REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.9° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
11.9° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

DREPT LA REPLICĂ

DREPT LA REPLICĂ

Replica API 1 iulie 2022 | 22:46 534

Spitalul Județean de Urgenta Tulcea, prin manager dr. Năstăsescu Tudor Ion, va solicita publicarea dreptului la replica la articolul cu titlul: Spitalul Județean Tulcea își incinerează deșeurile într-o firma de înfrumusețare. Cine îi oprește?, semnat de Andreea Popa

Considerăm că întregul articol de presa este redactat în mod tendențios, nedocumentat, fără a avea doua sau trei surse de informare și fără a fi cerut și punctul de vedere al Spitalului Județean de Urgență Tulcea. În realitate situația este următoarea:

S.J.U. Tulcea produce deșeuri medicale periculoase și nepericuloase care trebuie eliminate conform prevederilor legale privind protecția mediului. Întrucât vechiul contract a expirat, la începutul anului 2022 s-a demarat procedura de licitație publică deschisa, urmata de încheierea unui acord-cadru pentru 4 ani, având ca obiect "servicii de colectare, de transport, procesare și eliminare a deșeurilor periculoase". Pana la încheierea tuturor etapelor ce vizează aceasta procedura, a fost derulata o alta procedura, simplificata, de negociere fără publicarea unui anunț de participare, la care au fost invitate toate firmele de profil din regiune. Câștigătoare a fost desemnata firma care a oferit prețul cel mai mic, iar perioada pentru care s-a încheiat contractul a fost de 3 luni cu posibilitatea prelungirii pana se definitivează procedura pentru încheierea acordului cadru. Nu au existat contestații cu privire la aceasta procedura.

Între timp, s-a derulat procedura de licitație publică deschisă pentru încheierea acordului cadru. La aceasta procedura au participat 2 ofertanți și anume SC LUXURY ESTETIQ SRL si firma care a fumizat informațiile publicației dumneavoastră pentru redactarea articolului contestat de noi. Ambele societăți s-au calificat din punct de vedere tehnico-economic si au intrat in etapa finala depunerea ofertei financiare. Ofertele financiare ale celor doua firme au fost aproape egale, însă pe locul 1 a fost clasata oferta SC LUXURY ESTETIQ SRL. De la aceasta etapa firma care a ieșit pe locul 2 a demarat procedurile de contestare a licitației.

A fost contestat la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor dreptul câștigătorului de a transporta și recicla deșeuri periculoase, pe motiv că nu deține autorizația de mediu corespunzătoare. Contestația a fost respinsă pentru că firma în discuție deținea autorizația de mediu cu toate codurile necesare participării la licitație. Acest fapt a fost o mare dezamăgire pentru reprezentanții firmei câștigătoare de pe locul 2 a acordului-cadru, întrucât nu au fost bine informați și au contestat o autorizație de mediu mai veche a firmei concurente.

Pe dată de 14.06.2022 decizia CNSC a fost contestată la Curtea de Apel Constanța, fiind format dosarul nr. 316/36/2022. Pe dată de 29.06.2022 Curtea de Apel Constanța s-a pronunțat în sensul respingerii contestației la decizia CNSC, hotărârea fiind definitivă.

Punctual mai menționăm următoarele:

- Unitatea sanitară nu poate funcționa fără a avea posibilitatea să elimine deșeurile

- Procedura prin care s-a încheiat contractul inițial, a cărui perioada s-a prelungit până la încheierea licitației publice, a fost realizată conform prevederilor legale privind

achizițiile publice

- Unitatea sanitară nu are nicio competență în a verifică o autorizație de mediu din punct

de vedere al modului în care a fost emisă

Atât CNSC cât și Curtea de Apel Constanța au concluzionat că firma ofertantă de pe locul 1(SC LUXURY ESTETIQ SRL) deține capacitatea de a îndeplini contractul (acordul-cadru), așa cum a constatat și autoritatea contractantă

Contestațiile care au fost depuse au fost atât de necredibile, încât nici CNSC nici Curtea de Apel Constanța nu au dispus suspendarea procedurii de licitație publică până la judecare

Toate remarcile din articolul publicat sunt discriminatoare la adresa pieței concurențiale. Nu poate fi eliminat un ofertant din licitație pe criteriul: cifrei de afaceri înregistrată de la an la an; activităților conexe pe care le mai derulează; suspicionării unor "relații" ale administratorilor cu un angajat (medic stomatolog) al S.J.U. Tulcea.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614