REPLICA ONLINE CONSTANTA

1.4° Constanța Mar., 19 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6673
1.4° Constanța Marți, 19 Martie 2024 Anul XX Nr. 6673
 

Sorin Mihai: Am distribuit TABLETE tuturor elevilor, însă mulți NU au știut ce să facă cu ele

Sorin Mihai: Am distribuit TABLETE tuturor elevilor, însă mulți NU au știut ce să facă cu ele

Replica API 24 martie 2021 | 00:03 5021

Luni, 22 martie, s-a dat startul simulării examenului național de Bacalaureat pentru elevii claselor a XII-a și a XIII-a, iar în perioada următoare, urmează să se desfășoare și simularea Evaluării Naționale. Cum a debutat simularea, având în vedere contextual epidemiologic, dacă au fost incidente sau cazuri în care elevii nu au putut susține testarea, ne spune chiar inspectorul școlar general Sorin Mihai. În cadrul unui interviu acordat ziarului Replica, ”generalul” a vorbit, printre altele, și despre acei elevi care nu au avut acces la educație, din varii motive, dar a explicat și pașii pe care trebuie să-i urmeze părinții pentru înscrierea copiilor la clasa pregătitoare.

Ce așteptări are inspectorul general de la simulările examenelor naționale, având în vedere contextual epidemiologic? ”Ne bucurăm că se susțin în acest an simulările și că avem această posibilitate pentru că simulările examenelor naționale ne oferă nouă posibilitatea să exersăm condițiile specifice de examen, atât pentru elevi, cât și pentru profesori. De asemenea, reprezintă pentru noi și o posibilitate de a fotografia momentul cu privire la pregătirea elevilor. Aflăm, astfel, dacă suntem pregătiți și dacă mai avem probleme, să avem timp să le remediem în timpul rămas până la examenul național. Simularea a început luni, a debutat foarte bine, avem o experiență anterioară, avem experiența anului trecut, tot în perioada pandemiei s-au derulat examenele naționale, avem oamenii care sunt bine pregătiți care știu cum să acționeze și știm cum să luăm toate măsurile pentru a ne proteja și a-i proteja pe elevi. Condițiile sunt acelea de examen, obligatoriu avem și monitorizare audio-video”, a spus Sorin Mihai.

Sorin Mihai: Ceea ce ne lipsește este acel contact direct și interacțiunea între elevi-profesori și elev-elev

Cum caracterizează Sorin Mihai educația la nivelul județului Constanța din ultimul an, de când s-a instalat pandemia? ”Situația este aceeași la nivel mondial. Ceea ce e de apreciat este modalitatea în care s-au angrenat atât elevii, cât și profesorii, dar și părinții, în acest proces de adaptare, efort ce trebuie apreciat și lăudat. Am progresat foarte mult. Ceea ce ne lipsește este acel contact uman direct și interacțiunea între elevi-profesori și elev-elev. Suntem ființe sociale și avem nevoie de această legătură profund umană. Toți suntem afectați de pandemie, dar ne-am adaptat”, a explicat ”generalul”.

Sorin Mihai a precizat că lipsa interacțiunii cu colegii, cu profesorii au condus, în unele cazuri, elevii la psiholog. ”Avem situații care ni se transmit în fiecare lună de către directorii unităților de învățământ și monitorizăm aceste situații”, spune el.

Tablete au fost distribuite tuturor elevilor, însă mulți nu au știut ce să facă cu ele

La nivelul județului Constanța au fost repartizate 5149 de tablete, acestea au ajuns spre acei elevi care se află în situații mai puțin favorabile, din medii dezavantajate. Așa cum se știe, tabletele respective au fost achiziționate printr-un proiect propus de către Ministerul Educației și Cercetării, în baza unei situații care s-a solicitat în lunile martie-aprilie a anului trecut. Tabletele au ajuns acolo unde trebuiau să ajungă, însă, sunt mulți care nu au știut ce să facă cu ele sau le-au returnat, pentru că softul nu permitea accesul pe anumite site-uri. ”Tabletele au ajuns cu întârziere din varii motive, dar în momentul în care au ajuns, evident aveam o situație a unităților de învățământ care le-au solicitat la un anumit moment dat. Am revenit cu întrebarea dacă au nevoie tot de atâtea tablete și, spre surprinderea noastră, unii își rezolvaseră deja acestă problemă. Aveam 1120 de tablete care nu mai aveau beneficiarii identificați și ne-am adresat unităților de învățământ care solicitaseră număr maxim de tablete, fie unităților care nu ceruseră nici măcar o tabletă. A urmat și o a doua distribuire în funcție de ceea ce ni s-a raportat și pe o a treia redistribuire. Cu greu am reușit să le dăm pe ultimele 172, insistând ca unitățile de învățământ să identifice beneficiari care să aibă nevoie de ele”, a spus Sorin Mihai.

De ce nu au unii elevi tablete?!

”Au fost și situații în care directorii ne-au spus că părinții beneficiarilor înțeleseseră greșit, aceste tablete sunt pentru uz școlar. Tablete sunt strict pentru școlari. Părinții au acuzat că nu pot urmări meciuri pe Youtube sau nu pot să instaleze un joc și le-au dat înapoi, alții nu au venit nici măcar să le ia pentru că au înțeles că sunt strict pentru uzul personal, aceste dispozitive sunt predate printr-un contract de comodat, le primești la începutul anului și le returnezi la final. Înțelegând că aceste dispozitive nu pot fi modificate la nivelul softului, a doua oară că nu le pot păstra, le-au refuzat”, a mai precizat inspectorul șef.

Dar, ce se întâmplă cu elevii care n-au acces la internet?

Din păcate, sunt multe zone în Constanța unde nu există internet. Nici acum! ”În acest sens s-au făcut demersuri și am primit sprijinul atât a senatorului Septimiu Bourceanu, cât și al domnului Coșa. Directorii unităților de învățământ ne semnalaseră că în anumite localități, și nu vorbim de localitatea în care se află unitatea de învățământ, ci de localități în care au elevii domiciliul. Am făcut aceste demersuri pentru a ne asigura că, pe lângă aceste dispozitive, avem și semnal pentru internet. Nu știu unde au rămas aceste discuții, dar au fost demersuri repetate, și, din ce am înțeles, multe situații au fost remediate”, a explicat Mihai.

De ce unii părinți nu au acces la catalogul electronic?

”Există puse la dispoziție de către Ministerul Educației platforme educaționale cu titlul gratuit pentru toate unitățile de învățământ. Am solicitat tuturor unităților de învățământ să-și facă cont pe platforme, chiar dacă nu le folosesc. Catalogul electronic este un produs contra cost și asta ține de modul în care își administrează fiecare unitate de învățământ resursele, dar reprezintă un abonament pe care unele unități de învățământ îl plătesc în continuare și altele nu”.

Încep înscrierile pentru clasa pregătitoare

Pe 29 martie, încep înscrierile pentru clasele pregătitoare. Care sunt pașii care trebuie urmați de către părinți? ”Putem să ne programăm și putem să avem o comunicare telefonică în ceea ce privește discuția cu unitatea de învățământ, trebuie să prezinte o documentație specifică, astfel încât să nu se creeze nici disconfort și să păstrăm și distanțarea specifică pentru această perioadă. Toți copiii care au împlinit vârsta de 6 ani, inclusiv până la data de 31 august, obligatoriu vor fi înscriși, dacă discutăm de perioada 1 septembrie-31 decembrie, perioadă în care copilul împlinește 6 ani, există posibilitatea înscrierii, la cererea părintelui. După 31 decembrie, clar nu discutăm. Pot fi înscriși și în alte școli față de cele de circumscripție, dacă sunt locuri libere, după înscriere”, a specificat Sorin Mihai. Acesta a ținut să precizeze faptul că anul acesta vor fi mai multe clase pregătitoare, față de anul anterior.

Sorin Mihai mizează pe învățământul profesional

”Toată lumea vrea să facă liceul teoretic, nu se înțelege avantajul liceului tehnologic și mai mult decât atât, nu se înțelege care este avantajul învățământului profesional. Avem și o campanie derulată și prin IJS Constanța, dar și cu sprijinul instituției prefectului. Săptămâna trecută au fost derulate, la nivelul orașului Medgidia, și urmează și la Cernavodă, prin care am încercat să conștientizăm că nu trebuie să mai reprezinte o opțiune negativă liceul tehnologic. Este un tip de învățământ în care elevul este în legătură cu agentul economic, iar acesta are posibilitatea de a-și forma forța de muncă așa cum dorește. Poate să aibă controlul asupra modalității în care elevul evoluează. Avem un deficit serios de forță de muncă. Dezvoltarea învățământului profesional va rezolva această problemă”, a spus Sorin Mihai.

Mai multe informații de interes, puteți urmări în materialul VIDEO de mai jos:

Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
294439101410
5/49
31213917-03-20243 0 1 5 5 7 6
joker
371118333920