti dau 100 euro vreau o flota de 10. Astept!
2
5
Bosanceanu este un exemplu de om nenorocit a dat oameni afara si acum umbla dupa forta de munca !!
8
1
Cum dracu mi ai scapat ca te vindeam ca fier vechi pe 2 dolari. AH MI AI SCAPAT !!!.
6
0
S-a vandut o parte din flota,dar nave bune au ramas si la armatorii romani:Baclea,Samara,Bosanceanu etc.Bineinteles,cu complicitatea lui Base si a altor directori din Navrom,Romline si Petromin!
9
0
sa vandut voit toata flota comerciala si cea de pescuit, era o sursa de a face repede bani la vremea aia si ramane
8
0
Mai Decebal , nu-i chiar asa , pana in '89 am construit si exploatat o adevarata flota , NAVROM , in vremurile bune nu s-a pierdut nici un vapor prin litigii financiar economice , doar mama natura si sabotajul extern le-a mai redus numarul ...si aici ma refer si la Independenta !
15
1
Asta a fost ! Nu suntem specialisti in mentinerea si exploatarea unei flote, o pierdem bucata cu bucata !
8
5

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218